Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [3d model] SpongeBob in 3d (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=875558)

pietervdb 19-06-2004 12:39

[3d model] SpongeBob in 3d

Hallo iedereen,
Ik heb Spongebob in 3d gemodelled.
Niet zozeer veel detail maar deze model laat toch goed zien hoe mooie creaties je kan maken aan de hand van Boxmodellen.
>>Simpele boxjes<<

http://members.home.nl/penpvdbs/phot...background.jpg

Ik vind hem wel goed gelukt alleen de linkerbeen kon wat beter. :s

Toch leuk om te zien SpongeBob in 3d, al zeg ik het zelf.

Groetjes Pieter

Blubje 19-06-2004 12:46

jammer dat je z'n gezicht niet ook in 3d hebt gemaakt...
verder kan ik er niet veel over zeggen, want heb totaal geen verstand van het programma...
maar kvind m wel grappig :p

pietervdb 19-06-2004 13:04

Citaat:

Blubje schreef op 19-06-2004 @ 13:46 :
jammer dat je z'n gezicht niet ook in 3d hebt gemaakt...
verder kan ik er niet veel over zeggen, want heb totaal geen verstand van het programma...
maar kvind m wel grappig :p

Dat kon ik niet :bloos:

Peperkorrel 19-06-2004 15:30

Citaat:

pietervdb schreef op 19-06-2004 @ 14:04 :
Dat kon ik niet :bloos:
Juist het een reden om het te proberen. Anders leer je het ook niet. ;)

Guissie 19-06-2004 16:21

Ik vind er eigenlijk niet echt veel aan.

Vice 19-06-2004 16:32

Ziet er leuk uit. Misschien de volgende keer de achtergrond ook in 3d maken. :)

Anno 1986 19-06-2004 18:22

Nou, ik vind de echte wel wat leuker...
Maar goed, je initiatief is er.

Grtjs.

Captain N 19-06-2004 19:30

Het laat meer zien hoe je mooie creaties kan maken aan de hand van goeie textures...wat overigens niet al te moeilijk is.

Miles 20-06-2004 13:24

Het ziet er best goed uit, het gezicht kon inderdaad ook wel 3-D. Alleen wat doen die vierkante platen bij de schouders?

Chilli Dude 20-06-2004 15:11

Citaat:

Captain N schreef op 19-06-2004 @ 20:30 :
Het laat meer zien hoe je mooie creaties kan maken aan de hand van goeie textures...wat overigens niet al te moeilijk is.

Unsterblich 20-06-2004 19:13

Mja. Blokken met textures en een achtergrond van een jpg ofzo :)

Sarah 20-06-2004 20:22

het linkerbeen en dit model :P.

Maar ik vind 'm erg leuk, vooral de handjes :). Alleen jammer dat de gaten er niet uitzien als echte gaten.

SimplyABoy19 20-06-2004 23:25

ik vind het opzich wel leuk gedaan (y)

of deze creatie me nu aanspreekt door het kleurgebruik of daadwerkelijk de vorm zelf weet ik eigenlijk niet :confused:

Dat witte blokje aan zn arm klopt niet btw, dat zweeft los van de rest en moet toch echt wel aan dat truitje vast vind ik om het mooier te maken :).....

Voor de rest is ie wel kewl en leuk...die handen zijn ook mooi gemaakt !

Paperz 20-06-2004 23:33

nou is 't niet zo moeilijk om teminste de gaten (in de spons) in 3d te doen :p

Carl Johnson 21-06-2004 00:52

mja, simpel en slecht uitgewerkt.

ShootingStar 21-06-2004 06:00

mja op zich wel rlx dat je het kunt en ik vind die handen ook wel mooi, maar net wat mijn voorgangers al zeiden, het is juist een uitdaging om het gezicht te proberen.. lijkt me juist het leukst om te doen! maar ja leuk idee :)

pietervdb 21-06-2004 14:40

Citaat:

tja...? schreef op 21-06-2004 @ 01:52 :
mja, simpel en slecht uitgewerkt.
Kun je het beter? Laat dan maar eens wat zien mannetje.
Ben zeer benieuwd!

Wil wel eens wat werk van jou zien...

N00dles 21-06-2004 17:36

Te simpel en te semi-3d. Het gezicht kan idd veel diepte gebruiken, en échte gaten zouden ook niet misstaan.

Tip: selecteer de box van het hoofd, deel het op in meerdere segmenten, dan rechtermuisknop > convert to...> Editable poly. Dan in de 'stack' (rechtsboven) de editable poly uitvouwen (plusje ernaast aanklikken), dan vertex niveau aanklikken, en dan met vertexen slepen in de 2d-windows.
Je kunt daarbij gebruik maken van Extrude (in het vertex menu te vinden, onder de stack). Daarvoor moet je eerst een polygon selecteren, dan de extrude knop, een negatieve waarde (aantal pixels) instellen en voila, je hebt een 'gat'.

't Kan overigens best zijn dat je dit bovenstaande nog niet helemaal begrijpt, want zo duidelijk heb ik het niet uitgelegd, maar als je vragen hebt: stel ze gerust.

ethere 21-06-2004 18:27

Erm, ik vind hem eigenlijk aardig lelijk, net als die vrachtwagen...
Volgens mij is dit niet erg moeilijk?

Niet dat het veel uitmaakt als iets gemakkelijk te maken is, als het er dan ook maar goed uitziet, en er goed uitzien doet hij niet.

Lijnen sluiten niet op elkaar aan, hij is zomaar ergens op de achtergrond gekwakt (niet op het weggetje oid, ook totaal niet in verhouding)
Eigenlijk zijn het gewoon een paar blokjes met wat cilindertjes eraan en een plaatje erop.

Nogmaals zie boven, wat makkelijke dingen betreft.

Citaat:

Kun je het beter? Laat dan maar eens wat zien mannetje.
Ben zeer benieuwd!

Wil wel eens wat werk van jou zien...
Het is een forum, sta dus ook open voor kritiek. Ook al kan de beste man het zelf misschien niet (op wie je reageerde), hij ziet wel dat het niet mooi is.
Ik kan ook horen als iemand voor geen meter viool kan spelen terwijl ik er zelf helemaal niets van kan.

parazonium 21-06-2004 18:57

Citaat:

pietervdb schreef op 19-06-2004 @ 13:39 :
...
Niet zozeer veel detail maar deze model laat toch goed zien hoe mooie creaties je kan maken aan de hand van Boxmodellen.
...........

Toch leuk om te zien SpongeBob in 3d, al zeg ik het zelf.

Groetjes Pieter Buren :D

Nou 't is maar wat je mooi vind. Want de creaties die ik van jou tot nu toe heb gezien zijn alles behalve mooi (hoewel dat stukje keuken nog niet eens zo lelijk was). (n)

Yfkje 21-06-2004 19:11

spongebob heeft 4 vingers en in z'n armen zitten geen gaten...

ethere 21-06-2004 19:19

Citaat:

spongebob heeft 4 vingers en in z'n armen zitten geen gaten...
:D

pietervdb 21-06-2004 21:18

Citaat:

ethere schreef op 21-06-2004 @ 20:19 :
:D
Jongens ik ben eruit, jullie weten het allemaal beter dus ik zou graag een verbeterde versie willen zien. De perfecte spongebob die 10 x beter is als de mijne! Komaar op!

pietervdb 21-06-2004 21:28

Citaat:

parazonium schreef op 21-06-2004 @ 19:57 :
Nou 't is maar wat je mooi vind. Want de creaties die ik van jou tot nu toe heb gezien zijn alles behalve mooi (hoewel dat stukje keuken nog niet eens zo lelijk was). (n)
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=875325

en mijn vliegtuigje dan ook niet mooi zeker?

Captain N 21-06-2004 21:30

Nopes
En zit niet zo te janken, ook al kan iemand niet met een programma overweg dan weetie nog wel wat mooi is en wat niet...om te gaan roepen dat mensen zichzelf maar moeten bewijzen dan is gewoon lachwekkend.

pietervdb 21-06-2004 21:37

Citaat:

Captain N schreef op 21-06-2004 @ 22:30 :
Nopes
En zit niet zo te janken, ook al kan iemand niet met een programma overweg dan weetie nog wel wat mooi is en wat niet...om te gaan roepen dat mensen zichzelf maar moeten bewijzen dan is gewoon lachwekkend.

ik vind dat ik er wel over weg mee kan hoor zie je toch anders kon ik niet zo'n vliegtuigje maken.

