![]() |
Geloven mensen die in het christendom geloven
Dat jezus echt bestaan heeft? Of zien ze Jezus puur symbolisch als een geestelijk puur figuur waarnaa je streeft te leven?
|
Ik neem aan het eerste.
|
Beiden..
Ten eerste geloven de christenen dat Jezus geleeft heeft... en daarnaast ook om zoals hem te zijn.. (wat trouwens niet alleen een streven is in het christelijke geloof). Waarin het christelijke geloof zich echter in onderscheid is dat Jezus als de redder wordt gezien. laat ik het zo zeggen ; Iemand die onmogelijke dingen weer mogelijk maakte.. |
het historische bewijs voor het bestaan van Jezus is al geleverd, maar een profeet?
|
Ik denk dat het per Christen verschilt. Zelf geloof ik wel in beiden. Ik denk zelf dat er ooit wel zo iemand heeft bestaan en dat diegene dan als voorbeeld dient voor de rest van de Christenen.
|
Citaat:
Hij zit nu zelfs (in zijn menselijke lichaam) aan de rechterhand van God in de hemel. |
Beide. Het verschilt echter per stroming waar de nadruk op gelegd wordt. Zo zijn er stromingen die Jezus puur zien als een geestelijk voorbeeld. Over het algemeen iets bijbelgetrouwer stromingen zien Jezus als de Verlosser.
|
Jezus was toch gewoon de koning der Joden? :)
|
Citaat:
|
hoe kom je daar bij !?
|
ligt idd aan de stroming. maar meestal geloven ze dat het de zoon van god was die echt bestaan heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hintwoord:kopspijkers. heej lees jesaja 42 eens. over wie gaat die hoofdstuk? |
ik heb het gelezen maar kan daaruit niet opmaken waarom jij denkt dat Jezus nu op aarde is.
|
Over de terugkomst van Jezus wordt gezegd: 'Zeg niet: uw Heer is hier, of: uw Heer is daar'. Vervolgens wordt gezegd dat -wanneer Jezus terugkomt- Hij overal op aarde te zien zal zijn. (Mattheus 24)
Jezus kan dus nog niet terug op aarde zijn |
dat is ook mijn punt.
|
Ik geloof idd, dat Jezus echt bestaan heeft. Hij heeft Zijn leven voor ons gegeven. Daarnaast streef je er natuurlijk naar om zo goed mogelijk (volgens de Geboden) te leven.
Jezus staat daarnaast denk ik symbool voor liefde, geborgenheid en zoveel andere goede waarden. |
Citaat:
Verder is het zo dat Hij, naast dat Hij de schuld voor onze zonden op zich nam (en dus ook de straf ontving), ook de dood (en dus satan) heeft overwonnen door na 3 dagen weer op te staan. Ik zie Hem als onderdeel van de 3-eenheid van God en dus ook als de Zoon van God. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
jezus komt toch vanzelf wel. |
Citaat:
MAAR doe gewoon wat hij zegt??? Dit klinkt erg hitler-achtig in mijn oren. |
Citaat:
Citaat:
Jezus nam Zelf vrijwillig de schuld op Zich en liet Zich vrijwillig straffen. Citaat:
Jezus deed het voor degenen die in Hem zouden geloven zodat zij gespaard zouden worden om later weer opgewekt te worden voor de nieuwe wereld die God zal maken na de eindtijd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |