![]() |
[WIN 98] DLL bestanden
Ik heb na een USB-upgrade heel veel DLL bestanden uit men systeem kwijt hierdoor herkent hij niets meer geen cd-rom of zip drive zelfs niet mijn soundcard.
Hoe kan ik dit nu terug tegoei krijgen ??? P.S Ik kan ook niet meer formateren dat DLL bestand ik ook weg. |
Citaat:
Eerder een bootdisk en een cd van windows :P |
cd van windows heb ik maar als ik op formateren klik krijg ik dat het DSKMAINT.DLL bestand niet gevonden is en de bewerking niet kan uitvoeren
|
Citaat:
Zo ja, dan lijkt het me verstandiger als je hem formateert onder dos (oftewel gebruik een bootdisk) -edit- Ten tweede, download dan de drivers voor je usb en geluidskaart. |
Dos mode kan ik ook al niet meer opstarten
en heeft iem misschien een goed idee om een back-up te maken want ik weet echt niemeer hoe (kan geen externe aansluite, cd-rw word niet meer herkend, zip drive word niet meer herkend,...) |
Citaat:
|
Citaat:
done |
ja nu nog hoe ik een back-up kan neme
of hoe werkt dat met partities |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel ik dit niet zeker weet, omdat ik het nog nooit heb laten repareren :( |
kan altij is probere mijn hdd zal hem waarsch toch nie wisse
|
Citaat:
|
|
ik kan altijd eens proberen want mijn harde schijf zal waarschijnlijk toch niet gewist worden
|
Citaat:
Spoiler
Verder: je kan dus wel zo typen dat wij het ook begrijpen (y) Als jij format C: doet, dan wordt je schijf compleet gewist, alles wat erop staat is weg, foetsie :p Ik snap je doel niet (of ligt dat aan mij :confused: ) //edit Dj Mark : wat zei je freyk? :p //edit nr.2 Dj Mark : graag gedaan :p |
Je kan ook via fdisk (nadat je hebt geboot met je windows 98 cd) een tijdelijke partitie maken en dan al zooi erop gooien die je wilt backuppen.
Daarna formateer je de c-schijf, installeer je windows, gooi je de backup weer op je c-schijf en verwijdert de tijdelijke partitie. Offtopic: gebruik de offtopic optie goed, mark edit dankje ;) |
ik ga eens proberen of dat met die reparatie die op we windows cd staat lukt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar zou het de ts al gelukt zijn? :p |
Kan je niet gewoon in DOS c:\windows deleten, door del c:\windows te typen? Daarna herinstalleer je terug windows. Moet je inderdaad wel terug alle programma's herinstalleren maar dan heb je toch nog al je documenten. Trouwens Windows98 cd is bootable.
|
Citaat:
|
Citaat:
kan komen omdat ik geen SE heb :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |