![]() |
Belachelijk land.
Toen ik 22 feb rond 1 uur snachts in de trein van utrecht naar almere buiten zat kreeg ik een boete omdat ik geen geld meer had voor een treinkaartje voor de terug weg, ik betaalde netjes de 25 euro boete en stapte meteen uit.
Terwijl ik aan het wachten was op een maat van mij die op het station zou komen zei één van de conducteurs opeens 'je rot nu van het station af of je krijgt een schop onder je flikker' Waardoor ik tussen lippen door mompelde 'als ik een pistool had schoot ik je dood' Binnen 1 seconde stonden er 9 conducteurs in een kring om mij heen en glimlachde één van hun 'nu ben je aangehouden!' Ik moest met mijn aangeschoten en tevens doodsmoeie lichaam in de politie auto rechtstreeks naar het politie bureau. Ik legde mijn verklaring af en de agent nam het niet zo serieus omdat het om niks ging. Later moest ik naar de kinderbescherming en na 1 uur praten kwam zij ook tot de conclusie dat het belachelijk was dat ik werd aangehouden en ze schatten dat ik misschien 1 dag moest werken of 40 eure moest betalen. Nu krijg ik opeens een brief binnen waarin staat dat ik 500 fukking euro moet betalen! Als dit het geval is koop ik een moker en sloop ik elk graf in Nederland met de achternaam Balkenende. |
Op grond van brieven moet je nooit geld betalen, alleen op grond van dagvaardingen zou ik me zorgen gaan maken. :)
|
tsss...wat staat er in die brief?? ...like, waarom claimen ze recht te hebben op die 500 euri?? iig niet dokken want volges mij is er geen enkele rechtsgrond waarop ze recht hebben op dat geld
|
Citaat:
Hierbij deel ik u mee dat in de tegen uw zoon R. Barendse aanhaning gemaakte strafzaak de volgende benadeelde heeft gevoegd: A.S. van der Winden De hoogte van de vordering tot schadevergoeding bedraagt: (euro teken kan ik niet vinden) $472.00. De schadevordering wordt behandeld tijdens de behandeling van de strafzaak voor de officier van justitie. |
Jezus, wat een stel misselijke klootzakken zijn het ook, ik zou het hier niet bij laten zitten en een advocaat erbij halen, dit kan zomaar niet.
|
Zo wordt werken bij de NS wel een stuk aantrekkelijker.
|
't Blijven een stel joden ook... alsof ze nog niet genoeg verdienen?
Bovendien kan ik geen reden achterhalen waardoor zo'n hoge claim van toepassing zou zijn, wat een onzin. |
er zit maar 1 ding op: dat pistool alsnog kopen en je woorden waar maken (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pfff brief terug sturen met wit poeder erin
|
Ik zou zeggen contacteer je advocaat :)
|
Citaat:
Maar goed, zoals little nemo zegt, ik zou me maar geen zorgen maken. En als je dat wel doet gewoon even contact opnemen met de Raad voor de Rechtsbijstand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
6:106 lid 1 sub a spreekt wel van een 'oogmerk om zodanig nadeel toe te brengen'. Het moet dan dus gaan om iemand, die bewust van plan was om de immateriële schade toe te brengen. Overigens betekent ook hier 'oogmerk' niet hetzelfde als oogmerk in sommige delictsomschrijvingen uit Sr. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij mag die conducteur ook niet zeggen dat hij je schop onder je flikker komt geven...
|
Ik vind het ook allemaal te gek voor woorden. Klinkt als uitlokken (vzv dat begrip zo gebruikt kan worden). Ik zou dan ook de raad van Little nemo en nare man ter harte nemen.
|
Bedankt voor jullie andwoorden,
Ik heb maandag een gesprek met de advocaat. |
Citaat:
|
Waarom krijg ik bij dit soort posts toch altijd het idee dat er veel meer gebeurt is dan de overtreder vertelt?
|
Citaat:
|
hahaha.. grappige conductuur ..
tijd geleden waren ik en vrienden naar een AZN party geweest in Escape. Op de terug weg 5 uur s'ochtends waren er toch veel mensen die naar me stad ook gingen waar wij vandaan kwamen (ook van feest) nou waren we erheen gegaan met korting op onze kaartjes.. (sommige hadden OV) op de terug weg natuurlijk geldt die korting niet.. Maja ze hadden toen toch 1 gekocht.. kwam de conductuur net buiten schiphol / wtc dat ze bij moesten betalen .. deden ze natuurlijk niet :p en lieten de trein 10 min wachten .. alleen omdat de conductuur moeilijk deed.. maja ze werden er uitgezet op eerste station.. en hebben daarna gewoon met het zelfde kaartje volgende trein gepakt :p . Andere groep mensen die achter ons zaten hadden zelfde probleem (korting :p ) dit keer had de trein 20 min vertraging.. Conductuur deeedd moeilijk zeg.. zegt ze op een gegeven moment kheb hier 100 euro (maar is te groot) .. haha politie is onderweg omdat ze ook niet uit de trein wouden.. ineene zegt ze hier is 3-4 euro .. en conductuur belt politie af en trein rijdt eindelijk verder... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mag ik hier nog even aan toevoegen dat ik het ook wel een byzonder domme opmerking vind om te zeggen dat je iemand dood had geschoten als je een pistool hebt?
Dat is bedreiging en die mensen van de ns hebben het echt al niet makkelijk. Wat mij betreft had je best een nachtje cel mogen doorbrengen voor een dergelijke opmerking. |
Citaat:
De reizigers hebben het trouwens ookal niet makkelijk met de NS ;) |
Citaat:
Je kunt iemand ook gewoon uitschelden voor klootzak ofzo, dat is minder erg dan iemand met doodschieten bedreigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat de ts heeft gezegd is niet goed te praten en niet netjes, maar moet je je nu zomaar alles laten zeggen.
Die conducteur uitte toch ook een dreiging (als eerste notabene)? En geloof me als de ts iets had gezegd in de trant van 'dan schop ik je onder je flikker terug' dan hadden die 9 conducteurs ook om hem heen gestaan en had die brief ook in zijn brievenbus gelegen. Ik denk dus dat de strekking van zijn tegenopmerking er dan nu ook niet echt toe doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ghehe :D dat zie ik nu pas. Volgens mij kost een treinkaartje van Utrecht naar Almere geen 25 euro, dus hoe zit dat? :)
|
Citaat:
Volgens mij is de TS keihard in z'n reet gepenetreerd... :o Maar het meest dubieuze vind ik dat hij omdat hij geen geld heeft geen kaartje koopt, maar wel netjes 25 euro kan betalen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je een kaartje in de trein koopt is dat duurder en hij zal wel bedoelen dat hij of netjes z'n gegevens ingevuld heeft of dat hij alleen maar papiergeld had. Dat dat niet in zo'n automaat gaat is natuurlijk logisch. Ook is 's nachts geen loket meer open.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je geen kaartje bij een loket of automaat kan kopen, dan ga je in de trein direct op zoek naar een conducteur waarbij je tegen gewoon tarief een kaartje kan kopen, al vaak genoeg gedaan, geen probleem. |
Citaat:
Hij zei toch ook niet dat hij hem dood ging schieten. 'Als' hij een pistool bij had... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |