Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 11:31
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Toen ik 22 feb rond 1 uur snachts in de trein van utrecht naar almere buiten zat kreeg ik een boete omdat ik geen geld meer had voor een treinkaartje voor de terug weg, ik betaalde netjes de 25 euro boete en stapte meteen uit.

Terwijl ik aan het wachten was op een maat van mij die op het station zou komen zei één van de conducteurs opeens 'je rot nu van het station af of je krijgt een schop onder je flikker'

Waardoor ik tussen lippen door mompelde 'als ik een pistool had schoot ik je dood'

Binnen 1 seconde stonden er 9 conducteurs in een kring om mij heen en glimlachde één van hun 'nu ben je aangehouden!'

Ik moest met mijn aangeschoten en tevens doodsmoeie lichaam in de politie auto rechtstreeks naar het politie bureau.

Ik legde mijn verklaring af en de agent nam het niet zo serieus omdat het om niks ging.

Later moest ik naar de kinderbescherming en na 1 uur praten kwam zij ook tot de conclusie dat het belachelijk was dat ik werd aangehouden en ze schatten dat ik misschien 1 dag moest werken of 40 eure moest betalen.

Nu krijg ik opeens een brief binnen waarin staat dat ik 500 fukking euro moet betalen!

Als dit het geval is koop ik een moker en sloop ik elk graf in Nederland met de achternaam Balkenende.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 11:33
Verwijderd
Op grond van brieven moet je nooit geld betalen, alleen op grond van dagvaardingen zou ik me zorgen gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 11:37
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
tsss...wat staat er in die brief?? ...like, waarom claimen ze recht te hebben op die 500 euri?? iig niet dokken want volges mij is er geen enkele rechtsgrond waarop ze recht hebben op dat geld
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 11:42
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 12:37 :
tsss...wat staat er in die brief?? ...like, waarom claimen ze recht te hebben op die 500 euri?? iig niet dokken want volges mij is er geen enkele rechtsgrond waarop ze recht hebben op dat geld
Geachte mevrouw, heer,

Hierbij deel ik u mee dat in de tegen uw zoon R. Barendse aanhaning gemaakte strafzaak de volgende benadeelde heeft gevoegd:

A.S. van der Winden

De hoogte van de vordering tot schadevergoeding bedraagt:
(euro teken kan ik niet vinden)
$472.00.

De schadevordering wordt behandeld tijdens de behandeling van de strafzaak voor de officier van justitie.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:06
Verwijderd
Jezus, wat een stel misselijke klootzakken zijn het ook, ik zou het hier niet bij laten zitten en een advocaat erbij halen, dit kan zomaar niet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:11
Verwijderd
Zo wordt werken bij de NS wel een stuk aantrekkelijker.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:20
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
't Blijven een stel joden ook... alsof ze nog niet genoeg verdienen?

Bovendien kan ik geen reden achterhalen waardoor zo'n hoge claim van toepassing zou zijn, wat een onzin.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:26
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
er zit maar 1 ding op: dat pistool alsnog kopen en je woorden waar maken
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:37
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-06-2004 @ 14:26 :
er zit maar 1 ding op: dat pistool alsnog kopen en je woorden waar maken
Had ik dat maar gedaan, dan kwam ik er denk ik met 100 euro vanaf. hehehe
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 14:14
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Satrapold schreef op 17-06-2004 @ 14:37 :
Had ik dat maar gedaan, dan kwam ik er denk ik met 100 euro vanaf. hehehe
beetje in de plantsoenen gaan schoffelen en koffie drinken
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 14:57
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Satrapold schreef op 17-06-2004 @ 12:42 :
Geachte mevrouw, heer,

Hierbij deel ik u mee dat in de tegen uw zoon R. Barendse aanhaning gemaakte strafzaak de volgende benadeelde heeft gevoegd:

A.S. van der Winden

De hoogte van de vordering tot schadevergoeding bedraagt:
(euro teken kan ik niet vinden)
$472.00.

