![]() |
[Digicam] Op zoek naar goede prijs/kwaliteit
Hoi,
Ik wil binnenkort misschien een digitale camera kopen, maar ik heb niet zo heel veel verstand van die dingen. Als het even kan wil ik er ook korte filmpjes met geluid mee kunnen opnemen. Weet iemand welk merk ik in ieder geval niet moet hebben, en welke merken wel goed zijn? Ik heb er ongeveer €200,- voor over. |
|
In de consumentengids en in de Computer!Totaal van deze maand staan reviews over DigiCams
|
Offtopic: Ik heb dit topic geupt omdat ik anders een nieuw topic moest openen, en dan zouden er weer reacties komen als: gebruik de zoekfunctie eens. Vandaar deze up
Ik heb het zelfde als de TS, ook ongeveer 200,- euro te besteden, en wil daar een goede digitale camera voor hebben. Hij moet goede beeldkwaliteit hebben, en ik moet er scherpe foto's mee kunnen maken. De batterijen moeten zo lang mogelijk mee gaan (liefst oplaadbare) en een flits oid zou wel handig zijn, aangezien deze vooral in donkere gebieden (lees discotheken) gebruikt zal worden. Ook moet hij degelijk zijn, want hij gaat on-the-road mee. Ik had zelf al eens met een Sony Cybershot gewerkt, en dat vond ik een super ding. Maar dat zal wel weer boven mijn budget liggen. Iemand een ander idee? |
Ik heb zelf een Olympus, hiermee heb ik ook regelmatig in het donker foto's mee gemaakt en ze zien er gewoon goed uit, dankzij die flits kun je soms zelfs niet eens zien dat ie 's avonds genomen is.
Nou moet ik ook wel zeggen dat dit een camera van 400 euro is, maar ik heb een hele goede ervaring met Olympus(hiermee zeg ik niet dat andere merken zoals Sony & Canon slecht zijn) Olympus heeft zat camera's die onder/rond de 200 euro liggen, het is net wat je zelf qua functies op die camera wil. Batterijen Je kunt eigenlijk het beste een camera kopen met accu, hiermee kun je nog het meeste foto's maken. Bij de meeste camera's zitten oplaadbare batterijen en die zijn na een stuk of 10 a 20 foto's leeg, waardoor je van die GP batterijen extra moet kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
fuji s3000 kost geloof ik nu 180/200 ofzo is echt een super camera.... mss is een serie hoger ookal betaalbaar...... |
Ik heb pas de Samsung Digimax 301 gekocht..
ik ging eigelijk voor de Sony Cybershot.. maja.. die was er niet meer :P en vond deze ook wel leuk (A) |
Citaat:
|
Ik heb een Sony Cybershot van 200 euro, de P32, en die zal nu nog wel wat goedkoper zijn. Die is best leuk & goed enzo, alleen maar 3x optische zoom, dus.
|
Mijn ouders hebben een HP Photosmart, eigenlijk wel een beetje een afrader uiteindelijk want hij heeft geen macromodus en geen optische zoom :s Die optische zoom is nog niet eens zo heel erg maar die macromodus vond ik wel erg jammer dat dat er niet opzat. Hij maakt opzich wel goede foto's en de camera kost € 130-,
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je die wel vind: duuuuuuuuur |
Tja in dat opzicht is een accu wel een nadeel ja.
Maar wat betreft gebruiksgemak is het met een accu toch wel beter gesteld dan met losse aa's . En een extra accu van een Ixus is niet zo duur geloof ik. |
heb zelf een trust camera z770c is niet een hele dure camera maar hij werkt prima voor prive foto's echt ideaal daarvoor!!
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelf een accu in mijn camera, en ik kan niet anders zeggen dat ik met deze accu bijna 100 foto's kan maken voordat ie weer opgeladen moet worden. De meeste AA-batterijen halen niet eens de 50 foto's (dit zal natuurlijk ook weer verschillen per camera) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13. |