![]() |
Taaltrucjes
Als alliteratie alle kinderen zou verblinden,
concreet en zonder reden voor diegenen die het licht rond het leven zien weerspiegeld in een uitgedacht gedicht over alles wat te vinden is, hoe zou men dat dan vinden? Simpelweg wat assonantie om de dwaze arrogantie toch te tonen is onnodig, zelfs een zacht vergrijsde roos is in staat zich goed te voelen bij het zien van zoiets schoons, compleet door onvergetelijke levenslust en passie. Het schrijven is als zwijgend dansen in de regen; oneindig aantal passen, geweldig te bewegen. Nu de wolken zijn geopend: zie mijn dansafdruk getekend. |
Érg leuk zeg! :) :) .
Ik vind het allereerst zeer prettig, vloeiend/dansend lezen; hoe toepasselijk... Mooi klank(rijm)gebruik, maakt het Sterk! (y) Inhoudelijk ga ik er nog even heel goed over nadenken... |
Citaat:
|
Best leuk. :)
Is volgens mij een gedicht over het dichten zelf. |
Citaat:
|
Ik hoopte eigenlijk dat iemand opgevallen was dat ik er een aantal trucjes in had gedaan, en dat de titel daarom dubbelzinnig was, maar aangezien niemand het opmerkt doe ik het zelf maar :p .
Spoiler
Dit had ik erin verwerkt, was het te onopvallend? |
ik kon het niet lezen zónder het te zien :p
maar ik vind het een knap, grappig gedicht. ga zo door jong (y) :D :p |
Citaat:
|
Citaat:
Dat vond ik niet. De meerderheid had ik wel 'gespot'. Het leest inderdaad 'dansend' zoals Dreamerfly zegt. Je hebt gewoon een prettig stukje taal gemaakt. Als je dichten vergelijkt met een tapijt weven, dan is dit niet een tapijt met het fijnste weefsel, het geniaalste patroon of luxeuze franjes, maar het voelt gewoon wel heel lekker. (y) |
Citaat:
Nouja, dat ook niet dus :) |
Citaat:
Te opvallend is ook weer niet goed natuurlijk, het moest de inhoud niet helemaal ondersneeuwen, maar het moest wel zichtbaar zijn. |
Citaat:
Ik vind het een goed uitgedacht gedicht, maar zeg nu maar niet 'niet ingewikkeld ofzo hoor' want je hebt er verdorie een hele avond over gedaan :p. Het enige nadeel aan je dicht is dat ik soms verdrink in de vele taaltrucjes, wat op zich ook wel weer toepasselijk is. Ik vind het niet té opvallend, maar loop wel iets te vaak te zoeken naar de achterliggende betekenis omdat het al moeilijk genoeg is je brein bij te houden. Metrisch gezien is het inderaad erg goed; het leest als een trein (y). |
Citaat:
De stijl van het gedicht is best moeilijk, je zou bijvoorbeeld bij strofe 1 na het lezen van regel 1-2 niet verwachten dat de strofe eindigt met een vraag. (Of had ik dat alleen?). Daarom moet je het gedicht vaker lezen. Ik vind alle zinnen en zinsdelen onwijs lekker lopen, de klinkerrijm zorgt ervoor dat het gedicht nog beter leest, maar die mis ik een beetje in "compleet door onvergetelijke levenslust en passie". Het kan zijn dat je daar een ander taaltrucje hebt willen gebruiken, maar die spreekt me dan iig minder aan dan de vorigen. Verder vind ik het heel leuk dat je als metafoor (zo heet dat toch?) voor dichten "dansen" hebt gebruikt, en dan vooral dat je je gedicht een "dansafdruk" noemt. Goed gedaan! (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |