Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 21:25
pfano
pfano is offline
ik wil dus op paarden kamp gaan...of heet dat ponykamp..? geen idee...maar het lijkt me wel ontzettend leuk..!!
Ik kan het alleen helemaal niet..! Ik heb in heel mijn leven 2x op een paard gezeten,..
maar wil het juist gaan leren zodat ik daarna lekker op een paard door de bossen en over het strand kan hobbelen...

heeft iemand enig idee waar je dat kan doen,..ik heb al een beetje rond gekeken op internet,..maar ik vond nou niet echt iets leuks.!

of ben je zelf ook naar zo'n kamp geweest en hoe vond je dat..?
Oud 06-06-2004, 02:30
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
vooral dor internet, en blaadjes aanvragen.
dan moet je ff kijken in wat voor groep je kan, zoals je zelf zegt dat je er weinig van kan moet ej toch beginner. en die heb je niet zo veel van rond jou leeftijd dat is meer rond de leeftijd 11/12
dus zal wel ff zoeken worden.

en van vele vriendinnen hoor ik dat zo kamp erg gezellig is
Oud 06-06-2004, 14:57
Verwijderd
sorrie dat ik het moet zeggen maar
je mag niet meteen het strand/bos op als je nog niet kan paardrijden
je moet eerste een paar maanden rijden
er kan veel gebeuren dat het paard gaat bokken ofso en ze zijn verantwoordelijk voor jouw!
je moet het paard aankunnen anders gebeuren er ongelukken

mischien kun je beter eerst lessen nemen zodat je alle basis dingen kent
of een aardige vriendin met paard die jou wat dingen kan uitleggen

van ponykamp
ja ik bne al eens geweest maar dat was op de manege waar ik ook les heb
ik vond het niet het einde
ze beloofde veel meer uren rijden
ik ben meer het type dat veel actie wilt
het ligt er zelf aan of je het leuk vind

je moet ook bereid zijn om veel spelletjes en dat soort dingen te doen.

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 15:00.
Oud 06-06-2004, 14:58
Verwijderd
hier staan ok veel kampen op
http://timeout-reizen.nl/
maar je moet aardig wat geld neertellen
Oud 07-06-2004, 09:21
pfano
pfano is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 06-06-2004 @ 15:58 :
hier staan ok veel kampen op
http://timeout-reizen.nl/
maar je moet aardig wat geld neertellen
...ohw thnx allemaal,,..ik heb daar gekeken maar dat is voor de leeftijd van 6 tot 16 (en ik ben volgend jaar 18.. (dit jaar kan ik niet meer),...maar ik wil samen met me zusje gaan en die is dan 15,...pff dat wordt nog even zoeken geloof ik..
Oud 07-06-2004, 13:26
Verwijderd
ik ben eens in de ardennen geweest en daar moest je juist 16 zijn... (was ik niet maargoed ) alleen denk ik dat je daar wel ervaring voor moest hebben. want het ging er nogal hard aan toe.
als ik jou was zou ik naar de manege in de buurt gaan.. stuk of 10 lessen nemen.. en dan eens verder kijken naar een ponykamp.
Oud 07-06-2004, 15:25
pfano
pfano is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 07-06-2004 @ 14:26 :
ik ben eens in de ardennen geweest en daar moest je juist 16 zijn... (was ik niet maargoed ) alleen denk ik dat je daar wel ervaring voor moest hebben. want het ging er nogal hard aan toe.
als ik jou was zou ik naar de manege in de buurt gaan.. stuk of 10 lessen nemen.. en dan eens verder kijken naar een ponykamp.
..jah das ook een optie idd...maar heb je enig idee duur dat is..?
Oud 07-06-2004, 19:20
duifeltje
duifeltje is offline
ligt heel erg aan de manege, de prijs. En eerst ga je natuurlijk een half uur en dan een urr en dat verschilt ook weer in prijs.
Oud 07-06-2004, 20:03
sexylexy
sexylexy is offline
paardrijden is niet moeilijk, maar het is handig als je het paard in toom weet te houden
Oud 07-06-2004, 20:32
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 07-06-2004 @ 21:03 :
paardrijden is niet moeilijk, maar het is handig als je het paard in toom weet te houden
noujaaa, noujaaa, in het begin is het niet moeilijk nee (als je alleen basishulpen gebruikt) maar je krijgt wel behoorlijk spierpijn. Ik lach altijd hard als mensen van vakantie terugkomen met ontzettende spierpijn omdat ze een paar uur gingen paardrijden omdat ze dachten dat het toch zo makkelijk is.
Oud 07-06-2004, 22:10
Roxy
Roxy is offline
het begin is niet moeilijk, maar als je het verkeerd aanleert is het wel erg moeilijk om dat nog te veranderen. Voor het leren paardrijden raad ik gewoon een aantal privelessen op een manege met gediplomeerde instructeurs aan. Kijk eens op www.fnrs.nl voor de dichstbijzijnde maneges en wat deze aanbieden. Ik denk dat ponykampen leuker zijn als je lekker mee kunt scheuren en zo.. En dan is natuurlijk dit de leukste manege om dat te doen
Oud 17-06-2004, 14:39
Emilia
Emilia is offline
De eerste keer dat ik op een pony zat, was op een ponykamp. Je hoeft helemaal geen lessen te volgen vóór je op kamp gaat. Ik heb wel kampen gedaan hier in België en hier is Bloso wel een begrip. Je kunt ook als 'oudere' beginneling kampen doen, maar dat is dan wel meteen met paarden (niet dat dat iets uitmaakt). In Nederland moet er toch ook wel zo'n organisatie zijn die op plaatsen verspreid in het hele land sportkampen organiseert?
Blosokampen zijn redelijk intensief, maar zeer professioneel. Ik denk dat je in sommige manèges nogal vaak spelletjes moet doen, maar daar is dat niet (vaak) het geval.
Succes met je zoektocht en alvast veel plezier!!
Oud 18-06-2004, 10:51
pfano
pfano is offline
Citaat:
Emilia schreef op 17-06-2004 @ 15:39 :
De eerste keer dat ik op een pony zat, was op een ponykamp. Je hoeft helemaal geen lessen te volgen vóór je op kamp gaat. Ik heb wel kampen gedaan hier in België en hier is Bloso wel een begrip. Je kunt ook als 'oudere' beginneling kampen doen, maar dat is dan wel meteen met paarden (niet dat dat iets uitmaakt). In Nederland moet er toch ook wel zo'n organisatie zijn die op plaatsen verspreid in het hele land sportkampen organiseert?
Blosokampen zijn redelijk intensief, maar zeer professioneel. Ik denk dat je in sommige manèges nogal vaak spelletjes moet doen, maar daar is dat niet (vaak) het geval.
Succes met je zoektocht en alvast veel plezier!!
...oh okej cool

geen lessen dus van tevoren,...neej ik ga ook gewoon naar een kamp voor beginners,..mss kan ik dan niet gelijk door de bossen heen..maar das logisch...
Oud 18-06-2004, 11:07
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
evi schreef op 18-06-2004 @ 11:51 :
...oh okej cool

geen lessen dus van tevoren,...neej ik ga ook gewoon naar een kamp voor beginners,..mss kan ik dan niet gelijk door de bossen heen..maar das logisch...
ach dat valt best mee, wij hadden pas geleden kamp voor kleintjes die op de wachtlijst stonden zodat ze er vast even aan konden ruiken... je kunt dan ook best naar het bos, alleen wel vastgehouden of iig met voldoende begeleiding.. Na een week gallopeerden ze allemaal zelf rond in de bak en gingen ze ook gewoon met 1 begeleider naar het bos.
Oud 10-07-2004, 23:12
Agnès
Agnès is offline
Ik ben vaak op ponykamp geweest in Markelo (weet zo niet hoe het daar heet) maar dat is me erg goed bevallen. Je hebt er mooie gebieden en er is een speciale vlakte (zand grond) waar je over in rengalop kan. Weet niet of het nu nog zo is, is al een hele tijd geleden, maar toen was het iig erg leuk.
Oud 11-07-2004, 18:26
pfano
pfano is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 11-07-2004 @ 00:12 :
Ik ben vaak op ponykamp geweest in Markelo (weet zo niet hoe het daar heet) maar dat is me erg goed bevallen. Je hebt er mooie gebieden en er is een speciale vlakte (zand grond) waar je over in rengalop kan. Weet niet of het nu nog zo is, is al een hele tijd geleden, maar toen was het iig erg leuk.
was je toen ook een beginner..?
Oud 11-07-2004, 19:03
Agnès
Agnès is offline
Citaat:
evi schreef op 11-07-2004 @ 19:26 :
was je toen ook een beginner..?
Toen ik er voor het eerst heen ging wel (ging met een manege), voor buitenritten word je ingedeeld in groepjes, ze hebben ook een groep voor beginners. Je kan voordat je met een buitenrit mee gaat eerst proeflessen volgen, ze hebben daar een binnen en buitenbak. Maar of dat nog allemaal zo is weet ik niet,
Ik heb de website ervan even opgezocht; http://www.ervemeenderinkboer.nl/ moet je maar eens kijken.
Oud 11-07-2004, 20:03
pfano
pfano is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 11-07-2004 @ 20:03 :
Toen ik er voor het eerst heen ging wel (ging met een manege), voor buitenritten word je ingedeeld in groepjes, ze hebben ook een groep voor beginners. Je kan voordat je met een buitenrit mee gaat eerst proeflessen volgen, ze hebben daar een binnen en buitenbak. Maar of dat nog allemaal zo is weet ik niet,
Ik heb de website ervan even opgezocht; http://www.ervemeenderinkboer.nl/ moet je maar eens kijken.
heej thnx ..!!
hier heb ik echt veel aan

tof!
Oud 12-07-2004, 18:22
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
iew daar ben ik ook ooit geweest, wel heel lang geleden, maar ik vond het daar echt niet leuk.

ik ben de laatste paar keren hier geweest: http://www.reelaer.nl/
erg leuk!
aardige (en 1 hele leuke ) begeleiders, leuke paarden en pony's.

bovendien kun je ipv ponykamp een trektocht doen, wat veel leuker is (en waarbij de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt)
maar misschien moet je daar toch wel wat meer ervaring voor hebben, aangezien je heel wat uur per dag op je paard zit (aangezien je echt ergens heen gaat en overnacht)

ik vond die geregelde truttige ponykampjes echt helemaal niets, vaak wordt er ook veel in de bak gereden enzo en veel spelletjes gedaan, leuk als je 12 bent, maar daarna....
Oud 13-07-2004, 22:16
Verwijderd
Ik ben dus nog nooit meegeweest met een kamp oid, maar ik ben wel eens met de paarden op reis geweest (ben groom)

de ijzers werden onder de hoeven vandaan gejat.
Oud 14-07-2004, 15:22
rodina
rodina is offline
ponykamp. Goede oude tijd haha.

Koop de penny oid, staan heel veel ponykampen in. Leukste is als je wel al wat kan rijden.

En als je al een tijd rijd, en een eigen paard/pony heb.

De KNF (knhs, tegenwoordig?) zomerinstructieweken. 5 dagen in Ermelo, top accomodatie, en geweldige instructie. Echt aan te raden
Oud 16-07-2004, 21:12
Milos
Milos is offline
www.trailfinders.nl

Hele leuke (jeugd)paardrijvakanties.
Oud 21-07-2004, 16:45
Sprinkle
Sprinkle is offline
Op sommige ponykampen hebben ze ook beginnersgroepen van verschillende leeftijden, waar je wel mee het bos in kan. Ik weet dat in Barneveld een ponykamp zit dat De Burght ofzoiets heet en daar hebben ze dat wel. Kost wel even wat en dat is dan voor 7 dagen. Maar als je het alleen maar wilt om te leren lijkt het me leuker om op een manege in de buurt prive-lessen te nemen of gewone lessen.
Oud 27-07-2004, 15:10
Verwijderd
ik zou zeggen begin nu gewoon met lessen nemen en ga dan volgend jaar lekker op kamp!in een week kan je niet leren rijden...iig niet goed genoeg om naar buiten te gaan.......
Oud 28-07-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
daar gingen wij altijd op vakantie met onze fries en mijn paard in die bungalows, kan je heel mooi rijden
Advertentie
Oud 31-07-2004, 17:15
Roxy
Roxy is offline
Afgelopen week was echt heel gaaf. Begeleiding was top, want ik was het onder andere
Leuke lessen, leuke paarden, bosspelletjes en speurtochten 's nachts, een bonte avond, een kampvuur en veel rotzooi trappen. oh en weinig slapen voor de leiding
Oud 22-08-2004, 16:43
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
evi schreef op 05-06-2004 @ 22:25 :
ik wil dus op paarden kamp gaan...of heet dat ponykamp..? geen idee...maar het lijkt me wel ontzettend leuk..!!
Ik kan het alleen helemaal niet..! Ik heb in heel mijn leven 2x op een paard gezeten,..
maar wil het juist gaan leren zodat ik daarna lekker op een paard door de bossen en over het strand kan hobbelen...

heeft iemand enig idee waar je dat kan doen,..ik heb al een beetje rond gekeken op internet,..maar ik vond nou niet echt iets leuks.!

Ja ik ook! Het is heel moeilijk om iets te vinden dat bedoeld is voor mensen die het nooit gedaan hebben of vrijwel niet én niet bedoeld is voor meisjes tot 12 jaar ofzo..
Ik wil namelijk wel heel graag zoiets doen met mensen van mijn eigen leeftijd, en op mijn nivo.
Vaak zit alles door mekaar, dat is voor beginners en gevorderden niet echt leuk.
Ik weet wel dat je in Ijsland kunt paardrijden, ook als je het nog nooit gedaan hebt, op echte Ijslandse paardjes. Ik wil dit dolgraag eens doen, maar heb helaas geen geld...
zoek maar eens op activities horse riding Iceland op google ofzo...
maar ja beetje ver he Ijsland

westernrijden lijkt me trouwens ook heel tof!
Oud 28-08-2004, 16:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
rodina schreef op 14-07-2004 @ 16:22 :
ponykamp. Goede oude tijd haha.

Koop de penny oid, staan heel veel ponykampen in. Leukste is als je wel al wat kan rijden.

En als je al een tijd rijd, en een eigen paard/pony heb.

De KNF (knhs, tegenwoordig?) zomerinstructieweken. 5 dagen in Ermelo, top accomodatie, en geweldige instructie. Echt aan te raden
Dat was ook mijn idee ja. Ik ben 2 keer op ponykamp geweest.. ik heb toen de adressen uit de penny gehaald. Je ziet meteen wat sowieso niet geschikt is en bij wat er nog overblijft kan je informeren.
Oud 06-04-2008, 10:28
lopie12
lopie12 is offline
Citaat:

pfano ik heb ook dat probleem.
alleen be ik wel jonger ik ben elf en ik kan al een beetje rijden maar heb nog niet super veel ervaring nu vraag ik me af moet je ervaring hebben om gwn op ponykamp te mogen gaan ook al kan je dan niet rijden dat je het daar dan kan leren is dat mogelijk ik hoop het wel grtjs lopie12
Oud 06-04-2008, 16:53
Mocca
Mocca is offline
Als je bij timeout reizen kijkt, kan je vaak ook arrangementen boeken voor beginners.
Ik heb er eens naar gekeken, was geloof ik op Texel of Terschelling, daar kreeg je eerst een paar dagen privéles en daarna ging je een buitenrit maken.
Ik wilde toen samen met mijn moeder (redelijk beginner), en dat was ook goed te combineren.
Oud 08-04-2008, 19:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
pfano ik heb ook dat probleem.
alleen be ik wel jonger ik ben elf en ik kan al een beetje rijden maar heb nog niet super veel ervaring nu vraag ik me af moet je ervaring hebben om gwn op ponykamp te mogen gaan ook al kan je dan niet rijden dat je het daar dan kan leren is dat mogelijk ik hoop het wel grtjs lopie12
Het is niet erg als je nog niet kunt paardrijden als je op ponykamp wilt Vaak word je ingedeeld in verschillende groepen, zodat iedereen hetzelfde niveau heeft. Juist op ponykamp leer je heel veel over paarden.
Kijk eens op www.alleponykampen.nl, daar staan een heleboel ponykampen in, met websites, per provincie.

Regels voor berichten