Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Egypte cartoony like (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=875312)

pietervdb 18-06-2004 23:21

Egypte cartoony like

Hallo iedereen,
Deze scene heb ik ooit gemaakt voor point and click adventure maar verder niks meer mee gedaan. Behalve een demo leveltje.

Ik ben benieuwd of jullie hem mooi vinden. Ik heb er nog meer gemaakt. Als je benieuwd bent naar de andere moet je het maar melden :)

Click op het plaatje om de juiste size te krijgen want nu is hij gerescaled.

http://members.home.nl/penpvdbs/phot...amidfront3.jpg

Groetjes Pieter

Ik kijk uit naar jullie mening!

Unique Clone 18-06-2004 23:25

Citaat:

pietervdb schreef op 19-06-2004 @ 00:21 :
Hallo iedereen,
Deze scene heb ik ooit gemaakt voor point and click adventure maar verder niks meer mee gedaan. Behalve een demo leveltje.

Ik ben benieuwd of jullie hem mooi vinden. Ik heb er nog meer gemaakt. Als je benieuwd bent naar de andere moet je het maar melden :)

Click op het plaatje om de juiste size te krijgen want nu is hij gerescaled.

[afbeelding]

Groetjes Pieter

Ik kijk uit naar jullie mening!

Duidelijk cartoon, beetje Newgroundstijl, ik vind het niet speciaal maar ook niet lelijk. Een 7 ;).

pietervdb 18-06-2004 23:31

Citaat:

muddy schreef op 19-06-2004 @ 00:25 :
Duidelijk cartoon, beetje Newgroundstijl, ik vind het niet speciaal maar ook niet lelijk. Een 7 ;).
Klopt gemaakt namelijk in Flash! Zelfde programma als de filmpjes op newgrounds

Mother Earth 19-06-2004 10:32

Ik vind hem ook mooi, ik zou het zelf niet kunnen :) Maar ligt het aan mij, of klopt de schaduw van die pyramide niet??? :s

kydnav 19-06-2004 12:52

Citaat:

Mother Earth schreef op 19-06-2004 @ 11:32 :
Ik vind hem ook mooi, ik zou het zelf niet kunnen :) Maar ligt het aan mij, of klopt de schaduw van die pyramide niet??? :s
klopt inderdaad niet nee :o De schaduwlijnen lopen niet door tot aan de lichtbron.

pietervdb 19-06-2004 13:00

Dit was de character voor de game [goede pixel art voorbeeld]

http://members.home.nl/penpvdbs/photos/pixel.JPG

Leuk is dat deze in paint gemaakt is.

pietervdb 23-06-2004 23:06

nee klopt ook niet de shaduwen maar dat scheit me niet bij een cartoon drawing

Captain N 23-06-2004 23:26

Wat een kutsmoes.

pietervdb 23-06-2004 23:40

Citaat:

Captain N schreef op 24-06-2004 @ 00:26 :
Wat een kutsmoes.
Hou je bek jonge je hebt gewoon wat tegen me, dit is geen smoes ik vind het zo: meningen zijn nooit goed of fout dus jij kan niet beweren dat mijn mening een smoes is. oftwel waar of niet waar goed of fout.

En oprotten nu je hoeft niks meer te posten

Captain N 23-06-2004 23:44

Ik heb helemaal niets tegen je, ik heb wel iets tegen je achterlijke houding.
Het is gewoon fout en het klopt niet, cartoon houd niet gelijk in dat je maar wat aan kan kloten, als het fout is is het fout en ziet het er fout uit, punt.

Bulletproof 24-06-2004 00:05

Citaat:

Captain N schreef op 24-06-2004 @ 00:44 :
Ik heb helemaal niets tegen je, ik heb wel iets tegen je achterlijke houding.
Het is gewoon fout en het klopt niet, cartoon houd niet gelijk in dat je maar wat aan kan kloten, als het fout is is het fout en ziet het er fout uit, punt.

"Ik heb helemaal niets tegen je, ik heb wel iets tegen je achterlijke houding"

Dus je hebt wel wat tegen hem egenlijk slimbo :rolleyes:

Dat van kutsmoes vind ik nergens op slaan want het is zijn mening en die moet JIJ respecteren!

"Het is gewoon fout en het klopt niet, cartoon houd niet gelijk in dat je maar wat aan kan kloten, als het fout is is het fout en ziet het er fout uit, punt. "

Ik vind hem niet kloten, cartoon is zeker niet hetzelfde als natuurgetrouw. Dus wat maakt een verkeerde schaduw hier nu uit!?

De 3d models zijn leuk, vind ik. Hoop snel meer werk van je te zien Pieter!

Ninnoc 24-06-2004 07:43

ik mis een zijkant van de piramide

moya. 24-06-2004 08:58

Citaat:

pietervdb schreef op 24-06-2004 @ 00:40 :
Hou je bek jonge je hebt gewoon wat tegen me, dit is geen smoes ik vind het zo: meningen zijn nooit goed of fout dus jij kan niet beweren dat mijn mening een smoes is. oftwel waar of niet waar goed of fout.

En oprotten nu je hoeft niks meer te posten

dude leer eerst een de nederlandse taal ofzo.

Ostard 24-06-2004 09:56

Ik vind dat captain N toch wel gelijk heeft.... het kan dan wel een mening zijn maar blijft toch wel een smoes

maar goed ik vind dan als nog die schaduw echt niet lekker lopen dus het lijkt me gewoon dat je et moet veranderen....

en voor een PCV vind ik em wel erg saai ...

pietervdb 24-06-2004 09:59

Citaat:

Sigúr schreef op 24-06-2004 @ 09:58 :
dude leer eerst een de nederlandse taal ofzo.
Loopt die zin van jou wel zo lekker dan: dude leer eerst een de nederlandse taal ofzo.

Het is Nederlandse taal; een de Nederlandse taal kan ook niet he; en waarom OFZO achter een zin. wat bedoel je met ofzo. Wel of niet?

Sigúr jij moet nog maar eens Nederlands leren op de basisschool.

Sherco 24-06-2004 11:19

Citaat:

Ninnoc schreef op 24-06-2004 @ 08:43 :
ik mis een zijkant van de piramide
Klopt, hij heeft maar 3 zijden. Magoed, ik weet verder niks van cartoons, dus misschien hoort dat zo.. :)

Zeg jongetjes, het gaat om een tekening. Je kunt het mooi of lelijk vinden, goed of niet goed, maar het is gewoon je mening, daar heeft iedereen hier recht op. Laten we elkaar daarom niet gaan afmaken alsjeblieft...

Captain N 24-06-2004 11:59

Je hebt meningen en feiten, als iets goed in elkaar zit en je vind het toch lelijk dan is dat een mening, maar als iets fout is dan is het gewoon fout, daar is geen discussie over mogelijk.

Zut Alors! 24-06-2004 12:13

De piramide lijkt idd maar driezijdig en de schaduw klopt niet. De palmboom is lelijk (volgens mij ben ik de eerste die daar op let) en dat mannetje al helemaal. Hij heeft een lelijke pens.

Geen dank en tot ziens!

Bloedpropje 24-06-2004 12:19

Citaat:

Captain N schreef op 24-06-2004 @ 12:59 :
Je hebt meningen en feiten, als iets goed in elkaar zit en je vind het toch lelijk dan is dat een mening, maar als iets fout is dan is het gewoon fout, daar is geen discussie over mogelijk.
http://www.zayatz.com/images/opa/Escher/Escher_C.jpg

Het klopt niet, nou en?

Captain N 24-06-2004 12:35

Escher maakte zijn werkjes opzettelijk niet kloppend en dat is een kunst opzich, meneer de topicstarters werkje is in geen opzicht met een Escher te vergelijken en hij probeert onder zn fouten uit te komen door het maar af te schuiven op de cartoon stijl die hij gebruikt heeft.
Het feit dat je door dit te posten iets probeert te bewijzen getuigt nou niet echt van intelligentie.

Vice 24-06-2004 12:36

Ik vind hem wel leuk en eigenlijk stoor ik me niet zo aan die fout. Misschien komt dat ook door de simpelheid vam de tekening. Misschien zou je nog een hoek van die piramide erbij tekenen zodat de schaduw wat mooier erbij past.

pietervdb 24-06-2004 12:37

Citaat:

Vice schreef op 24-06-2004 @ 13:36 :
Ik vind hem wel leuk en eigenlijk stoor ik me niet zo aan die fout. Misschien komt dat ook door de simpelheid vam de tekening. Misschien zou je nog een hoek van die piramide erbij tekenen zodat de schaduw wat mooier erbij past.
ok thanx!

pietervdb 24-06-2004 12:39

Citaat:

Captain N schreef op 24-06-2004 @ 13:35 :
Escher maakte zijn werkjes opzettelijk niet kloppend en dat is een kunst opzich, meneer de topicstarters werkje is in geen opzicht met een Escher te vergelijken en hij probeert onder zn fouten uit te komen door het maar af te schuiven op de cartoon stijl die hij gebruikt heeft.
Het feit dat je door dit te posten iets probeert te bewijzen getuigt nou niet echt van intelligentie.

goh wat een wijze man, me kont gek lul toch niet zo arrogante zak.

"Het feit dat je door dit te posten iets probeert te bewijzen getuigt nou niet echt van intelligentie"

Wat een zin zeg. tss

Expanium 24-06-2004 12:41

Citaat:

Ik ben het helemaal met je eens. Het feit dat het "cartoon" is wil nog niet zeggen dat daarom de schaduwen niet hoeven te kloppen. Vooral omdat het nu storend is. En je werk met escher vergelijken slaat op een mug in de olifantenpoep. Bovendien vind ik het niet echt boeiend en iets te simplistisch om een heel apart nieuw topic voor aan te maken. Sinds je net zoveel produceert als iemand achter de lopende band kun je net zo goed een samenvattend topic starten. Dit wil niet zeggen dat ik je werk niet waardeer, vooral doorgaan. Maar wat captain N zegt slaat wel degelijk ergens op en ga niet meteen het probleem van je af schuiven.

BTW: je avatar roeleert, metal slug is de bom

ConcordDawn 24-06-2004 12:42

hmm in flash is het wel erg makkelijk maar iig initiatief...
nu nog dat point and click adventure ;)

parazonium 24-06-2004 12:45

Citaat:

pietervdb schreef op 24-06-2004 @ 13:39 :
goh wat een wijze man, me kont gek lul toch niet zo arrogante zak.

Geweldig! (y). Je bent behoorlijk creatief met woorden. Als je die creativiteit nou ook eens steekt in je tekeningen/3dprutjes, dan ziet het er misschien wat beter uit.

Bloedpropje 24-06-2004 12:45

Citaat:

Het punt wat ik maak is dat een afbeelding die niet klopt wat betreft schaduwen e.d. niet perse fout of lelijk hoeft te zijn. Daarom post ik een tekening van Escher, niet om het te vergelijken met de cartoon hierboven. Of de topicstarter er echt niet om geeft of gewoon zijn fout goed zit te praten is een andere zaak, en dat kan jij overigens niet zeker weten.

Bulletproof 24-06-2004 12:47

Citaat:

Mijn god gaat ie Escher vergelijken met iemand van 16.

"Het feit dat je door dit te posten iets probeert te bewijzen getuigt nou niet echt van intelligentie. "

Inderdaad arrogant Captain N,
Waarvoor staat die N?
Captain N(ooB)?

Pieter ik vind dat je leuke dingen maakt! Ga zo door!

Captain N 24-06-2004 12:50

Een opzettelijk plaatje dat niet klopt klopt wel aangezien het in eerste instantie de bedoeling was van de betreffende artiest om het niet te laten kloppen.
Zulke plaatjes geven dan ook een compleet en kloppend beeld.

Het wordt anders als fouten over het hoofd worden gezien in een plaatje die technisch gezien eigenlijk wel zouden moeten kloppen, zoals in dit geval het punt is....ook al was het de bedoeling dat de schaduw niet klopte dan zou dat nergens op slaan aangezien het in dit geval geen doel ondersteunt.

maargoed, noem me een eikel of arrogant, neem het nou maar gewoon van me aan en doe het de volgende keer goed.

Captain N 24-06-2004 12:51

Citaat:

Bulletproof schreef op 24-06-2004 @ 13:47 :
Mijn god gaat ie Escher vergelijken met iemand van 16.

"Het feit dat je door dit te posten iets probeert te bewijzen getuigt nou niet echt van intelligentie. "

Inderdaad arrogant Captain N,
Waarvoor staat die N?
Captain N(ooB)?

Pieter ik vind dat je leuke dingen maakt! Ga zo door!

Als je een post daarboven kijkt zul je zien niet ik degene was die Escher vergeleek met bovenstaand werkje.
Ligt het nou aan mij of schiet het niveau hier ineens met een rotgang omlaag.

Vlammy 24-06-2004 12:57

Citaat:

Captain N schreef op 24-06-2004 @ 13:51 :
Als je een post daarboven kijkt zul je zien niet ik degene was die Escher vergeleek met bovenstaand werkje.
Ligt het nou aan mij of schiet het niveau hier ineens met een rotgang omlaag.

Volgens mij ook... ;)

Bloedpropje 24-06-2004 12:58

Ik moet wel even zeggen dat ik het in dit geval wel gewoon eens ben met Captain N. Ik was het alleen niet eens met de manier waarop hij het zo algemeen stelde dat het altijd fout is als iets niet helemaal klopt.

Verder is het echt onzin om Captain N zo af te zeiken Bulletproof, zeker als je niet echt hebt opgelet, en ik was degene die met een tekening van Escher kwam en daar werd gewoon door anderen op gereageerd. "Het feit dat je door dit te posten iets probeert te bewijzen getuigt nou niet echt van intelligentie" dit was ook aan mij gericht en niet aan de topicstarter.

Captain N 24-06-2004 13:02

Mja, wat mij betreft is deze discussie over, zie maar wat je met mn kritiek doet.

Bulletproof 24-06-2004 13:04

Citaat:

"..In geen opzicht met een Escher te vergelijken en hij probeert onder zn fouten uit te komen.."

uhm weet niet of ik nu helemaal gek ben, maar-eh dit ziet eruit als een vergelijking.... :D Je zegt dat het in geen geen opzicht met Escher te vergelijken is omdat bla bla.
Je vergelijkt dus wel Escher met zijn werk naders kun je de conlusie niet trekken dat het in geen geen opzicht met Escher te vergelijken is!

Cæles 24-06-2004 13:08

:eek: Mijn kleine nichtje kwam van de week met iets aanzetten dat erg veel op die tekening lijkt :eek:

:rolleyes:

Fishy 24-06-2004 13:09

Citaat:

Bulletproof schreef op 24-06-2004 @ 14:04 :
"..In geen opzicht met een Escher te vergelijken en hij probeert onder zn fouten uit te komen.."

uhm weet niet of ik nu helemaal gek ben, maar-eh dit ziet eruit als een vergelijking.... :D Je zegt dat het in geen geen opzicht met Escher te vergelijken is omdat bla bla.
Je vergelijkt dus wel Escher met zijn werk naders kun je de conlusie niet trekken dat het in geen geen opzicht met Escher te vergelijken is!

wow sterk punt sherlock, en nu?

Vlammy 24-06-2004 15:58

Godver, doe nou eens niet allemaal zo moeilijk over wie wat precies zegt / heeft gezegd. Geef gewoon je mening, daar vraagt de TS om, meer niet. Moeilijk gedoe allemaal :rolleyes:

R-J-N 24-06-2004 16:54

Citaat:

couldn't agree more met de redenatie en beargumentatie...alleen kun je wel wat subtieler zijn met je conclusie ;)

Nanaki 24-06-2004 17:37

pietervdb en Bulletproof zijn dezelfde persoon?