De schadevordering wordt behandeld tijdens de behandeling van de strafzaak voor de officier van justitie.
oh, zij claimen dat je nog vervolgd gaat worden bij het OM en als dat gaande is, dan zullen zij in die strafzaak op jou €472 proberen te verhalen. waarschijnlijk ga je niet vervolgd worden en zelfs als dat gebeurt dan is het een compleet kansloze vordering omdat er geen schade geleden is (in nederland wordt niet-materiele schade bijna niet uitgekeerd, zeker niet in zoiets als dit).
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:14
Verwijderd
pfff brief terug sturen met wit poeder erin
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:33
Verwijderd
Ik zou zeggen contacteer je advocaat
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 15:57 :
oh, zij claimen dat je nog vervolgd gaat worden bij het OM en als dat gaande is, dan zullen zij in die strafzaak op jou €472 proberen te verhalen. waarschijnlijk ga je niet vervolgd worden en zelfs als dat gebeurt dan is het een compleet kansloze vordering omdat er geen schade geleden is (in nederland wordt niet-materiele schade bijna niet uitgekeerd, zeker niet in zoiets als dit).
Precies, wat een lulkoek van die vent zeg, hoewel de kans op slagen van een vordering tot immateriële schadevergoeding in een strafzaak voor bijv. mishandeling of belediging volgens mij wel een stukje groter is dan bij een 'gewone' , op zichzelf staande civiele procedure.

Maar goed, zoals little nemo zegt, ik zou me maar geen zorgen maken. En als je dat wel doet gewoon even contact opnemen met de Raad voor de Rechtsbijstand.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:51
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2004 @ 17:47 :
Precies, wat een lulkoek van die vent zeg, hoewel de kans op slagen van een vordering tot immateriële schadevergoeding in een strafzaak voor bijv. mishandeling of belediging volgens mij wel een stukje groter is dan bij een 'gewone' , op zichzelf staande civiele procedure.
jah als er opzet is op de immateriele schade (waarvan dan al snel sprake is) is die kans idd groter, maar op zich maakt t dan niet uit of je naar n strafrechter gaat of niet dacht ik...nouja iig is dit by far te weinig rede
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 17:51 :
jah als er opzet is op de immateriele schade (waarvan dan al snel sprake is) is die kans idd groter, maar op zich maakt t dan niet uit of je naar n strafrechter gaat of niet dacht ik...nouja iig is dit by far te weinig rede
Ja dat sowieso, maar wat ik bedoel is dat een vordering tot immateriële schadevergoeding meer kans heeft in bijv. een procedure voor belediging of bedreiging, dan in een droge civiele procedure waarin het gaat om een ontbinding wegens wanprestatie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:54
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2004 @ 17:53 :
Ja dat sowieso, maar wat ik bedoel is dat een vordering tot immateriële schadevergoeding meer kans heeft in bijv. een procedure voor belediging of bedreiging, dan in een droge civiele procedure waarin het gaat om een ontbinding wegens wanprestatie ofzo.
dat is toch logisch aangezien er bij belediging of bedreiging (waarbij t volges mij ook vrij kansloos is, tenzij je iemand jarenlang stalkt ofzo) sneller opzet is, wat een criteria is van 6:106 ...of zie ik t nou verkeerd?
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 17:54 :
dat is toch logisch aangezien er bij belediging of bedreiging (waarbij t volges mij ook vrij kansloos is, tenzij je iemand jarenlang stalkt ofzo) sneller opzet is, wat een criteria is van 6:106 ...of zie ik t nou verkeerd?
Een beetje. Opzet in strafrechtelijke zin is niet vereist voor het vergoeden van immateriële schade. Het gaat hier immers om vermogensrecht, dus het is voldoende dat de schade in de risicosfeer van de veroorzaker ligt. De strafrechtelijke dolus en culpa spelen hier in beginsel geen rol.

6:106 lid 1 sub a spreekt wel van een 'oogmerk om zodanig nadeel toe te brengen'. Het moet dan dus gaan om iemand, die bewust van plan was om de immateriële schade toe te brengen. Overigens betekent ook hier 'oogmerk' niet hetzelfde als oogmerk in sommige delictsomschrijvingen uit Sr.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2004, 17:01
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2004 @ 17:57 :
6:106 lid 1 sub a spreekt wel van een 'oogmerk om zodanig nadeel toe te brengen'. Het moet dan dus gaan om iemand, die bewust van plan was om de immateriële schade toe te brengen. Overigens betekent ook hier 'oogmerk' niet hetzelfde als oogmerk in sommige delictsomschrijvingen uit Sr.
oh well, daar doelde k op, daaraan is sneller voldaan met bedreiging of geweld dan met wanprestatie...'k voel me altijd zo incompleet zonder wetboeken...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 18:01 :
oh well, daar doelde k op, daaraan is sneller voldaan met bedreiging of geweld dan met wanprestatie...'k voel me altijd zo incompleet zonder wetboeken...
Ik niet, aangezien ik de meeste artikelen uit m'n hoofd ken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:11
Verwijderd
Volgens mij mag die conducteur ook niet zeggen dat hij je schop onder je flikker komt geven...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:36
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik vind het ook allemaal te gek voor woorden. Klinkt als uitlokken (vzv dat begrip zo gebruikt kan worden). Ik zou dan ook de raad van Little nemo en nare man ter harte nemen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:41
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Bedankt voor jullie andwoorden,

Ik heb maandag een gesprek met de advocaat.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:47
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Satrapold schreef op 17-06-2004 @ 20:41 :
Bedankt voor jullie andwoorden,

Ik heb maandag een gesprek met de advocaat.
sukses dan...nog een tip: hou t kort, goeie kans dat dat gesprek meer kost dan wat die lui claimen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 23:12
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Waarom krijg ik bij dit soort posts toch altijd het idee dat er veel meer gebeurt is dan de overtreder vertelt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2004, 13:57
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 18-06-2004 @ 00:12 :
Waarom krijg ik bij dit soort posts toch altijd het idee dat er veel meer gebeurt is dan de overtreder vertelt?
Misschien omdat er sowieso al in de eerste alinea staat dat hij geen geld voor een treinkaartje had, maar wel 25 euro boete meteen kon betalen
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:44
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
hahaha.. grappige conductuur ..

tijd geleden waren ik en vrienden naar een AZN party geweest in Escape. Op de terug weg 5 uur s'ochtends waren er toch veel mensen die naar me stad ook gingen waar wij vandaan kwamen (ook van feest) nou waren we erheen gegaan met korting op onze kaartjes.. (sommige hadden OV) op de terug weg natuurlijk geldt die korting niet.. Maja ze hadden toen toch 1 gekocht.. kwam de conductuur net buiten schiphol / wtc dat ze bij moesten betalen .. deden ze natuurlijk niet en lieten de trein 10 min wachten .. alleen omdat de conductuur moeilijk deed.. maja ze werden er uitgezet op eerste station.. en hebben daarna gewoon met het zelfde kaartje volgende trein gepakt . Andere groep mensen die achter ons zaten hadden zelfde probleem (korting ) dit keer had de trein 20 min vertraging.. Conductuur deeedd moeilijk zeg.. zegt ze op een gegeven moment kheb hier 100 euro (maar is te groot) .. haha politie is onderweg omdat ze ook niet uit de trein wouden.. ineene zegt ze hier is 3-4 euro .. en conductuur belt politie af en trein rijdt eindelijk verder...

__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 20:47 :
sukses dan...nog een tip: hou t kort, goeie kans dat dat gesprek meer kost dan wat die lui claimen
Voor 500 euro kun je bij ons net geen twee uur een advocaat krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 18-06-2004 @ 14:57 :
Misschien omdat er sowieso al in de eerste alinea staat dat hij geen geld voor een treinkaartje had, maar wel 25 euro boete meteen kon betalen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 09:22
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
little nemo schreef op 17-06-2004 @ 20:47 :
sukses dan...nog een tip: hou t kort, goeie kans dat dat gesprek meer kost dan wat die lui claimen
Hier geldt natuurlijk het gevleugelde statement 'het gaat om het principe'.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:39
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-06-2004 @ 10:22 :
Hier geldt natuurlijk het gevleugelde statement 'het gaat om het principe'.
nah toch kan je denk k 1000x beter naar n rechtswinkel, dat kost teminste nix en zo ingewikkeld ziet t er allemaal niet uit..
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:16
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mag ik hier nog even aan toevoegen dat ik het ook wel een byzonder domme opmerking vind om te zeggen dat je iemand dood had geschoten als je een pistool hebt?
Dat is bedreiging en die mensen van de ns hebben het echt al niet makkelijk. Wat mij betreft had je best een nachtje cel mogen doorbrengen voor een dergelijke opmerking.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 19-06-2004 @ 18:16 :
Mag ik hier nog even aan toevoegen dat ik het ook wel een byzonder domme opmerking vind om te zeggen dat je iemand dood had geschoten als je een pistool hebt?
Dat is bedreiging en die mensen van de ns hebben het echt al niet makkelijk. Wat mij betreft had je best een nachtje cel mogen doorbrengen voor een dergelijke opmerking.
Iedereen zegt als hij of zij boos is weleens iets doms
De reizigers hebben het trouwens ookal niet makkelijk met de NS
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 19-06-2004 @ 18:22 :
Iedereen zegt als hij of zij boos is weleens iets doms
Maar bepaalde mensen zeggen sneller bepaalde dingen dan anderen.

Je kunt iemand ook gewoon uitschelden voor klootzak ofzo, dat is minder erg dan iemand met doodschieten bedreigen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:26
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-06-2004 @ 18:22 :
Iedereen zegt als hij of zij boos is weleens iets doms
De reizigers hebben het trouwens ookal niet makkelijk met de NS
Nee klopt, de ns is een grote zooi. Ik weet er alles van Maar ik vind het nogal onterecht om de coducteurs daarvoor met doodsbedreigingen lastig te gaan vallen. Hoe laat het ook is en hoe dronken je ook bent.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 21:19
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 19-06-2004 @ 18:16 :
Mag ik hier nog even aan toevoegen dat ik het ook wel een byzonder domme opmerking vind om te zeggen dat je iemand dood had geschoten als je een pistool hebt?
Dat is bedreiging en die mensen van de ns hebben het echt al niet makkelijk. Wat mij betreft had je best een nachtje cel mogen doorbrengen voor een dergelijke opmerking.
Maar die 500 euro boete is totaal ongegrond.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2004, 10:52
PV
PV is offline
Citaat:
telluriet schreef op 19-06-2004 @ 22:19 :
Maar die 500 euro boete is totaal ongegrond.
Als hij die pipo niet had lopen bedreigen had ie die 500 euro ook niet moeten betalen lijkt me. Soms moet je gewoon ff je kop houden tot ze je niet meer kunnen horen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 13:32
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Wat de ts heeft gezegd is niet goed te praten en niet netjes, maar moet je je nu zomaar alles laten zeggen.
Die conducteur uitte toch ook een dreiging (als eerste notabene)? En geloof me als de ts iets had gezegd in de trant van 'dan schop ik je onder je flikker terug' dan hadden die 9 conducteurs ook om hem heen gestaan en had die brief ook in zijn brievenbus gelegen.
Ik denk dus dat de strekking van zijn tegenopmerking er dan nu ook niet echt toe doet.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 15:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Satrapold schreef op 17-06-2004 @ 12:31 :
Toen ik 22 feb rond 1 uur snachts in de trein van utrecht naar almere buiten zat kreeg ik een boete omdat ik geen geld meer had voor een treinkaartje voor de terug weg, ik betaalde netjes de 25 euro boete en stapte meteen uit.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:12
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2004 @ 16:19 :




quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Satrapold schreef op 17-06-2004 @ 12:31 :
Toen ik 22 feb rond 1 uur snachts in de trein van utrecht naar almere buiten zat kreeg ik een boete omdat ik geen geld meer had voor een treinkaartje voor de terug weg, ik betaalde netjes de 25 euro boete en stapte meteen uit.
--------------------------------------------------------------------------------




Dat is inderdaad wel dubieus.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:08
Verwijderd
Ghehe dat zie ik nu pas. Volgens mij kost een treinkaartje van Utrecht naar Almere geen 25 euro, dus hoe zit dat?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-06-2004 @ 21:08 :
Ghehe dat zie ik nu pas. Volgens mij kost een treinkaartje van Utrecht naar Almere geen 25 euro, dus hoe zit dat?
Kost 6,90 euro...

Volgens mij is de TS keihard in z'n reet gepenetreerd...

Maar het meest dubieuze vind ik dat hij omdat hij geen geld heeft geen kaartje koopt, maar wel netjes 25 euro kan betalen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2004 @ 21:43 :
Kost 6,90 euro...

