![]() |
[3d model] SpongeBob in 3d
Hallo iedereen,
Ik heb Spongebob in 3d gemodelled. Niet zozeer veel detail maar deze model laat toch goed zien hoe mooie creaties je kan maken aan de hand van Boxmodellen. >>Simpele boxjes<< http://members.home.nl/penpvdbs/phot...background.jpg Ik vind hem wel goed gelukt alleen de linkerbeen kon wat beter. :s Toch leuk om te zien SpongeBob in 3d, al zeg ik het zelf. Groetjes Pieter |
jammer dat je z'n gezicht niet ook in 3d hebt gemaakt...
verder kan ik er niet veel over zeggen, want heb totaal geen verstand van het programma... maar kvind m wel grappig :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind er eigenlijk niet echt veel aan.
|
Ziet er leuk uit. Misschien de volgende keer de achtergrond ook in 3d maken. :)
|
Nou, ik vind de echte wel wat leuker...
Maar goed, je initiatief is er. Grtjs. |
Het laat meer zien hoe je mooie creaties kan maken aan de hand van goeie textures...wat overigens niet al te moeilijk is.
|
Het ziet er best goed uit, het gezicht kon inderdaad ook wel 3-D. Alleen wat doen die vierkante platen bij de schouders?
|
Citaat:
|
Mja. Blokken met textures en een achtergrond van een jpg ofzo :)
|
het linkerbeen en dit model :P.
Maar ik vind 'm erg leuk, vooral de handjes :). Alleen jammer dat de gaten er niet uitzien als echte gaten. |
ik vind het opzich wel leuk gedaan (y)
of deze creatie me nu aanspreekt door het kleurgebruik of daadwerkelijk de vorm zelf weet ik eigenlijk niet :confused: Dat witte blokje aan zn arm klopt niet btw, dat zweeft los van de rest en moet toch echt wel aan dat truitje vast vind ik om het mooier te maken :)..... Voor de rest is ie wel kewl en leuk...die handen zijn ook mooi gemaakt ! |
nou is 't niet zo moeilijk om teminste de gaten (in de spons) in 3d te doen :p
|
mja, simpel en slecht uitgewerkt.
|
mja op zich wel rlx dat je het kunt en ik vind die handen ook wel mooi, maar net wat mijn voorgangers al zeiden, het is juist een uitdaging om het gezicht te proberen.. lijkt me juist het leukst om te doen! maar ja leuk idee :)
|
Citaat:
Ben zeer benieuwd! Wil wel eens wat werk van jou zien... |
Te simpel en te semi-3d. Het gezicht kan idd veel diepte gebruiken, en échte gaten zouden ook niet misstaan.
Tip: selecteer de box van het hoofd, deel het op in meerdere segmenten, dan rechtermuisknop > convert to...> Editable poly. Dan in de 'stack' (rechtsboven) de editable poly uitvouwen (plusje ernaast aanklikken), dan vertex niveau aanklikken, en dan met vertexen slepen in de 2d-windows. Je kunt daarbij gebruik maken van Extrude (in het vertex menu te vinden, onder de stack). Daarvoor moet je eerst een polygon selecteren, dan de extrude knop, een negatieve waarde (aantal pixels) instellen en voila, je hebt een 'gat'. 't Kan overigens best zijn dat je dit bovenstaande nog niet helemaal begrijpt, want zo duidelijk heb ik het niet uitgelegd, maar als je vragen hebt: stel ze gerust. |
Erm, ik vind hem eigenlijk aardig lelijk, net als die vrachtwagen...
Volgens mij is dit niet erg moeilijk? Niet dat het veel uitmaakt als iets gemakkelijk te maken is, als het er dan ook maar goed uitziet, en er goed uitzien doet hij niet. Lijnen sluiten niet op elkaar aan, hij is zomaar ergens op de achtergrond gekwakt (niet op het weggetje oid, ook totaal niet in verhouding) Eigenlijk zijn het gewoon een paar blokjes met wat cilindertjes eraan en een plaatje erop. Nogmaals zie boven, wat makkelijke dingen betreft. Citaat:
Ik kan ook horen als iemand voor geen meter viool kan spelen terwijl ik er zelf helemaal niets van kan. |
Citaat:
|
spongebob heeft 4 vingers en in z'n armen zitten geen gaten...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en mijn vliegtuigje dan ook niet mooi zeker? |
Nopes
En zit niet zo te janken, ook al kan iemand niet met een programma overweg dan weetie nog wel wat mooi is en wat niet...om te gaan roepen dat mensen zichzelf maar moeten bewijzen dan is gewoon lachwekkend. |
Citaat:
|
hehe mooi!
Wel verder uitwerken...begin met die gaten, das het gemakkelijkste volgens mij. Post evolutie als je dat ziet zitten. Neusje moet zeker in 3d :) edit: Alsook bolle ogen, dat kan je volgens mij wel |
Citaat:
Over een paar jaar ben je de pubertijd wel uit :p Nee even serieus (hoewel, dat was serieus), nogmaals: je zit hier op een forum... Je post hier om meningen van anderen te vragen en als andere mensen toevallig een andere mening dan jou hebben moet je niet gelijk beginnen te zeiken. Als je geen negatieve reacties op dit, naar je eigen zeggen, 'fabuleuze' werk wilt hebben, moet je maar naar het foxkids kinderspeelplaats forum gaan. Daar kunnen ze het vast waarderen... En dit zal ik ook nog eens herhalen wat anderen en ik ook al eerder gezegd hebben: Iemand hoeft niet ergens beter in te zijn om ergens kritiek op te kunnen en mogen geven. Ik ben een complete noob in 3d modelleren, maar ik weet wel dat je dit met een paar dagen gemakkelijk moet kunnen maken. |
Citaat:
|
Citaat:
(je lampje was mooier ;) ) |
Citaat:
vermekkerd nog an toe |
Citaat:
|
Vernder jezelf! waarom maak je niet alles in 3d? het ziet er nu echt suf uit... alsof je het niet kan ofzo :(
|
Citaat:
nou dit was echt mijn eerste model om te kijken hoe de UV mapper werkte. Ik zocht een simpel modeltje om wat textures op te plakken |
Ik vind hem leuk... :cool:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |