![]() |
gunther von hagens
wij doen ons profielwerkstuk over de duitse kunstenaar Gunther von Hagens en nou vroegen wij ons af of jullie hem misschien kennen en wat jullie van zijn werk vinden...
in het kort uitgelegd: hij zet mensen op... dat wil zeggen dat hij het lichaamsvocht van de lichamen vervangt door een kunststof en deze dan positioneerd zodat deze in het museum kunnen... liefs gwathiel :evil: :evil: :evil: |
Bizar en indrukwekkend. Moet nog steeds eens zijn Korperwelten bezoeken...
|
Ik ben een 2 of 3 jaar geleden (wanneer weet ik niet precies meer) naar de tentoonstelling Korperwelten geweest. Ik vond het ercht facinerend en geweldig dat je op deze manier een kijkje in het menselijk lichaam kan nemen. Er was wel iets dat me tegenstond en dat was die hoog zwangere vrouw. Erg mooi om te zien hoe die baby in haar buik zat, alleen haar hhouding vond ik minder. Gewoon door het idee waarscheinlijk.
Maar verder erg mooi. (y) |
Ik ken het wel maar mooi vind ik het niet, het is overigens wel heel interessant en ook een beetje morbide.
|
Citaat:
|
Ik vind zijn werk in een woord: wal-ge-lijk.
|
ik vind het geweldig.
|
Citaat:
|
dat staat nog asteeds op mijn lijstje van tentoonstellingen en musea's die ik nog moet zien....als ik n keer de kans heb doe ik dat zeker. anatomie is zo interessant
|
Citaat:
gwathiel |
Citaat:
|
Citaat:
Daar waar jij het over hebt vind ik anders. Dat vind ik wel belachelijk en zou ook niet mogen gebeuren. Dat opzichzelf is natuurlijk wel walgelijk, het hoort niet zo. Maar goed, dat heeft niet zoveel met de lichamen en de tentoonstelling op zichzelf te maken. Waarom de tentoonstelling walgelijk zou zijn als er niet van dat soort lichamen bij zitten. |
Citaat:
toen ik op de tentoonstelling rondliep vond ik het in één woord ge-wel-dig maar toen ik buiten stond en na ging denken over bijv. de embryos vond ik dat toch wel walgelijk.... maar het gaat ons vooral over de mening van iedereen dus ben heel blij dat er ook mensen zijn die het walgelijk vinden... :) gwathiel :evil: :evil: :evil: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |