Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 21:32
Joël
Joël is offline
Hoi,

Ik wil binnenkort misschien een digitale camera kopen, maar ik heb niet zo heel veel verstand van die dingen. Als het even kan wil ik er ook korte filmpjes met geluid mee kunnen opnemen. Weet iemand welk merk ik in ieder geval niet moet hebben, en welke merken wel goed zijn? Ik heb er ongeveer €200,- voor over.

Laatst gewijzigd op 16-06-2004 om 21:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2004, 21:36
]{ing
]{ing is offline
Canon PowerShot A75 € 236,-

Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 23:01
Verwijderd
In de consumentengids en in de Computer!Totaal van deze maand staan reviews over DigiCams
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:40
Marcus
Marcus is offline
Offtopic: Ik heb dit topic geupt omdat ik anders een nieuw topic moest openen, en dan zouden er weer reacties komen als: gebruik de zoekfunctie eens. Vandaar deze up

Ik heb het zelfde als de TS, ook ongeveer 200,- euro te besteden, en wil daar een goede digitale camera voor hebben. Hij moet goede beeldkwaliteit hebben, en ik moet er scherpe foto's mee kunnen maken. De batterijen moeten zo lang mogelijk mee gaan (liefst oplaadbare) en een flits oid zou wel handig zijn, aangezien deze vooral in donkere gebieden (lees discotheken) gebruikt zal worden. Ook moet hij degelijk zijn, want hij gaat on-the-road mee.

Ik had zelf al eens met een Sony Cybershot gewerkt, en dat vond ik een super ding. Maar dat zal wel weer boven mijn budget liggen. Iemand een ander idee?
Oud 12-07-2004, 20:13
Thompie
Thompie is offline
Ik heb zelf een Olympus, hiermee heb ik ook regelmatig in het donker foto's mee gemaakt en ze zien er gewoon goed uit, dankzij die flits kun je soms zelfs niet eens zien dat ie 's avonds genomen is.
Nou moet ik ook wel zeggen dat dit een camera van 400 euro is, maar ik heb een hele goede ervaring met Olympus(hiermee zeg ik niet dat andere merken zoals Sony & Canon slecht zijn)
Olympus heeft zat camera's die onder/rond de 200 euro liggen, het is net wat je zelf qua functies op die camera wil.

Batterijen
Je kunt eigenlijk het beste een camera kopen met accu, hiermee kun je nog het meeste foto's maken. Bij de meeste camera's zitten oplaadbare batterijen en die zijn na een stuk of 10 a 20 foto's leeg, waardoor je van die GP batterijen extra moet kopen.
Oud 12-07-2004, 20:54
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Thompie schreef op 12-07-2004 @ 21:13 :
Ik heb zelf een Olympus, hiermee heb ik ook regelmatig in het donker foto's mee gemaakt en ze zien er gewoon goed uit, dankzij die flits kun je soms zelfs niet eens zien dat ie 's avonds genomen is.
Nou moet ik ook wel zeggen dat dit een camera van 400 euro is, maar ik heb een hele goede ervaring met Olympus(hiermee zeg ik niet dat andere merken zoals Sony & Canon slecht zijn)
Olympus heeft zat camera's die onder/rond de 200 euro liggen, het is net wat je zelf qua functies op die camera wil.

Batterijen
Je kunt eigenlijk het beste een camera kopen met accu, hiermee kun je nog het meeste foto's maken. Bij de meeste camera's zitten oplaadbare batterijen en die zijn na een stuk of 10 a 20 foto's leeg, waardoor je van die GP batterijen extra moet kopen.
Olympus is idd erg goed. Heb zelf de C220-Zoom. Is nu ruim onder de 200. Maar over die batterijen: Ik ben zelf voor 'normale' Nimh batterijen. Heb er een paar van 2000 mAh, en daar kan je genoeg fotos mee maken. Als je accu eens naar de klote is, heb je vaak wel een probleem en het is lullig als je spontaan tot de ontdekking komt dat ie leeg is. (tenzij je 2 hebt, wat vaak niet zo is)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 23:55
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Joël schreef op 16-06-2004 @ 22:32 :
Hoi,

Ik wil binnenkort misschien een digitale camera kopen, maar ik heb niet zo heel veel verstand van die dingen. Als het even kan wil ik er ook korte filmpjes met geluid mee kunnen opnemen. Weet iemand welk merk ik in ieder geval niet moet hebben, en welke merken wel goed zijn? Ik heb er ongeveer €200,- voor over.

