![]() |
paarden kamp/pony kamp
ik wil dus op paarden kamp gaan...of heet dat ponykamp..? geen idee...maar het lijkt me wel ontzettend leuk..!!
Ik kan het alleen helemaal niet..! Ik heb in heel mijn leven 2x op een paard gezeten,..:p maar wil het juist gaan leren zodat ik daarna lekker op een paard door de bossen en over het strand kan hobbelen...;) heeft iemand enig idee waar je dat kan doen,..ik heb al een beetje rond gekeken op internet,..maar ik vond nou niet echt iets leuks.! of ben je zelf ook naar zo'n kamp geweest en hoe vond je dat..? |
vooral dor internet, en blaadjes aanvragen.
dan moet je ff kijken in wat voor groep je kan, zoals je zelf zegt dat je er weinig van kan moet ej toch beginner. en die heb je niet zo veel van rond jou leeftijd dat is meer rond de leeftijd 11/12 dus zal wel ff zoeken worden. en van vele vriendinnen hoor ik dat zo kamp erg gezellig is |
sorrie dat ik het moet zeggen maar
je mag niet meteen het strand/bos op als je nog niet kan paardrijden je moet eerste een paar maanden rijden er kan veel gebeuren dat het paard gaat bokken ofso en ze zijn verantwoordelijk voor jouw! je moet het paard aankunnen anders gebeuren er ongelukken mischien kun je beter eerst lessen nemen zodat je alle basis dingen kent of een aardige vriendin met paard die jou wat dingen kan uitleggen van ponykamp ja ik bne al eens geweest maar dat was op de manege waar ik ook les heb ik vond het niet het einde ze beloofde veel meer uren rijden ik ben meer het type dat veel actie wilt het ligt er zelf aan of je het leuk vind je moet ook bereid zijn om veel spelletjes en dat soort dingen te doen. |
|
Citaat:
|
ik ben eens in de ardennen geweest en daar moest je juist 16 zijn... (was ik niet maargoed :) ) alleen denk ik dat je daar wel ervaring voor moest hebben. want het ging er nogal hard aan toe.
als ik jou was zou ik naar de manege in de buurt gaan.. stuk of 10 lessen nemen.. en dan eens verder kijken naar een ponykamp. |
Citaat:
|
ligt heel erg aan de manege, de prijs. En eerst ga je natuurlijk een half uur en dan een urr en dat verschilt ook weer in prijs.
|
paardrijden is niet moeilijk, maar het is handig als je het paard in toom weet te houden
|
Citaat:
|
het begin is niet moeilijk, maar als je het verkeerd aanleert is het wel erg moeilijk om dat nog te veranderen. Voor het leren paardrijden raad ik gewoon een aantal privelessen op een manege met gediplomeerde instructeurs aan. Kijk eens op www.fnrs.nl voor de dichstbijzijnde maneges en wat deze aanbieden. Ik denk dat ponykampen leuker zijn als je lekker mee kunt scheuren en zo.. En dan is natuurlijk dit de leukste manege om dat te doen ;)
|
De eerste keer dat ik op een pony zat, was op een ponykamp. Je hoeft helemaal geen lessen te volgen vóór je op kamp gaat. Ik heb wel kampen gedaan hier in België en hier is Bloso wel een begrip. Je kunt ook als 'oudere' beginneling kampen doen, maar dat is dan wel meteen met paarden (niet dat dat iets uitmaakt). In Nederland moet er toch ook wel zo'n organisatie zijn die op plaatsen verspreid in het hele land sportkampen organiseert?
Blosokampen zijn redelijk intensief, maar zeer professioneel. Ik denk dat je in sommige manèges nogal vaak spelletjes moet doen, maar daar is dat niet (vaak) het geval. Succes met je zoektocht en alvast veel plezier!! |
Citaat:
geen lessen dus van tevoren,...neej ik ga ook gewoon naar een kamp voor beginners,..mss kan ik dan niet gelijk door de bossen heen..maar das logisch...;) |
Citaat:
|
Ik ben vaak op ponykamp geweest in Markelo (weet zo niet hoe het daar heet) maar dat is me erg goed bevallen. Je hebt er mooie gebieden en er is een speciale vlakte (zand grond) waar je over in rengalop kan. Weet niet of het nu nog zo is, is al een hele tijd geleden, maar toen was het iig erg leuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb de website ervan even opgezocht; http://www.ervemeenderinkboer.nl/ moet je maar eens kijken. :) |
Citaat:
hier heb ik echt veel aan :D tof! |
Citaat:
ik ben de laatste paar keren hier geweest: http://www.reelaer.nl/ erg leuk! aardige (en 1 hele leuke :o ) begeleiders, leuke paarden en pony's. bovendien kun je ipv ponykamp een trektocht doen, wat veel leuker is (en waarbij de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt) maar misschien moet je daar toch wel wat meer ervaring voor hebben, aangezien je heel wat uur per dag op je paard zit (aangezien je echt ergens heen gaat en overnacht) ik vond die geregelde truttige ponykampjes echt helemaal niets, vaak wordt er ook veel in de bak gereden enzo en veel spelletjes gedaan, leuk als je 12 bent, maar daarna.... :| |
Ik ben dus nog nooit meegeweest met een kamp oid, maar ik ben wel eens met de paarden op reis geweest (ben groom)
de ijzers werden onder de hoeven vandaan gejat. |
ponykamp. Goede oude tijd haha.
Koop de penny oid, staan heel veel ponykampen in. Leukste is als je wel al wat kan rijden. En als je al een tijd rijd, en een eigen paard/pony heb. De KNF (knhs, tegenwoordig?) zomerinstructieweken. 5 dagen in Ermelo, top accomodatie, en geweldige instructie. Echt aan te raden (y) |
|
Op sommige ponykampen hebben ze ook beginnersgroepen van verschillende leeftijden, waar je wel mee het bos in kan. Ik weet dat in Barneveld een ponykamp zit dat De Burght ofzoiets heet en daar hebben ze dat wel. Kost wel even wat en dat is dan voor 7 dagen. Maar als je het alleen maar wilt om te leren lijkt het me leuker om op een manege in de buurt prive-lessen te nemen of gewone lessen.
|
ik zou zeggen begin nu gewoon met lessen nemen en ga dan volgend jaar lekker op kamp!in een week kan je niet leren rijden...iig niet goed genoeg om naar buiten te gaan.......
|
Citaat:
|
Afgelopen week was echt heel gaaf. Begeleiding was top, want ik was het onder andere ;)
Leuke lessen, leuke paarden, bosspelletjes en speurtochten 's nachts, een bonte avond, een kampvuur en veel rotzooi trappen. oh en weinig slapen voor de leiding :( |
Citaat:
Ik wil namelijk wel heel graag zoiets doen met mensen van mijn eigen leeftijd, en op mijn nivo. Vaak zit alles door mekaar, dat is voor beginners en gevorderden niet echt leuk. Ik weet wel dat je in Ijsland kunt paardrijden, ook als je het nog nooit gedaan hebt, op echte Ijslandse paardjes. Ik wil dit dolgraag eens doen, maar heb helaas geen geld... :| zoek maar eens op activities horse riding Iceland op google ofzo... maar ja beetje ver he Ijsland :P westernrijden lijkt me trouwens ook heel tof! |
Citaat:
|
Citaat:
pfano ik heb ook dat probleem. alleen be ik wel jonger ik ben elf en ik kan al een beetje rijden maar heb nog niet super veel ervaring nu vraag ik me af moet je ervaring hebben om gwn op ponykamp te mogen gaan ook al kan je dan niet rijden dat je het daar dan kan leren is dat mogelijk ik hoop het wel grtjs lopie12*O**O*:) |
Als je bij timeout reizen kijkt, kan je vaak ook arrangementen boeken voor beginners.
Ik heb er eens naar gekeken, was geloof ik op Texel of Terschelling, daar kreeg je eerst een paar dagen privéles en daarna ging je een buitenrit maken. Ik wilde toen samen met mijn moeder (redelijk beginner), en dat was ook goed te combineren. |
Citaat:
Kijk eens op www.alleponykampen.nl, daar staan een heleboel ponykampen in, met websites, per provincie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |