Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie gaat de Tour winnen?
Lance Armstrong 75 70.09%
Jan Ullrich 7 6.54%
Andreas Klöden 1 0.93%
Ivan Basso 8 7.48%
Roberto Heras 0 0%
Alexandre Vinokourov 7 6.54%
iemand anders, namelijk... 9 8.41%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 00:20
peaceflower
peaceflower is offline
Het is weer begin juni, en dat betekent dat over een maandje de Tour de France weer van start gaat. Dat betekent ook dat het tijd is om te gaan voorbeschouwen!

Laten we maar gelijk beginnen met de hamvraag:
Wie gaat de Tour winnen?

Lance Armstrong. Zijn allerlaatste wedstrijd, zijn laatste Tour. Zijn voorbereiding verschilde ten opzicht van andere jaren. Zullen we hem bij zijn afscheid dan toch een keer zien verliezen, of pakt hij gewoon zijn zevende?
Jan Ullrich. Hebben we nauwelijks gezien dit voorjaar, maar heeft wel veel getraind. Zijn relatie met Gaby liep op de klippen. Zal hij toch nog een keer de Tour kunnen winnen?
Andreas Klöden. Werd vorig jaar verrassend tweede, achter Armstrong. Zal dit jaar weer moeten knechten voor Ullrich, maar aast misschien zelf op het geel.
Ivan Basso. Vorig jaar kon hij als enige in Armstrong's wiel blijven. Reed dit voorjaar een sterke Giro, maar kreeg te kampen met maagklachten.
Roberto Heras. Was oppermachtig in de Vuelta, en kan dus grote rondes winnen. Zijn vorige Tour werd een flop, wil hij dit jaar revanche?
Alexander Vinokourov. Wie zegt dat Vino geen grote ronde kan winnen? Een fitte, sterke Vinokourov kan met de besten mee en wie weet zelfs winnen.

De outsiders en kanshebbers voor het podium of de top 10:

Alejandro Valverde. Kan hij het waarmaken?
Damiano Cunego. Giro-winnaar van 2004, nu zijn eerste Tour.
Joseba Beloki. Komt hij terug, na twee jaar pech?
Iban Mayo. Vorig jaar kapot gereden, dit jaar revanche.
Denis Menchov. Hij heeft al het vertrouwen van de Rabo-ploeg.
Gilberto Simoni. Wil nu eindelijk eens een rol van belang spelen in de Tour.
Floyd Landis. Stapte over naar Phonak, om voor eigen kansen te gaan.
Levi Leipheimer. Een podiumplaats is zijn ambitie.
Oscar Pereiro. Ook hij streeft ernaar om op het podium eindigen.
Fransesco Mancebo. Bijna altijd goed voor de top 10.
Georg Totschnig. Kan hij zijn zevende plek van vorig jaar evenaren?
Danilo Di Luca. Wat kan hij als leider in de ProTour?

Zijn er nog meer kandidaten en outsiders?
En krijgen we dit jaar weer een verrassende renner langdurig in de gele trui, zoals vorig jaar met Thomas Voeckler?

Wie gaat de groene trui winnen?
Alessandro Petacchi doet niet mee. Toch blijven er veel kanshebbers over: Tom Boonen, Robbie McEwen, Erik Zabel, Oscar Freire, Baden Cooke, Thor Hushovd, Jean-Patrick Nazon.

Wie gaat de bolletjestrui winnen?
Richard Virenque is gestopt, iemand anders zal het dus moeten doen. Zou Iban Mayo het kunnen, Michael Rasmussen, Santiago Botero, of toch weer een Fransman?

Kortom: Wie, denken jullie, is favoriet voor de komende Tour de France?
Oud 03-06-2005, 02:33
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Ik hoop echt dat Lance Armstrong wint, maar vrees dat ie zijn voorbereiding iets minder grondig aanpakt dan paar jaar terug, en dat hij daardoor de echt sterkere (lees Basso) zal moeten laten voorgaan...

stel je voor dat Armstrong op de eerste col al direct 6 minuten aan zijn been krijgt, ik zie hem dan zelf uit de koers stappen, zijn drang om te winnen lijkt minder sterkt, logisch na 6 overwinningen achter elkaar denk ik... maar ik hoop dat ik mij vergis.

Wat Basso dit jaar al heeft getoont en vorig jaar in de tour toonde vond ik heel erg knap.

Tom Boonen gaat voor groen, en dat zou heel erg knap zijn moest hij dat halen, na alles wat ie in het voorjaar al gewonnen heeft. ik gun het hem.

Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 02:36.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 09:59
geen punt.
geen punt. is offline
Fietsen Valverde en Simoni wel mee? Die laatste sowieso niet dacht ik. Heras vind ik 't trouwens niet waardig om in die poll te staan, Landis echter wel. Heras gaat gewoon weer voor de Vuelta.

Ik verwacht redelijk wat van Mayo, die zet deze keer alles op de Tour en ik denk wel dat hij terug komt.

De winnaar is erg moeilijk te voorspellen. Basso heeft teveel energie verspild tijdens de Giro, jammer, Armstrong lijkt de enige kanshebber. Vooral omdat Klöden rottig is begonnen en T-Mob de kaarten op drie man tegelijk zet. Dat gaat fout, vroeg of laat.

't Groen wordt niet voor Boonen denk ik, maar voor Cooke of McEwen. De bollen zijn voor Botero of Armstrong (omdat niemand moeite doet).

Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 10:02.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 10:20
De Skaaf
De Skaaf is offline
Haimar Zubeldia
Oud 03-06-2005, 11:26
geen punt.
geen punt. is offline
Die gaat voor de bus Of wat bedoel je?
Oud 03-06-2005, 12:34
JH
JH is offline
Lance heeft een mindere voorbereiding dit jaar en is een belangrijke helper kwijt (Landis) toch heeft hij een zeer sterk team weer tot de beschikking.
Ik zet echter mijn geld in op Basso, vorig jaar al sterk, dit jaar nog sterker. Het tijdrijden beheerst hij nu zeer goed en in de bergen moet hij zeker met Lance meekunnen en misschien wel af kunnen troeven. Daarnaast is CSC een hechte, sterke ploeg geworden die Basso veel steun kan geven.
Oud 03-06-2005, 13:19
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hij is Landis dan wel kwijt maar ik vind het team sterker dan vorig jaar. Ben benieuwd naar Popovich
Oud 03-06-2005, 13:26
geen punt.
geen punt. is offline
Idd, die Popovich is een zeer puike vervanger. Bovendien kan hij de valk de afdalingen voor hem laten doen.

Garate rijdt trouwens ook de Tour, misschien ook wel een manneke voor de bollen. Ik acht 'm echter niet in staat een topnotering in het klassement te halen.
Oud 03-06-2005, 15:46
Tejay
Tejay is offline
mooie openingspost! willen we meer zien!

heb op Basso gestemd, maar eigenlijk maakt't voor mij niet echt uit. Zou graag weer eens een spannende tour zien, eentje waar je niet weet dat Armstrong het verschil uiteindelijk wel zal maken op één of andere col. Eentje waar er 4-5 mannen aan elkaar gewaagd zijn voor de eindoverwinning. (maar stiekem ook eentje waar Boonen dat groen dingetje meeneemt naar huis )
Oud 03-06-2005, 16:46
De Skaaf
De Skaaf is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 03-06-2005 @ 12:26 :
Die gaat voor de bus Of wat bedoel je?
Let maar op...die gaat heel leuk meedoen.
Ik hoop gewoon weer op Armstrong trouwens
Oud 03-06-2005, 16:47
Sandersss
Sandersss is offline
En wat denken jullie wat de Rabo ploeg gaat doen??
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:57
Verwijderd
Als ik er één het gun is het Basso, maar ik denk dat die nog een jaartje zal moeten wachten, en dan eventueel passen voor de Giro.
Ik denk dat het uiteindelijk toch Armstrong zal worden.
Ullrich wordt weer niks denk/hoop ik.
Boonen in het groen uiteraard!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:22
geen punt.
geen punt. is offline
Nog verrassingen te verwachten?

Karpets -> Vorig jaar goede eindklassering, jongerenklassement, goede tijdrijder opeens.
Evans -> Wordt veel van verwacht.
McGee -> Als hij meekan in de komende wedstrijden gaat hij voor het klassement, anders trekt hij de sprint aan voor Cooke.
Rogers -> Kopman van sterk team Quickstep, wordt veel van verwacht.
Contador -> Redelijk op dreef en mag mss voor eigen kansen gaan als Heras (en naar verwachting ook Beloki) het weer niet waarmaakt.
Pellizotti -> Kopman van Liquigas, wordt redelijk wat van verwacht
Pereiro Sio -> Goede renner, mocht Landis het niet waar kunnen maken dan kunnen we hem verwachten.
Popovich -> Als Armstrong de tour wint zie ik hem nog wel mooi 2e worden, omdat meesterknecht Azevedo het meeste werk verricht.

Simoni rijdt de Tour niet toch?
Oud 03-06-2005, 19:21
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik denk Jan Ullrich, die heeft zich jaar echt veel beter voorbereid dan andere jaren. Zoals Armstrong zelf een tijdje trug zei. Toen hij in december zat te trainen was Ullrich aan de oliebollen. Nu is het meer andersom. Armstrong heeft dit jaar veel minder gedaan dan de voorbije jaren. Vandaar ook dat ie zich al heeft ingedekt door te zeggen dat ie na de tdf stopt. Jan Ullrich daarintegen doet het veel beter de laatste tijd.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:23
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Cunego mag van mij trouwens ook wel in die lijst.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:34
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 03-06-2005 @ 17:47 :
En wat denken jullie wat de Rabo ploeg gaat doen??
Niets, op 3 paarden wedden gaat niet.
Oud 03-06-2005, 19:35
Nikie88
Nikie88 is offline
Ik denk vino (hoop ik)
en pas maar op voor iban mayo
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:14
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 03-06-2005 @ 20:23 :
Cunego mag van mij trouwens ook wel in die lijst.
Hij gaat naar de Tour om "te leren", aldus de ploegleider van Lampre. Wat mij betreft hoort ie niet eens in dat tweede lijstje.
Oud 03-06-2005, 21:17
peaceflower
peaceflower is offline
Ikzelf stem natuurlijk op Lance. Hij moet z'n carriere waardig afsluiten met een zevende zege.
Mocht dat om de een of andere reden niet gaan lukken, dan gun ik het Jan Ullrich heel erg. Der Jan verdient gewoon nog een Tourzege.

Wat betreft Rabobank: ik denk dat ze een van de sterkste teams hebben in deze Tour. Met Menchov als kopman, en daarnaast ook nog Rasmussen, Boogerd, Freire, Erik Dekker, Niermann of Wauters, en waarschijnlijk gaan Kroon, Posthuma en Weening mee.

Ik wist trouwens niet dat Simoni niet meedoet.
Rijdt Di Luca wel de Tour?
Oud 03-06-2005, 21:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Armstrong. Who else? Hij heeft gewoon de perfecte ploeg, knechten die hem stuk voor stuk kunnen helpen. Daarbij komt nog eens dat-ie definitief na deze Tour stopt, dus hij wil nog écht 1 keer knallen.

Ullirch, Basso, Vinokourov en Heras lijken mij de grootste concurrenten. Verder verwacht ik ook heel veel van Valverde, Cunego, Pereiro, Contador en Mayo. Ook van Landis weinig gehoord, die kan er ook zo maar staan. Let op hem.

Hopen dat de Rabo's ook wat etappe-overwinningen kunnen pakken in de persoon van Menchov, Dekker, Boogerd, Freire en Kroon. Verder hoop ik (ook voor de Fransen) dat Voeckler een etappe pakt. Leuk ventje, kan ik me herinneren van vorig jaar.

Ben ook benieuwd wat Di Luca kan, maar ik denk dat die na een lang voorseizoen en al een grote ronde gereden te hebben, een beetje terugvalt. Maja, je weet het nooit he.

Wie gaan verslag geven voor de NOS, weet iemand dat al? Hoop op Smeets en de Neel, maar als Ducrot gaat wauwelen, zap ik snel naar de Belgische zender!
Oud 04-06-2005, 13:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Degene die zijn dopinggebruik het beste verbergt.
Oud 04-06-2005, 14:05
one.
one. is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 03-06-2005 @ 22:57 :
Armstrong. Who else? Hij heeft gewoon de perfecte ploeg, knechten die hem stuk voor stuk kunnen helpen. Daarbij komt nog eens dat-ie definitief na deze Tour stopt, dus hij wil nog écht 1 keer knallen.
Waarom typen als iemand anders het al zegt?
Oud 04-06-2005, 14:11
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik hoop op Ivan Basso of Jan Ullrich, maar ik denk wederom Lance Armstrong... hij doet niets anders als de tour, en met knechten zoals Azevedo, Savodelli en Popovich blijft ie weer
in zijn 1tje over in het hooggebergte...

Voor de Rabo´s hoop ik dat Menchov zich goed zal laten zien! Een top 5 klassering op z´n minst.
Ook een sprintzege voor Freire als zijn zitvlak het toelaat,
en misschien nog een etappe voor de vrijbuiters?
Oud 04-06-2005, 14:13
Verwijderd
d'r staat nu een heel interessant artikel over doping in de Kijk. Nu niet met middelen maar met bloedplaatjes ofzo. Ze geven ook een beetje een hint dat Lance Armstrong deze manier doet, omdat je dan niet gepakt kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:40
0oFZo0
0oFZo0 is offline
ik gok op Alexandre Vinokourov!

* Lance zie ik niet nog een tour winnen.
* Ullrich valt elk jaar opnieuw tegen.
* Basso viel me (ondanks zijn ziekte) tegen in de Giro, alhoewel
zijn tijdritten wel zeer goed waren in vergelijking met het
verleden.
* Heras zal in de tijdritten waarschijnlijk tijd verliezen.
* Klöden, ik denk dat hij dit jaar niet weer zo goed kan
presteren, ik heb in het voorseizoen ook weinig (niets) van hem
gehoord.
Oud 04-06-2005, 16:44
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
motormuis schreef op 04-06-2005 @ 15:13 :
d'r staat nu een heel interessant artikel over doping in de Kijk. Nu niet met middelen maar met bloedplaatjes ofzo. Ze geven ook een beetje een hint dat Lance Armstrong deze manier doet, omdat je dan niet gepakt kunt worden.
Ja ik heb dat ook gelezen. maar zou Armstrong zoiets echt doen? Alhoewel het natuurlijk wel allemaal erg bijzonder is wat hij, na zijn ziekte allemaal weet te presteren.
Oud 04-06-2005, 17:15
geen punt.
geen punt. is offline
Ach ja hij is gewoon de beste (na Di Luca eventueel, als je het over 't algemeen bekijkt) en daar schijnen mensen nogal wat moeite mee te hebben
Oud 04-06-2005, 18:14
Sandersss
Sandersss is offline
Juist. Zélfs met doping is het nog knap wat die man presteerd. (nu zeg ik niet dat hij doping gebruikt he)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 19:03
De Skaaf
De Skaaf is offline
Al die discussies....nergens voor nodig!

Haimar Zubeldia wint m....let maar op!
Oud 04-06-2005, 21:44
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Popovych.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 23:10
peaceflower
peaceflower is offline
Dit zijn de teams die zullen starten in de Tour, met daaronder de nog niet complete lijst van renners die (hoogstwaarschijnlijk) meedoen. Maar jullie mogen me natuurlijk corrigeren.