fuji s3000 kost geloof ik nu 180/200 ofzo is echt een super camera.... mss is een serie hoger ookal betaalbaar......
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 09:10
Rachel
Rachel is offline
Ik heb pas de Samsung Digimax 301 gekocht..
ik ging eigelijk voor de Sony Cybershot.. maja.. die was er niet meer en vond deze ook wel leuk (A)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 09:13
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 12-07-2004 @ 20:40 :
een flits oid zou wel handig zijn, aangezien deze vooral in donkere gebieden (lees discotheken) gebruikt zal worden. Ook moet hij degelijk zijn, want hij gaat on-the-road mee.
Die van mij kan je ook op een nachtstand ofzo zetten... en dan samen met de flits heb je duidelijke foto's
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:10
Verwijderd
Ik heb een Sony Cybershot van 200 euro, de P32, en die zal nu nog wel wat goedkoper zijn. Die is best leuk & goed enzo, alleen maar 3x optische zoom, dus.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:37
Orion16
Orion16 is offline
Mijn ouders hebben een HP Photosmart, eigenlijk wel een beetje een afrader uiteindelijk want hij heeft geen macromodus en geen optische zoom Die optische zoom is nog niet eens zo heel erg maar die macromodus vond ik wel erg jammer dat dat er niet opzat. Hij maakt opzich wel goede foto's en de camera kost € 130-,
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 12:00
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-06-2004 @ 22:36 :
Canon PowerShot A75 € 236,-

[afbeelding]
Die is inderdaad goed, of spaar effe door, voor ongeveer 40 euro meer heb je een Digital Ixus (II) en die werkt met accu's, heeft een metalen behuizing en is gewoon kleiner en strakker.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:56
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 13-07-2004 @ 13:00 :
Die is inderdaad goed, of spaar effe door, voor ongeveer 40 euro meer heb je een Digital Ixus (II) en die werkt met accu's, heeft een metalen behuizing en is gewoon kleiner en strakker.
accu is juist nadeel, want als die leeg is en je hebt geen 2de accu bij je, ja jammer, kan je geen foto's meer maken. Als je nou batterijen hebt,ga je naar de plaatselijke winkel endie hebben wel batterijen, extra accu's vind je niet zo snel.
En als je die wel vind: duuuuuuuuur
Oud 13-07-2004, 22:34
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Tja in dat opzicht is een accu wel een nadeel ja.
Maar wat betreft gebruiksgemak is het met een accu toch wel beter gesteld dan met losse aa's . En een extra accu van een Ixus is niet zo duur geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:57
kverulez
kverulez is offline
heb zelf een trust camera z770c is niet een hele dure camera maar hij werkt prima voor prive foto's echt ideaal daarvoor!!
Oud 16-07-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
kverulez schreef op 16-07-2004 @ 12:57 :
heb zelf een trust camera z770c is niet een hele dure camera maar hij werkt prima voor prive foto's echt ideaal daarvoor!!
Trust is voor camera's echt een kutmerk, nooit aan beginnen. Zitten namelijk plastic lenzen en hij maakt daardoor gewoon heel inferieure foto's. Bovendien heeft ie vast geen optische zoom. Ik heb een trust gehad, en nu dus een Sony, nou ik zie het verschil wel
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:15
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 12-07-2004 @ 21:54 :
Olympus is idd erg goed. Heb zelf de C220-Zoom. Is nu ruim onder de 200. Maar over die batterijen: Ik ben zelf voor 'normale' Nimh batterijen. Heb er een paar van 2000 mAh, en daar kan je genoeg fotos mee maken. Als je accu eens naar de klote is, heb je vaak wel een probleem en het is lullig als je spontaan tot de ontdekking komt dat ie leeg is. (tenzij je 2 hebt, wat vaak niet zo is)
De C220-zoom is idd een goede..........alleen zou ik een camera met accu niet helemaal gaan afkraken, want meestal weet de gebruiker na een tijdje heus wel hoeveel foto's je ermee kunt maken, hiermee kun je dan rekening houden. Vaak als je op vakantie gaat heb je toch wel een 2de accu nodig, omdat je vaak pas weer in je hotelkamer oid je accu kunt opladen. En de verhouding accu-batterijen -> dan mogen batterijen wel overal verkrijgbaar zijn, de vraag is of het goede zijn en je moet ze toch wel weer kopen. Denk dat je met een accu ook een langere levensduur zult bereiken.

Ik heb zelf een accu in mijn camera, en ik kan niet anders zeggen dat ik met deze accu bijna 100 foto's kan maken voordat ie weer opgeladen moet worden. De meeste AA-batterijen halen niet eens de 50 foto's (dit zal natuurlijk ook weer verschillen per camera)
Oud 16-07-2004, 18:15
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-07-2004 @ 13:05 :
Trust is voor camera's echt een kutmerk, nooit aan beginnen. Zitten namelijk plastic lenzen en hij maakt daardoor gewoon heel inferieure foto's. Bovendien heeft ie vast geen optische zoom. Ik heb een trust gehad, en nu dus een Sony, nou ik zie het verschil wel
Idd........Don't trust Trust....
Reageren

Regels voor berichten