Droyd 22-06-2004 01:08

hehe mooi!

Wel verder uitwerken...begin met die gaten, das het gemakkelijkste volgens mij. Post evolutie als je dat ziet zitten.

Neusje moet zeker in 3d :) edit: Alsook bolle ogen, dat kan je volgens mij wel

ethere 22-06-2004 12:14

Citaat:

Jongens ik ben eruit, jullie weten het allemaal beter dus ik zou graag een verbeterde versie willen zien. De perfecte spongebob die 10 x beter is als de mijne! Komaar op!
Ongelofelijk...
Over een paar jaar ben je de pubertijd wel uit :p
Nee even serieus (hoewel, dat was serieus), nogmaals: je zit hier op een forum...
Je post hier om meningen van anderen te vragen en als andere mensen toevallig een andere mening dan jou hebben moet je niet gelijk beginnen te zeiken.
Als je geen negatieve reacties op dit, naar je eigen zeggen, 'fabuleuze' werk wilt hebben, moet je maar naar het foxkids kinderspeelplaats forum gaan. Daar kunnen ze het vast waarderen...

En dit zal ik ook nog eens herhalen wat anderen en ik ook al eerder gezegd hebben:
Iemand hoeft niet ergens beter in te zijn om ergens kritiek op te kunnen en mogen geven.
Ik ben een complete noob in 3d modelleren, maar ik weet wel dat je dit met een paar dagen gemakkelijk moet kunnen maken.

Chilli Dude 22-06-2004 13:29

Citaat:

ethere schreef op 22-06-2004 @ 13:14 :
Ongelofelijk...
Nee even serieus (hoewel, dat was serieus), nogmaals: je zit hier op een forum...
Je post hier om meningen van anderen te vragen en als andere mensen toevallig een andere mening dan jou hebben moet je niet gelijk beginnen te zeiken.
Als je geen negatieve reacties op dit, naar je eigen zeggen, 'fabuleuze' werk wilt hebben, moet je maar naar het foxkids kinderspeelplaats forum gaan. Daar kunnen ze het vast waarderen...

En dit zal ik ook nog eens herhalen wat anderen en ik ook al eerder gezegd hebben:
Iemand hoeft niet ergens beter in te zijn om ergens kritiek op te kunnen en mogen geven.
Ik ben een complete noob in 3d modelleren, maar ik weet wel dat je dit met een paar dagen gemakkelijk moet kunnen maken.

om deze sponsbob te verbeteren heb je maar 3 minuten nodig hoor :p

parazonium 22-06-2004 13:52

Citaat:

Ongelofelijk...

go marty, go marty.

(je lampje was mooier ;) )

Ghost 22-06-2004 17:06

Citaat:

Ongelofelijk...

makstarm, wat ben je wijs!
vermekkerd nog an toe

ethere 22-06-2004 22:58

Citaat:

makstarm, wat ben je wijs!
vermekkerd nog an toe
bliek bliek :)

heliosuperjos 23-06-2004 10:47

Vernder jezelf! waarom maak je niet alles in 3d? het ziet er nu echt suf uit... alsof je het niet kan ofzo :(

pietervdb 23-06-2004 11:05

Citaat:

heliosuperjos schreef op 23-06-2004 @ 11:47 :
Vernder jezelf! waarom maak je niet alles in 3d? het ziet er nu echt suf uit... alsof je het niet kan ofzo :(

nou dit was echt mijn eerste model om te kijken hoe de UV mapper werkte. Ik zocht een simpel modeltje om wat textures op te plakken

Sylph 23-06-2004 13:33

Ik vind hem leuk... :cool:

Bulletproof 24-06-2004 12:54

Citaat:

Sylph schreef op 23-06-2004 @ 14:33 :
Ik vind hem leuk... :cool:
Ik vind hem ook leuk! Voor een van je eerste models is dit echt goed! (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.