Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [3d model] keuken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=876156)

pietervdb 19-06-2004 22:58

[3d model] keuken
 
Vandaag regende dus ik kon mooi verder met mijn 3d model.
Ik dacht laat ik maar eens een keuken maken voor een opdracht van school. Deze is geen low poly dit keer. De objecten zijn wel geraytraced dit zorgt voor de reflecties. De vaatwasser is iets te klein
http://members.home.nl/penpvdbs/photos/keuken.jpg

Maarjah toch een goede render al zeg ik het zelf :p

rijk_v 20-06-2004 10:05

Ik dacht dat 't een foto was! Zeer mooi!

Chilli Dude 20-06-2004 15:12

tja niet heel moeilijk wel leuk gedaan :)

jammer van die theepot :p

Ulfheðin 20-06-2004 18:22

Die theepot :D

Unsterblich 20-06-2004 19:10

Idd jammer van die prefab theepot uit 3DS Max. Verder is 't ook vrij basic natuurlijk, maar het ziet er als totaalplaatje wel goed uit.

Vice 20-06-2004 19:35

Ziet er idd netjes uit. Vooral voor zo'n basisdingetje. Probeer de volgende keer zelf zo'n theepot te maken, want dat is echt niet moeilijk. ;)

Btw, leuke metal slug avatar.

Unsterblich 20-06-2004 20:54

Citaat:

Vice schreef op 20-06-2004 @ 20:35 :
Probeer de volgende keer zelf zo'n theepot te maken, want dat is echt niet moeilijk. ;)
Dat vind ik dan weer zinloos.. waarom zelf maken? Hij zit er niet voor niets bij, en zelf maken als iets al gedaan is, staat in mijn boekje onder de "W" van "Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan".

SimplyABoy19 20-06-2004 23:20

Citaat:

Unsterblich schreef op 20-06-2004 @ 21:54 :
"Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan".
ben ik nu achterlijk of klopt die zin niet? :bloos:

Voor de rest ziet het er leuk uit (y)

ShootingStar 21-06-2004 05:55

Citaat:

SimplyABoy18 schreef op 21-06-2004 @ 00:20 :
ben ik nu achterlijk of klopt die zin niet? :bloos:
ghehehe :D heeeeel scherp!!! (y)

Drez 21-06-2004 10:56

kun je niet alles in 1 topic gooien? :s

Unsterblich 21-06-2004 12:34

Citaat:

SimplyABoy18 schreef op 21-06-2004 @ 00:20 :
ben ik nu achterlijk of klopt die zin niet? :bloos:
Moet ik nu lachen, of mijn ass in de trein slepen en je een harde schop komen verkopen? :D

Natuurlijk klopt die zin niet, lees hem nog maar eens over :)

N00dles 21-06-2004 17:46

Hoe het ook wendt of keert, de keuken is nog steeds low-poly ;)

pietervdb 21-06-2004 21:22

Citaat:

N00dles schreef op 21-06-2004 @ 18:46 :
Hoe het ook wendt of keert, de keuken is nog steeds low-poly ;)
lul niet man deze is echt niet lowpoly wat een stakker ben jij dan

Unsterblich 21-06-2004 22:30

Citaat:

pietervdb schreef op 21-06-2004 @ 22:22 :
lul niet man deze is echt niet lowpoly wat een stakker ben jij dan
Hoeveel polygonen heeft die koelkast? :D

Polygonen zijn driehoekige vlakken waaruit je een object opbouwt. Die effecten etc maken geen hol uit. Je theepot bevat waarschijnlijk meer polygonen dan de rest :>

N00dles 21-06-2004 22:32

Citaat:

pietervdb schreef op 21-06-2004 @ 22:22 :
lul niet man deze is echt niet lowpoly wat een stakker ben jij dan
Ga huilen. Ik weet heus wel het verschil tussen low-poly en high-poly.

Box models zijn doorgaans low-poly, en jouw koelkast lijkt me nou niet bepaald een uit splines opgebouwd object.

pietervdb 21-06-2004 22:47

Citaat:

N00dles schreef op 21-06-2004 @ 23:32 :
Ga huilen. Ik weet heus wel het verschil tussen low-poly en high-poly.

Box models zijn doorgaans low-poly, en jouw koelkast lijkt me nou niet bepaald een uit splines opgebouwd object.

Nou ik zeg je het is niet echt een super high poly model maar ook niet zo'n low poly model als die lelijke sponge bob en die nog lelijker vrachtwagen haha. Deze model had teveel faces om te kunnen importeren in Milkshape 3d een low poly 3ds studio.

N00dles 21-06-2004 22:56

Hoeveel poly's heeft dit dan? Kun je even een polygon counter aanzetten?

pietervdb 21-06-2004 23:11

Citaat:

N00dles schreef op 21-06-2004 @ 23:56 :
Hoeveel poly's heeft dit dan? Kun je even een polygon counter aanzetten?
oude versie heb ik niet meer alleen de geupdate
http://members.home.nl/penpvdbs/photos/kitchen.jpg
Mooie tafel he hahah. :p
http://members.home.nl/penpvdbs/photos/export.JPG

Zoals je ziet is de mooie theepot er ook nog :p

N00dles 22-06-2004 16:56

Behalve die theepot, waar heb je nog meer zo'n overvloedige hoeveelheid poly's in gestopt?

pietervdb 23-06-2004 11:08

Citaat:

N00dles schreef op 22-06-2004 @ 17:56 :
Behalve die theepot, waar heb je nog meer zo'n overvloedige hoeveelheid poly's in gestopt?
meshsmooth en paar subdevide faces daarmee schiet het polygon aantal omhoog maar krijgt de model een betere look

kydnav 23-06-2004 11:43

Ben ik dan de enige die het opmerkelijk vind dat hij van dit:
http://members.home.nl/penpvdbs/phot...background.jpg
in dezelfde dag naar dit:
http://members.home.nl/penpvdbs/photos/kitchen.jpg
en vervolgens naar dit:
http://members.home.nl/penpvdbs/photos/showplane5.jpg
en dit:
http://members.home.nl/penpvdbs/photos/showplane6.jpg
gaat :confused:
helemaal sinds hij bij de spongebob op de vraag of het in 3d kon nog zei dat hij dat niet kon :confused:

pietervdb 23-06-2004 12:33

Citaat:

kydnav schreef op 23-06-2004 @ 12:43 :
Ben ik dan de enige die het opmerkelijk vind dat hij van dit:
[afbeelding]
in dezelfde dag naar dit:
[afbeelding]
en vervolgens naar dit:
[afbeelding]
en dit:
[afbeelding]
gaat :confused:
helemaal sinds hij bij de spongebob op de vraag of het in 3d kon nog zei dat hij dat niet kon :confused:

spongebob was voor de eerste x in 3dsmax en dat is kut die keuken is wel 20 uur verder. De plaatjes zijn niet in de goede volgorde gepost hoor!

Chilli Dude 23-06-2004 12:39

hmmm inderdaad erg sterk...

lijkt me beetje vaag dat je na 20uur al door hebt hoe je moet moddelen/textures/lichtning hmmaargoed...

kydnav 23-06-2004 12:55

Citaat:

pietervdb schreef op 23-06-2004 @ 13:33 :
spongebob was voor de eerste x in 3dsmax en dat is kut die keuken is wel 20 uur verder. De plaatjes zijn niet in de goede volgorde gepost hoor!
wel 20 uur joh :p

Chilli Dude 23-06-2004 15:00

Citaat:

kydnav schreef op 23-06-2004 @ 13:55 :
wel 20 uur joh :p
:D

pietervdb 23-06-2004 16:20

Citaat:

Chilli Dude schreef op 23-06-2004 @ 16:00 :
:D
haha ongv 20 uur en dat is best veel hoor. Basis modellen wist ik al via milkshape dus ik heb een paar tutorials gedaan zoals de bloodcell toturial om te texturen en zelf wat geklooid.

ethere 23-06-2004 16:28

Citaat:

Nou ik zeg je het is niet echt een super high poly model maar ook niet zo'n low poly model als die lelijke sponge bob en die nog lelijker vrachtwagen haha. Deze model had teveel faces om te kunnen importeren in Milkshape 3d een low poly 3ds studio
eindelijk heeft hij het door
wel apart trouwens dat je zo van standpunt veranderd...