Volgens mij is de TS keihard in z'n reet gepenetreerd...

Maar het meest dubieuze vind ik dat hij omdat hij geen geld heeft geen kaartje koopt, maar wel netjes 25 euro kan betalen...
Ehm... ik denk dat nare man en Breg dat ook bedoelen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2004 @ 22:03 :
Ehm... ik denk dat nare man en Breg dat ook bedoelen...
Dan wil ik er nog even aan toevoegen dat een boete van 25 euro ook nooit kan... Want ik dacht dat nare dat bedoelde...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 06:40
Verwijderd
Als je een kaartje in de trein koopt is dat duurder en hij zal wel bedoelen dat hij of netjes z'n gegevens ingevuld heeft of dat hij alleen maar papiergeld had. Dat dat niet in zo'n automaat gaat is natuurlijk logisch. Ook is 's nachts geen loket meer open.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 08:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MCH schreef op 21-06-2004 @ 07:40 :
Als je een kaartje in de trein koopt is dat duurder en hij zal wel bedoelen dat hij of netjes z'n gegevens ingevuld heeft of dat hij alleen maar papiergeld had. Dat dat niet in zo'n automaat gaat is natuurlijk logisch. Ook is 's nachts geen loket meer open.
Bij die automaten kun je ook pinnen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 08:26
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
MCH schreef op 21-06-2004 @ 07:40 :
Als je een kaartje in de trein koopt is dat duurder en hij zal wel bedoelen dat hij of netjes z'n gegevens ingevuld heeft of dat hij alleen maar papiergeld had. Dat dat niet in zo'n automaat gaat is natuurlijk logisch. Ook is 's nachts geen loket meer open.
Volgens mij kun je ook met biljetten betalen, of in ieder geval omwisselen. Zou een leuke zijn straks als alle loketten weg zijn. Moet je altijd en eeuwig klein geld bij je hebben, lekker als je een ritje Groningen-Vlissingen moet maken of zo
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 21-06-2004 @ 09:26 :
Volgens mij kun je ook met biljetten betalen, of in ieder geval omwisselen. Zou een leuke zijn straks als alle loketten weg zijn. Moet je altijd en eeuwig klein geld bij je hebben, lekker als je een ritje Groningen-Vlissingen moet maken of zo
Je hebt ze nog niet, maar ze bestaan wel; automaten waar je papiergeld in kan doen. Dus dat zullen ze tegen die tijd wel overal hebben...
En als je geen kaartje bij een loket of automaat kan kopen, dan ga je in de trein direct op zoek naar een conducteur waarbij je tegen gewoon tarief een kaartje kan kopen, al vaak genoeg gedaan, geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:41
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-06-2004 @ 18:23 :
Maar bepaalde mensen zeggen sneller bepaalde dingen dan anderen.

Je kunt iemand ook gewoon uitschelden voor klootzak ofzo, dat is minder erg dan iemand met doodschieten bedreigen.

Hij zei toch ook niet dat hij hem dood ging schieten. 'Als' hij een pistool bij had...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2004 @ 10:06 :
Je hebt ze nog niet, maar ze bestaan wel; automaten waar je papiergeld in kan doen. Dus dat zullen ze tegen die tijd wel overal hebben...
En als je geen kaartje bij een loket of automaat kan kopen, dan ga je in de trein direct op zoek naar een conducteur waarbij je tegen gewoon tarief een kaartje kan kopen, al vaak genoeg gedaan, geen probleem.
Nu het duurder is om kaartjes bij het loket te kopen, kun je binnenkort overal met papiergeld kaartjes uit de automaten halen. En zijn conducteuren inderdaad verplicht je tegen normaal tarief een kaartje te verkopen, mocht je daartoe reden hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dictator van een of ander land
Larsman
4 16-11-2004 12:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bezetting opleidingscentrum IND
brinta
62 17-06-2004 11:43
Verhalen & Gedichten [Deel verhaal] Schaduw van de Nacht - Het gebroken Land
Raxia
5 08-06-2004 16:55
Algemene schoolzaken jaar in het buitenland?
charly not
20 28-03-2003 22:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jlh:gevangenisstraf in eigen land
Isa
12 11-02-2003 19:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.