Verder is de palmboom niet echt mooi en valt er ook wat te verbeteren aan de ingang van je piramide die te weinig zijden heeft.

En ik raad je aan niet meteen te gaan schelden als er kritiek is, komt nogal suf over.

JCG 24-06-2004 17:46

geweldig die flame war, me hele dag is weer goed :D

grandmommy 24-06-2004 17:57

inderdaad heerlijk! van die twintigjarige kleuters die met quasi moeilijke zinnen indruk proberen te maken en zestienjarige jongens die, met een ghost-ID lijkt het wel, er op lopen te schelden en niet aan leestekens denken. heerlijk! :D (y)

Captain N 24-06-2004 18:15

Dr is niets moeilijks aan mijn zinnen, je bent gewoon dom.

deadpassenger 24-06-2004 18:19

wat een ophef om zo'n fluttekeningetje zeg ..

pietervdb 24-06-2004 18:40

Citaat:

joosdt schreef op 24-06-2004 @ 19:19 :
wat een ophef om zo'n fluttekeningetje zeg ..

laten we er over ophouden

pietervdb 24-06-2004 18:41

Citaat:

grandmommy schreef op 24-06-2004 @ 18:57 :
inderdaad heerlijk! van die twintigjarige kleuters die met quasi moeilijke zinnen indruk proberen te maken en zestienjarige jongens die, met een ghost-ID lijkt het wel, er op lopen te schelden en niet aan leestekens denken. heerlijk! :D (y)
zow grandmommy lekkere tiete

parazonium 24-06-2004 18:41

nee we gaan door, dat is lachen :D

Ghost 24-06-2004 18:48

http://picserver.org/view_image.php/V2H2LD09625E

Type 24-06-2004 19:15

HE!
Dit forum is gemaakt om tekeningen etc te bespreken, niet om als kleine kindjes te ruziën, waar dan ook over.

pietervdb: je post hier je werken om opbouwende kritiek te krijgen. Die krijg je dan (je schaduw klopt niet), en vervolgens ga je wild in het rond schreeuwen... :confused:
Ik zal je een tip meegeven: de volgende keer dat je zoiets te horen krijgt, doe er dan wat mee, zoals het probleem verhelpen. Dat is ook de enige manier om beter te worden.

Captain N: hoewel ik het wel eens ben met wat je post, kan het soms wel wat subtieler. "Jij bent gewoon dom" is nou niet bepaald vriendelijk namelijk ;)

En nu weer verder...?

pietervdb 24-06-2004 20:48

Citaat:

Type schreef op 24-06-2004 @ 20:15 :
HE!
Dit forum is gemaakt om tekeningen etc te bespreken, niet om als kleine kindjes te ruziën, waar dan ook over.

pietervdb: je post hier je werken om opbouwende kritiek te krijgen. Die krijg je dan (je schaduw klopt niet), en vervolgens ga je wild in het rond schreeuwen... :confused:
Ik zal je een tip meegeven: de volgende keer dat je zoiets te horen krijgt, doe er dan wat mee, zoals het probleem verhelpen. Dat is ook de enige manier om beter te worden.

Captain N: hoewel ik het wel eens ben met wat je post, kan het soms wel wat subtieler. "Jij bent gewoon dom" is nou niet bepaald vriendelijk namelijk ;)

En nu weer verder...?

Ok allebei waren we fout vanaf nu geen gezeik meer
Waar slaat die foto op van ghost? Is hij dat?
Btw doe maar een slotje mag van mij dan hoef ik niks meer te horen over spongebob.
De topic is al lang genoeg komt toch alleen gezeur bij

ConcordDawn 24-06-2004 20:57

Citaat:

pietervdb schreef op 24-06-2004 @ 19:41 :
zow grandmommy lekkere tiete
zker dikke boeboes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.