pietervdb 23-06-2004 16:43

Citaat:

ethere schreef op 23-06-2004 @ 17:28 :
eindelijk heeft hij het door
wel apart trouwens dat je zo van standpunt veranderd...

haha maakt me niks meer uit hoor! zeg maar wat je wilt zeggen!
Snel overtuigd he

N00dles 23-06-2004 17:52

Ik twijfel enigszins aan de vliegtuigen, maar okee, bij nader inzien zien die er nou ook niet bepaald professioneel uit (hoekig, weinig poly's)

pietervdb 23-06-2004 17:57

Citaat:

N00dles schreef op 23-06-2004 @ 18:52 :
Ik twijfel enigszins aan de vliegtuigen, maar okee, bij nader inzien zien die er nou ook niet bepaald professioneel uit (hoekig, weinig poly's)
Jah dat heb je meestal he bij een low poly model. Low poly models die zijn geschikt voor spellen en ik ben naast modeller ook nog eens programmeur. Met die low poly model kan ik zo een spel maken want dat kan de engine aan. Er zit verschil tussen high poly models (niet voor spellen) en low poly models (geschikt voor spellen) de meeste models komen in een engine met verminderd aantal poly's dan waar hij in is gemoddeld. Ik model ze expres met een laag aantal polygonen omdat ik ze dan dus in een engine kan laden en programeren.

En nu Amsterdoom 2 programeren :p

N00dles 24-06-2004 00:16

Citaat:

pietervdb schreef op 23-06-2004 @ 18:57 :
Jah dat heb je meestal he bij een low poly model. Low poly models die zijn geschikt voor spellen en ik ben naast modeller ook nog eens programmeur. Met die low poly model kan ik zo een spel maken want dat kan de engine aan. Er zit verschil tussen high poly models (niet voor spellen) en low poly models (geschikt voor spellen) de meeste models komen in een engine met verminderd aantal poly's dan waar hij in is gemoddeld. Ik model ze expres met een laag aantal polygonen omdat ik ze dan dus in een engine kan laden en programeren.

En nu Amsterdoom 2 programeren :p

Ach, tegenwoordig zijn er een hoop polygonen mogelijk, tegelijkertjd op een scherm. Zo beperkt ben je nu ook weer niet in je artistieke vrijheid.

Bovendien, hoe komt het dat die Spongebob zo pril afsteekt tegen die vliegtuigen?

pietervdb 24-06-2004 10:07

Citaat:

N00dles schreef op 24-06-2004 @ 01:16 :
Ach, tegenwoordig zijn er een hoop polygonen mogelijk, tegelijkertjd op een scherm. Zo beperkt ben je nu ook weer niet in je artistieke vrijheid.

Bovendien, hoe komt het dat die Spongebob zo pril afsteekt tegen die vliegtuigen?

Euh tuurlijk zijn er veel polygonen mogelijk, IN DE PROFESSIONELE ENGINES! Ik programmeer in DarkBasic, zul je wel eens van gehoort hebben. (www.darkbasic.com) deze kan niet een high poly model aan. Maar dat hoeft ook niet. Want je kan er fantastische spellen in maken mits de models laag blijven in de poly's.
Wat betreft die spongebob ik had toch al gezegt dat ik die eerder gemaakt had dan die vliegtuig?
En tussen die keuken en die vliegtuig zit echt een giant leap.

Achjah maar ik vind het eigenlijk leuk om low poly's te maken. Voornamelijk omdat ik ze dan in de game engine van darkbasic kan proppen en er een spel van kan maken.
Amsterdoom bijv hahah

Groetjes

Chilli Dude 24-06-2004 12:28

Citaat:

pietervdb schreef op 23-06-2004 @ 17:20 :
haha ongv 20 uur en dat is best veel hoor. Basis modellen wist ik al via milkshape dus ik heb een paar tutorials gedaan zoals de bloodcell toturial om te texturen en zelf wat geklooid.

geloof mij nou maar ik model nu al bijna 2 jaar en na 20uur heb jij 3dmax echt niet niet zo goed door...

en als jij beweert van wel mag jij me nu even gaan uitleggen hoe je die texture goed op een model krijgt in 3d max...

pietervdb 24-06-2004 12:36

Citaat:

Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 13:28 :
geloof mij nou maar ik model nu al bijna 2 jaar en na 20uur heb jij 3dmax echt niet niet zo goed door...

en als jij beweert van wel mag jij me nu even gaan uitleggen hoe je die texture goed op een model krijgt in 3d max...

Ik beweer niet dat ik alles door heb man. ik weet genoeg van de basis dingen om na 20 uur zo'n keuken te maken.

*gaapt* 24-06-2004 17:26

kun je dan niet die Spongebob nog wat verbeteren, zodat hij helemaal 3d is?

als die vliegtuigen en die keuken zo goed lukken, moet je van die Spongebob toch ook wel iets moois kunnen maken?

pietervdb 24-06-2004 18:38

Citaat:

*gaapt* schreef op 24-06-2004 @ 18:26 :
kun je dan niet die Spongebob nog wat verbeteren, zodat hij helemaal 3d is?

als die vliegtuigen en die keuken zo goed lukken, moet je van die Spongebob toch ook wel iets moois kunnen maken?

tjah niet echt zin meer in

Vice 24-06-2004 21:04

Citaat:

Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 13:28 :

en als jij beweert van wel mag jij me nu even gaan uitleggen hoe je die texture goed op een model krijgt in 3d max...

Dat is niet zo moeilijk hoor. Daar heb je UVW mapping voor. ;)

pietervdb 24-06-2004 21:06

Citaat:

Vice schreef op 24-06-2004 @ 22:04 :
Dat is niet zo moeilijk hoor. Daar heb je UVW mapping voor. ;)
klopt uv mapper in de modifier stack

Chilli Dude 24-06-2004 21:14

Citaat:

Vice schreef op 24-06-2004 @ 22:04 :
Dat is niet zo moeilijk hoor. Daar heb je UVW mapping voor. ;)
anders kauw je t even voor...

hmmaargoed wat jij wil, ik geloof het niet maargoed :)

Chilli Dude 24-06-2004 21:15

Citaat:

*gaapt* schreef op 24-06-2004 @ 18:26 :
kun je dan niet die Spongebob nog wat verbeteren, zodat hij helemaal 3d is?

als die vliegtuigen en die keuken zo goed lukken, moet je van die Spongebob toch ook wel iets moois kunnen maken?

tja als je models van internet ript kan je natuurlijk niet spongebob goed modelen :)

pietervdb 24-06-2004 21:16

Citaat:

Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 22:15 :
tja als je models van internet ript kan je natuurlijk niet spongebob goed modelen :)
mijn god ik heb ze zelf gemaakt!

kydnav 24-06-2004 21:19

Citaat:

pietervdb schreef op 24-06-2004 @ 22:16 :
mijn god ik heb ze zelf gemaakt!
dat zei Megan ook :D

pietervdb 24-06-2004 21:21

Citaat:

kydnav schreef op 24-06-2004 @ 22:19 :
dat zei Megan ook :D
nou ik heb ze wel gemaakt hoor. in milkshape en 3ds max.

Vice 24-06-2004 23:08

Citaat:

Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 22:14 :
anders kauw je t even voor...

hmmaargoed wat jij wil, ik geloof het niet maargoed :)

Stel dan een moeilijke vraag. ;)

eXo 25-06-2004 07:41

Citaat:

Vice schreef op 20-06-2004 @ 20:35 :
Btw, leuke metal slug avatar.
Ohhh!! Nou weet ik weer waar die ava van is :D \m/ dikke heersch

Chilli Dude 25-06-2004 09:09

Citaat:

Vice schreef op 25-06-2004 @ 00:08 :
Stel dan een moeilijke vraag. ;)
haha hmm hoe convert je een box naar editable poly?

tjamoeilijk:p

pietervdb 25-06-2004 17:01

Citaat:

Chilli Dude schreef op 25-06-2004 @ 10:09 :
haha hmm hoe convert je een box naar editable poly?

tjamoeilijk:p

tss kijk eens wat een makkelijke vraag: rechter muis op een quadrant >convert to >editable poly.

Wat een domme vraag stel je

Chilli Dude 25-06-2004 17:05

Citaat:

pietervdb schreef op 25-06-2004 @ 18:01 :
tss kijk eens wat een makkelijke vraag: rechter muis op een quadrant >convert to >editable poly.

Wat een domme vraag stel je

haha ja geen zin om moeilijke te verzinnen :o:p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.