![]() |
Scheren (gezicht): apparaat of mesje gladder??
Hoihoi,
Ik scheer mij al jaren met een mooi scheerapparaatje (Philishave). Sinds een flinke poos moet gewoon iedere dag, maar eigenlijk moet het de laatste tijd al twee keer op een dag. Niet leuk... In elk geval, als ik mij 's ochtends om 9 uur (ofzo) scheer, dan is het halverwege de middag (zeg 3, 4 uur) al weer erg duidelijk te zien. En met "duidelijk" bedoel ik ook "duidelijk".. Nu ben ik te lui om mij standaard twee keer per dag te scheren (als ik uitga doe ik het wel nog een keertje), maar aan de andere kant voel ik me er onprettig bij, want ik heb het gevoel dat het er onverzorgd uitziet op mijn kop. Graag zou ik een "gladder alternatiefje" hebben... :) Nu is mijn vraag: ik scheer dus altijd met een mooi apparaatje, maar is het zo dat scheermesjes echt gladder scheren? De een zegt dat het een fabeltje is en de ander zegt dat het wel echt zo is: daar word ik dus niets wijzer van. En ik ga ook geen geld over de toonbank smijten om het "maar effe te proberen". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :) Thanks, Joost |
in mijn geval is mijn baardhaar te dik voor een scheerapparaat, dus voor mij zijn de mesjes gladder
|
Zo duur is een scheermesje niet hoor :)
|
Citaat:
|
Ik heb jarenlang met mesjes gescheerd en dat gaat wel degelijk stukken gladder. Ben alleen nogal lui aangelegd (eens in de zoveel tijd mesjes kopen, scheerschuim etc) dus ben maar overgestapt op een gemachineerde scheermachine van des lands trots Philips.. Gaat opzich ook prima maar niet zo glad (en haal me ook niet zo vaak open) als met mesjes.
|
Ik ben begonnen met een scheermachine, maar ben overgestapt op mesjes, resultaat vind ik mooier/netter
|
Heb nooit een scheerapparaat gehad, maar mijn vader zei dat ik ook maar best bij scheermesjes bleef, want die scheerden gladder ;).
Je kan best wel zo een scheersysteem met 3 mesjes (mach3). Want voor mijn gevoel scheren die veel gladder en makkelijker dan die met 2 mesjes. Zo een mach3 scheersysteem kost 10-15 euro ofzo, en daar krijg je nog een extra scheermesje bij. Met 1 scheermesje doe je toch wel 10-20 dagen. |
nou ik zweer dus bij nat scheren.
veel fijner bovendien ik krijg uitslag van electrisch scheren dus ;) |
Ik scheer me dan wel niet in mijn gezicht, maar met een mesje wordt het bij mij wel gladder.
Scheermesjes zijn nou ook weer niet zo duur dat je er niet eentje kunt kopen om te proberen.. |
Ik gebruik ook mes en zeep, daar voel ik me ook wel goed bij, zo'n apparaat is voor luiaards q:
|
Ik ben dan wel een vrouw, maar ik heb de meeste mannen uit mijn omgeving horen zeggen dat ze een scheermesje beter vinden :)
(en voor mijn benen is het eigenlijk ook gladder met een mesje dan met een apparaat..) |
Citaat:
|
Ik heb een scheerapparaat, maar mesjes schijnen bij velen beter te werken enzo. Maar ik ben lui :cool:
|
Vraagje wat ik nog steeds niet 100% zeker weet:
Krijg je van scheren dikker baardhaar en groeit het ook sneller dan eerst? Bij mij is het wel zo, hoe vaker ik scheer hoe sneller het terug komt en hoe harder en dikker het wordt. of hoe zit het precies? |
Citaat:
Als jij je scheert, dan 'weten' de haarvaatjes in jouw gezicht echt niet of de haar die eruit groeit afgeschoren wordt of niet. Die blijven dus gewoon op hun eigen snelheid produceren en trekken zich niets aan van scheren. |
Precies, maar als je het afscheert lijk het dikker, omdat het haar nu geen punt vorm meer heeft, maar een platte vorm.
Trouwens scheermesjes zijn niet duur, bij de kruidvat 2 euro nog wat voor een scheerapparaat en 2 euro voor mesjes :P |
Bedankt voor jullie reacties :)
Ik weet absoluut helemaal niks van scheermesjes enzo, maar je hebt dus een scheerset als in een soort "handvat" (:P) met verwisselbare mesjes, die los verkrijgbaar zijn? En wat betreft scheerschuim: zit dat standaard ergens bij, of moet je dat los kopen? Of is scheerschuim ouderwets en heb je dat niet meer nodig? ;) Sorry, maar ik heb me altijd electrisch geschoren en weet er geen zak van af. Ook op internet is duidelijke info moeilijk te vinden.. (En mijn vader scheert zich ook electrisch, heb ik niks aan dus :P). |
Citaat:
Mach3 is wel het duurste wat er is, maar heel veel mannen gebruiken het, dus die zal wel goed zijn. Je kunt ze in grote pakken gekopen, dan zijn ze relatief voordeliger dan als je ze elke keer per 4 koopt. Verder moet je scheerschuim (of scheergel) apart kopen. Die heb je ook van gilette, maar zou je ook van bijvoorbeeld een eigen merk kunnen kopen. Dat scheelt niet veel. Je hebt dan nog keuze uit normaal en sensitive. En tenslotte heb je ook producten voor na het scheren, zoals Aluin. Dat is voor als je kleine wondjes hebt. |
Ik prefereer scheerzeep.. Je weet wel, met zo'n kwast. Ik denk omdat het natuurlijker is dan zo'n spuitbusgeval, of zo'n gel.
|
Mesjes zijn toch veel goedkoper dan een scheerapparaat? Lijkt mij tenminste...:)
Maar precies zoals Balance zegt, zo werkt het.:) Easy lijkt me.:) *maar geen verstand, ben geen jongen :p * |
Citaat:
En ik ben ook geen jongen hoor :o |
Haha, nou, de toevoeging" (gezicht) ging er meer om dat het niet om down under gaat, daar heb je waarschijnlijk wat andere methoden voor.. ;)
Iig, het is goed dat ik er nu een en ander van weet, dank jullie wel. :) Zal binnenkort wel eens rond gaan kijken in winkels (altijd handig), nu maar hopen dat ik m'n gezicht een beetje heel laat! :P |
Mesjes zijn wel gladder, maar ik ben daar ook te lui voor.
Ik scheer me dagelijks met ook een Philishave, maar voor speciale gelegenheden (mijn gala laatst) pak ook nog wel even het mesje, voor dat 'baby-billetjes glad' idee :D |
Citaat:
Maar ik vind scheermesjes beter scheren, het is glader en makkelijker omdat ik een sikje heb. En een scheerapparaat wil dan wel eens een paar haren er uit trekken, dat voel niet fijn :( |
Scheermesjes scheren niet zó veel gladder dan scheerapparaat. Met een mesje heb jij dus rond 3 uur waarschijnlijk alsnóg stoppels staan.
|
Scheelt het eigenlijk veel of je zo'n geval met 2 mesjes hebt, zoals ik, of een met 3 of tegenwoordig al 4 ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maare, volgens mij is het met het mes minder vaak op een dag nodig, als het al 2 keer nodig is. Mijn huidige vriend scheert met mesje, mijn ex met apparaat, maar het verschil is wel te zien |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |