Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 12:39
pietervdb
pietervdb is offline
Hallo iedereen,
Ik heb Spongebob in 3d gemodelled.
Niet zozeer veel detail maar deze model laat toch goed zien hoe mooie creaties je kan maken aan de hand van Boxmodellen.
>>Simpele boxjes<<

Ik vind hem wel goed gelukt alleen de linkerbeen kon wat beter.

Toch leuk om te zien SpongeBob in 3d, al zeg ik het zelf.

Groetjes Pieter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2004, 12:46
Blubje
Blubje is offline
jammer dat je z'n gezicht niet ook in 3d hebt gemaakt...
verder kan ik er niet veel over zeggen, want heb totaal geen verstand van het programma...
maar kvind m wel grappig
Oud 19-06-2004, 13:04
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Blubje schreef op 19-06-2004 @ 13:46 :
jammer dat je z'n gezicht niet ook in 3d hebt gemaakt...
verder kan ik er niet veel over zeggen, want heb totaal geen verstand van het programma...
maar kvind m wel grappig
Dat kon ik niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:30
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 19-06-2004 @ 14:04 :
Dat kon ik niet
Juist het een reden om het te proberen. Anders leer je het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:21
Guissie
Guissie is offline
Ik vind er eigenlijk niet echt veel aan.
Oud 19-06-2004, 16:32
Vice
Vice is offline
Ziet er leuk uit. Misschien de volgende keer de achtergrond ook in 3d maken.
Oud 19-06-2004, 18:22
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nou, ik vind de echte wel wat leuker...
Maar goed, je initiatief is er.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:30
Captain N
Captain N is offline
Het laat meer zien hoe je mooie creaties kan maken aan de hand van goeie textures...wat overigens niet al te moeilijk is.
Oud 20-06-2004, 13:24
Miles
Miles is offline
Het ziet er best goed uit, het gezicht kon inderdaad ook wel 3-D. Alleen wat doen die vierkante platen bij de schouders?
Oud 20-06-2004, 15:11
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Captain N schreef op 19-06-2004 @ 20:30 :
Het laat meer zien hoe je mooie creaties kan maken aan de hand van goeie textures...wat overigens niet al te moeilijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:13
Unsterblich
Unsterblich is offline
Mja. Blokken met textures en een achtergrond van een jpg ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:22
Verwijderd
het linkerbeen en dit model .

Maar ik vind 'm erg leuk, vooral de handjes . Alleen jammer dat de gaten er niet uitzien als echte gaten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 23:25
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
ik vind het opzich wel leuk gedaan

of deze creatie me nu aanspreekt door het kleurgebruik of daadwerkelijk de vorm zelf weet ik eigenlijk niet

Dat witte blokje aan zn arm klopt niet btw, dat zweeft los van de rest en moet toch echt wel aan dat truitje vast vind ik om het mooier te maken .....

Voor de rest is ie wel kewl en leuk...die handen zijn ook mooi gemaakt !
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 23:33
Paperz
Paperz is offline
nou is 't niet zo moeilijk om teminste de gaten (in de spons) in 3d te doen
Oud 21-06-2004, 00:52
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
mja, simpel en slecht uitgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 06:00
Verwijderd
mja op zich wel rlx dat je het kunt en ik vind die handen ook wel mooi, maar net wat mijn voorgangers al zeiden, het is juist een uitdaging om het gezicht te proberen.. lijkt me juist het leukst om te doen! maar ja leuk idee
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:40
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
tja...? schreef op 21-06-2004 @ 01:52 :
mja, simpel en slecht uitgewerkt.
Kun je het beter? Laat dan maar eens wat zien mannetje.
Ben zeer benieuwd!

Wil wel eens wat werk van jou zien...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:36
Verwijderd
Te simpel en te semi-3d. Het gezicht kan idd veel diepte gebruiken, en échte gaten zouden ook niet misstaan.

Tip: selecteer de box van het hoofd, deel het op in meerdere segmenten, dan rechtermuisknop > convert to...> Editable poly. Dan in de 'stack' (rechtsboven) de editable poly uitvouwen (plusje ernaast aanklikken), dan vertex niveau aanklikken, en dan met vertexen slepen in de 2d-windows.
Je kunt daarbij gebruik maken van Extrude (in het vertex menu te vinden, onder de stack). Daarvoor moet je eerst een polygon selecteren, dan de extrude knop, een negatieve waarde (aantal pixels) instellen en voila, je hebt een 'gat'.

't Kan overigens best zijn dat je dit bovenstaande nog niet helemaal begrijpt, want zo duidelijk heb ik het niet uitgelegd, maar als je vragen hebt: stel ze gerust.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:27
ethere
ethere is offline
Erm, ik vind hem eigenlijk aardig lelijk, net als die vrachtwagen...
Volgens mij is dit niet erg moeilijk?

Niet dat het veel uitmaakt als iets gemakkelijk te maken is, als het er dan ook maar goed uitziet, en er goed uitzien doet hij niet.

Lijnen sluiten niet op elkaar aan, hij is zomaar ergens op de achtergrond gekwakt (niet op het weggetje oid, ook totaal niet in verhouding)
Eigenlijk zijn het gewoon een paar blokjes met wat cilindertjes eraan en een plaatje erop.

Nogmaals zie boven, wat makkelijke dingen betreft.

Citaat:
Kun je het beter? Laat dan maar eens wat zien mannetje.
Ben zeer benieuwd!

Wil wel eens wat werk van jou zien...
Het is een forum, sta dus ook open voor kritiek. Ook al kan de beste man het zelf misschien niet (op wie je reageerde), hij ziet wel dat het niet mooi is.
Ik kan ook horen als iemand voor geen meter viool kan spelen terwijl ik er zelf helemaal niets van kan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 19-06-2004 @ 13:39 :
...
Niet zozeer veel detail maar deze model laat toch goed zien hoe mooie creaties je kan maken aan de hand van Boxmodellen.
...........

Toch leuk om te zien SpongeBob in 3d, al zeg ik het zelf.

Groetjes Pieter Buren
Nou 't is maar wat je mooi vind. Want de creaties die ik van jou tot nu toe heb gezien zijn alles behalve mooi (hoewel dat stukje keuken nog niet eens zo lelijk was).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:11
Verwijderd
spongebob heeft 4 vingers en in z'n armen zitten geen gaten...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:19
ethere
ethere is offline
Citaat:
spongebob heeft 4 vingers en in z'n armen zitten geen gaten...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:18
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
ethere schreef op 21-06-2004 @ 20:19 :
Jongens ik ben eruit, jullie weten het allemaal beter dus ik zou graag een verbeterde versie willen zien. De perfecte spongebob die 10 x beter is als de mijne! Komaar op!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:28
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
parazonium schreef op 21-06-2004 @ 19:57 :
Nou 't is maar wat je mooi vind. Want de creaties die ik van jou tot nu toe heb gezien zijn alles behalve mooi (hoewel dat stukje keuken nog niet eens zo lelijk was).
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=875325

en mijn vliegtuigje dan ook niet mooi zeker?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:30
Captain N
Captain N is offline
Nopes
En zit niet zo te janken, ook al kan iemand niet met een programma overweg dan weetie nog wel wat mooi is en wat niet...om te gaan roepen dat mensen zichzelf maar moeten bewijzen dan is gewoon lachwekkend.
Oud 21-06-2004, 21:37
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Captain N schreef op 21-06-2004 @ 22:30 :
Nopes
En zit niet zo te janken, ook al kan iemand niet met een programma overweg dan weetie nog wel wat mooi is en wat niet...om te gaan roepen dat mensen zichzelf maar moeten bewijzen dan is gewoon lachwekkend.
ik vind dat ik er wel over weg mee kan hoor zie je toch anders kon ik niet zo'n vliegtuigje maken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 01:08
Droyd
Droyd is offline
hehe mooi!

Wel verder uitwerken...begin met die gaten, das het gemakkelijkste volgens mij. Post evolutie als je dat ziet zitten.

Neusje moet zeker in 3d edit: Alsook bolle ogen, dat kan je volgens mij wel
Oud 22-06-2004, 12:14
ethere
ethere is offline
Citaat:
Jongens ik ben eruit, jullie weten het allemaal beter dus ik zou graag een verbeterde versie willen zien. De perfecte spongebob die 10 x beter is als de mijne! Komaar op!
Ongelofelijk...
Over een paar jaar ben je de pubertijd wel uit
Nee even serieus (hoewel, dat was serieus), nogmaals: je zit hier op een forum...
Je post hier om meningen van anderen te vragen en als andere mensen toevallig een andere mening dan jou hebben moet je niet gelijk beginnen te zeiken.
Als je geen negatieve reacties op dit, naar je eigen zeggen, 'fabuleuze' werk wilt hebben, moet je maar naar het foxkids kinderspeelplaats forum gaan. Daar kunnen ze het vast waarderen...

En dit zal ik ook nog eens herhalen wat anderen en ik ook al eerder gezegd hebben:
Iemand hoeft niet ergens beter in te zijn om ergens kritiek op te kunnen en mogen geven.
Ik ben een complete noob in 3d modelleren, maar ik weet wel dat je dit met een paar dagen gemakkelijk moet kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:29
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
ethere schreef op 22-06-2004 @ 13:14 :
Ongelofelijk...
Nee even serieus (hoewel, dat was serieus), nogmaals: je zit hier op een forum...
Je post hier om meningen van anderen te vragen en als andere mensen toevallig een andere mening dan jou hebben moet je niet gelijk beginnen te zeiken.
Als je geen negatieve reacties op dit, naar je eigen zeggen, 'fabuleuze' werk wilt hebben, moet je maar naar het foxkids kinderspeelplaats forum gaan. Daar kunnen ze het vast waarderen...

En dit zal ik ook nog eens herhalen wat anderen en ik ook al eerder gezegd hebben:
Iemand hoeft niet ergens beter in te zijn om ergens kritiek op te kunnen en mogen geven.
Ik ben een complete noob in 3d modelleren, maar ik weet wel dat je dit met een paar dagen gemakkelijk moet kunnen maken.
om deze sponsbob te verbeteren heb je maar 3 minuten nodig hoor
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Ongelofelijk...

go marty, go marty.

(je lampje was mooier )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:06
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
Ongelofelijk...

makstarm, wat ben je wijs!
vermekkerd nog an toe
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 22:58
ethere
ethere is offline
Citaat:
makstarm, wat ben je wijs!
vermekkerd nog an toe
bliek bliek
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:47
Verwijderd
Vernder jezelf! waarom maak je niet alles in 3d? het ziet er nu echt suf uit... alsof je het niet kan ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:05
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 23-06-2004 @ 11:47 :
Vernder jezelf! waarom maak je niet alles in 3d? het ziet er nu echt suf uit... alsof je het niet kan ofzo

nou dit was echt mijn eerste model om te kijken hoe de UV mapper werkte. Ik zocht een simpel modeltje om wat textures op te plakken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:33
Verwijderd
Ik vind hem leuk...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:54
Bulletproof
Bulletproof is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-06-2004 @ 14:33 :
Ik vind hem leuk...
Ik vind hem ook leuk! Voor een van je eerste models is dit echt goed!
Reageren

Regels voor berichten