De volgende 21 teams nemen deel aan de Tour de France:

Discovery Channel
Armstrong, Savoldelli, Popovych, Hincapie, Azevedo, Beltran, Rubiera.
T-Mobile
Ullrich, Klöden, Vinokourov, Sevilla, Zabel, Lara.
Illes Baleares-Banesto
Valverde, Mancebo, Karpets, Garcia-Acosta, Pradera.
Liberty Seguros
Heras, Beloki, Jaksche, Igor Gonzalez de Galdeano, Serrano, Nozal.
Team CSC
Basso, Sastre, Voigt, Julich, Sřrensen, Piil, Luttenberger.
Rabobank
Menchov, Freire, Rasmussen, Boogerd, Erik Dekker, Kroon.
Fassa Bortolo
Flecha, Cancellara, Kirchen, Tossato, Velo.
Quickstep
Boonen, Bettini, Mercado, Rogers, Knaven, Sinkewitz, Pozzato.
Phonak
Landis, Pereiro, Botero, Pena, Perdiguero, Guttierez, Gonzales.
Euskaltel
Mayo, Zubeldia, Landaluze, Artetxe.
Gerolsteiner
Leipheimer, Totschnig, Wegmann, Zberg.
FDJeux.com
McGee, Cooke, Casar, Eisel, Gilbert, Lovkvist.
Credit Agricole
Hushovd, Moreau, Caucchioli, Kirsipuu, Joly, Botcharov.
Davitamon-Lotto
McEwen, Evans, Van Bon, Merckx, Rodriguez.
Cofidis
Chavanel, Moncoutie, Fofonov.
Bouygues Telecom
Voeckler, Rous, Pineau, Brochard, Fedrigo, Geslin.
Lampre
Cunego, Simoni, Glomser, Bortolami, Mazzoleni.
Liquigas-Bianchi
Di Luca, Garzelli, Noe, Cioni.
Saunier Duval
Garate, Piepoli, Bertogliati, Zaballa.
Domina Vacanze
Celestino, Ivanov.
AG2R
Nazon, Goubert, Portal, Flickinger.

Laatst gewijzigd op 04-06-2005 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 00:01
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 04-06-2005 @ 18:15 :
Ach ja hij is gewoon de beste (na Di Luca eventueel, als je het over 't algemeen bekijkt) en daar schijnen mensen nogal wat moeite mee te hebben
Inderdaad. Ik heb het artikel in de Kijk niet gelezen, maar ik vind wel dat als mensen zo graag iemand willen beschuldigen van doping, ze ook maar met bewijzen moeten komen. Toe maar, laat de bewijzen maar zien. Dan zien we wel verder.
Oud 05-06-2005, 11:31
geen punt.
geen punt. is offline
Bij Discovery waarschijnlijk Noval weer.

Bij Liberty start ook Contador. Die kan nog wel eens een verrassing gaan worden zelfs.

Bij Rabo Horrillo natuurlijk, als hulpje van Freire. Verder nog twee van Löwik, Weening en Posthuma.

Bij Quickstep is nog helemaal geen zekerheid, maar Bettini en Pozzato zitten níet in de voorselectie (vreemd, maar waar). Verder zijn alleen nog zeker: Rogers, Boonen, Tankink en Verbrugghe.

Bij Gerolsteiner de sprinter Förster.

Bij Lotto kan je Brandt toevoegen.

Bij Liquigas Pellizotti. Hij is waarschijnlijk zelfs kopman.

Saunier: + Fritsch, Gomez, Quinziato, Cuesta

En ik vraag me af of Simoni de tour rijdt
Oud 05-06-2005, 14:49
JH
JH is offline
Als ik de lijst van renners zie die gaan meedoen dan lijkt mij toch dat er een heel aantal ploegen met een sterke selctie aan de start verschijnen, en verschillende renners die het Lance knap lastig moeten kunnen maken.
Oud 05-06-2005, 15:07
peaceflower
peaceflower is offline
Bedankt, geenpunt

Bij Discovery is, als Noval meedoet, dan nog 1 plaats te vergeven. Die zal dan moeten gaan tussen Joachim en Padrnos...

Bij Rabobank vallen Wauters en Niermann sowieso af?

En Simoni... tja, onduidelijkheid. Net als met Di Luca.
Oud 05-06-2005, 18:29
geen punt.
geen punt. is offline
Wauters en Niermann zitten niet bij de voorselectie. Schijnbaar vinden ze de ploegentijdrit niet belangrijk genoeg voor Menchov

Zo vind ik het ook jammer dat Pozzato, die vorig jaar een super tour draaide en Bettini niet in de voorselectie van Quickstep zitten...

Edit: waarschijnlijk rijdt Damien Nazon (Crédit Agricole) deze Tour wel weer mee , maar hij zal niet veel aan sprinten toekomen doordat hij Hushovd en Kirsipuu moet bedienen...

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 20:58
baas
baas is offline
Ik gok op Vinokourov of Basso. Lance gaat het dit jaar niet meer redden denk ik. Ullrich komt toch niet wat te kort in het hooggebergte. Van Heras en Klöden verwacht ik al helemaal niks.

Voor het groen gok ik op McEwen of Hushofd. Bolletjes: geen idee.
Oud 05-06-2005, 21:15
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Van Vinokourov weet ik eigenlijk niet wat ik moet verwachten. Hij wint wel Luik - Bastenaken - Luik, maar ik heb hem al een hele poos niet meer in het echte hooggebergte in actie gezien. Deze Dauphine Libere zal misschien veel duidelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 05:58
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Definitieve voorselectie Rabobank

Michael Boogerd (Mogelijk 10e Tour)
Erik Dekker (Mogelijk 11e Tour)
Oscar Freire
Pedro Horrillo
Karsten Kroon
Gerben Löwik (Mogelijke debutant)
Denis Menchov (5e Tour)
Joost Posthuma (Mogelijke debutant)
Michael Rasmussen
Marc Wauters (Mogelijk 13e Tour)
Pieter Weening (Mogelijke debutant)
Oud 06-06-2005, 09:11
black pear!
black pear! is offline
Ik ga voor Lance Armstrong
Oud 06-06-2005, 18:08
geen punt.
geen punt. is offline
Iban Mayo weet wie zijn ploeggenoten in de Tour de France worden. Zijn ploegleider Julian Gorospe maakte de definitieve Tourploeg bekend.

Iban Mayo krijgt zeven mede-Basken en een Venezuelaan aan zijn zijde in de maand juli. Belangrijkste afwezige in de haast Baskische nationale ploeg is Aitor Gonzalez.

Tourploeg Euskaltel
Iban Mayo (Spa)
Egoi Martinez (Spa)
Haimar Zubeldia (Spa)
Iker Camano (Spa)
Iker Flores (Spa)
David Herrero (Spa)
Mikel Artetxe (Spa)
Inigo Landaluze (Spa)
Unai Etxebarria (Ven)

SportOne.nl
Oud 06-06-2005, 20:06
peaceflower
peaceflower is offline
Wat staat Lance gigantisch bovenaan in de poule! Zo'n beetje iedereen verwacht dus dat hij de Tour voor de zevende keer zal winnen. Best verrassend, ik dacht dat meer mensen zouden denken dat ie het niet gaat halen
Oud 06-06-2005, 20:07
peaceflower
peaceflower is offline
Armstrong vreest Ullrich en Basso

In de Dauphiné Libéré werkt Lance Armstrong het laatste deel van zijn voorbereiding op zijn laatste Tour de France af. De Amerikaan is maar liefst vijf kilo lichter dan in maart, toen hij in Parijs-Nice de strijd staakte. Armstrong heeft hard gewerkt in het Spaanse Gerona en in thuisbasis Austin. De zesvoudige Tourwinnaar houdt er rekening mee, dat hij ook in de komende Tour vooral met Jan Ullrich zal moeten afrekenen. Dat wordt dan het allerlaatste gevecht met Ullrich. Tot nu toe won Armstrong die duels allemaal. "Ullrich is opnieuw een serieuze rivaal, maar in dat kamp heb ik ook nog te maken met Andreas Klöden en Alexandre Vinokourov. De combinatie van de drie is gevaarlijk. Het is onze eerste opdracht om dat gevaar te neutraliseren. Met Paolo Savoldelli, Jaroslav Popovych, José Azevedo en ikzelf leggen we minstens zoveel gewicht in de schaal. Als Popovych in een ander team zou rijden, zou ik er schrik van hebben."

"Jan wordt weer dé gevaarlijkste uitdager. Blijkbaar heeft hij zich ernstiger voorbereid. We kwamen elkaar bijna op de fiets tegen op de Col de la Peyresourde. Duitse toeristen vertelden me dat ik een kwartier voor lag op Jan en drie andere renners, waaronder Sevilla. De wereld is werkelijk klein. De Giro-etappe naar Sestričres heeft me geleerd dat Ivan Basso een andere renner is geworden. Veel sterker dan vorig jaar en dat geldt zeker ook voor zijn CSC-team in de ploegentijdrit."
Armstrong stelde tijdens de tradidionele persconferentie op de vooravond van de Dauphiné Libéré dat hij de komende dagen graag een overwinning wil behalen. "Ik hoop de komende dagen nog een succesje te behalen, want ik zou niet graag aan de Tour beginnen zonder een overwinning op mijn erelijst", zei Armstrong, die bij zijn vorige zes Tourzeges in de voorbereiding steeds een overwinning wist te behalen.
Oud 07-06-2005, 10:52
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 06-06-2005 @ 21:06 :
Wat staat Lance gigantisch bovenaan in de poule! Zo'n beetje iedereen verwacht dus dat hij de Tour voor de zevende keer zal winnen. Best verrassend, ik dacht dat meer mensen zouden denken dat ie het niet gaat halen
Dat ben ik, en met mij waarschijnlijk vele anderen, wel afgeleerd na twee jaar achter elkaar een andere winnaar te hebben voorspeld
Oud 07-06-2005, 13:35
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 07-06-2005 @ 11:52 :
Dat ben ik, en met mij waarschijnlijk vele anderen, wel afgeleerd na twee jaar achter elkaar een andere winnaar te hebben voorspeld
Oud 07-06-2005, 15:26
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 07-06-2005 @ 11:52 :
Oud 08-06-2005, 23:41
peaceflower
peaceflower is offline
Vinokourov wil Armstrong verslaan

Alexandre Vinokourov, die tot nu toe een goed seizoen doormaakt en in 2003 al als derde eindigde in de Tour de France, hoopt dat hij in de Tour de steun krijgt van zijn T-Mobile-ploegmaten als hij in de positie zit om de Tour te winnen. De 31-jarige renner uit Kazachstan rijdt de Dauphiné Libéré als voorbereiding op de Tour. Hij kan er met eigen ogen zien hoe Lance Armstrong zich voorbereid op de Tour. Voor Vinokourov kan het seizoen na zijn triomf in Luik-Bastenaken-Luik al niet meer stuk. "Daarmee kwam voor mij een droom uit", stelt de Kazach, die de komende tijd alles op de Tour zal zetten. Vorig jaar miste "Vino" door een valpartij in de Ronde van Zwitserland de Tour. Hij wil nu de gele trui veroveren. "Ik zal misschien nog twee of drie jaar koersen en in die periode zal ik er alles voor doen om de Tour te winnen," zei Vinokourov, die in zijn carričre al twee keer Parijs-Nice won.

Lance Armstrong te verslaan in de wedstrijd, die de Amerikaan de laatste zes jaar heeft gedomineerd, zal niet gemakkelijk zijn, beseft Vinokourov. Zeker niet in het jaar dat Armstrong zijn laatste koers zal rijden en graag met een grootse prestatie afscheid wil nemen. "Ik heb hard gewerkt om mijn prestaties in de cols te verbeteren," zei Vinokourov. "ik heb nog nooit zo veel en zo hard getraind. Ik ben 10 dagen naar een trainingskamp op 2000 meter hoogte in Kazachstan geweest. Daarna heb ik enige tijd getraind op Tenerife. We hebben ook gesleuteld aan mijn positie op de tijdritfiets en ik heb diverse testen gedaan op de wielerbaan en in de windtunnel om mijn positie op de fiets te verbeteren."
In theorie is Jan Ullrich de grootste tegenstander van Armstrong in de Tour. De Tourwinnaar van 1997 was al vijf keer tweede, maar vorig jaar eindigde hij voor het eerst in zijn Tourloopbaan niet op het podium. Als de Duitser zijn vorm in de Ronde van Zwitserland nog verder kan verbeteren, zou hij voor de Amerikaan een echte bedreiging kunnen zijn. In dat geval zal Vinokourov graag voor Ullrich werken. Mocht Ullrich niet in goede doen zijn, dan hoopt Vinokourov dat hij ook op Ullrich kan rekenen. Ze zullen daarbij ook nog rekening moeten houden met hun andere ploegmaat Andreas Klöden, die vorig jaar in de Tour op de tweede plaats eindigde. "In de koers zal wel duidelijk worden, wiens kaart we spelen," vult Vinokourov aan. "Het belangrijkste voor ons is, dat één van ons wint. Een tweede, derde of vierde plaats is voor T-Mobile niet meer voldoende. Het is voor Lance Armstrong de laatste Tour en we zullen er alles aan doen om hem te verslaan. Als blijkt dat hij opnieuw onverslaanbaar is, neem ik mijn hoed voor hem af. Maar eerst zullen we wel zien wie in Parijs in de gele trui op het podium staat."
Oud 09-06-2005, 00:27
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Mooie woorden van een mooie renner!
Ik denk dat we weer veel moois van hem kunnen verwachten

btw.. ben benieuwd naar de Rabo´s morgen..
tot nu toe nie veel soeps
Oud 09-06-2005, 10:44
geen punt.
geen punt. is offline
Tja ik ben toch wel benieuwd naar T-Mobile. Ze hebben niet alleen Ulli, Vino en Klöden, maar ook Lara en Sevilla. Straks doet er één het de eerste week bijzonder goed, zetten ze daar alles op, maar komt die de berg niet op. Dan gaat er toch iets flink fout.

Vino vind ik bovendien niet echt een klassementsrenner. Één keer derde in de Tour zegt nog niet dat je een echte Tour renner bent. Ik verwacht in ieder geval helemaal niets van Klöden.
Oud 09-06-2005, 11:17
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 06-06-2005 @ 06:58 :
Definitieve voorselectie Rabobank

Michael Boogerd (Mogelijk 10e Tour)
Erik Dekker (Mogelijk 11e Tour)
Oscar Freire
Pedro Horrillo
Karsten Kroon
Gerben Löwik (Mogelijke debutant)
Denis Menchov (5e Tour)
Joost Posthuma (Mogelijke debutant)
Michael Rasmussen
Marc Wauters (Mogelijk 13e Tour)
Pieter Weening (Mogelijke debutant)

Daar moeten er dus nog 2 van afvallen:
- Pieter Weening
- Gerben Löwik
Ik denk dat de Tour te vroeg is voor hun. Volgend jaar geef ik ze een goede kans

Ik zou de volgende namen naar de Tour sturen:
*Michael Boogerd, spreekt voor zich.
*Erik Dekker, heeft al veel etappes gewonnen.
*Oscar Freire, hierover twijfel ik omdat Rabo niet snel de ploeg om een sprinter heen zal bouwen.
*Karsten Kroon, zit vaak in mee in (lange) ontsnappingen.
*Denis Menchov, reed goed in het voorseizoen.
*Michael Rasmussen, alhoewel hij geen echte bergkoning is heeft hij vorig jaar toch wel wat moois laten zien.
*Marc Wauters, zit vaak in mee in (lange) ontsnappingen.
*Joost Posthuma, van de 3 debutanten lijkt hij me het meest geschikt voor de Tour.
*Pedro Horrillo, heeft in het verleden als ik me niet vergis al eens een etappe gewonnen. Horrillo is net de man die Rabo nog miste.

Ik hoop dat Rabo dit jaar weer een etappe gaat winnen, dat is helaas vorig jaar niet gebeurt.
Reageren

Regels voor berichten