Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 22:58
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Vandaag regende dus ik kon mooi verder met mijn 3d model.
Ik dacht laat ik maar eens een keuken maken voor een opdracht van school. Deze is geen low poly dit keer. De objecten zijn wel geraytraced dit zorgt voor de reflecties. De vaatwasser is iets te klein


Maarjah toch een goede render al zeg ik het zelf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2004, 10:05
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Ik dacht dat 't een foto was! Zeer mooi!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 15:12
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
tja niet heel moeilijk wel leuk gedaan

jammer van die theepot
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:22
Verwijderd
Die theepot
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:10
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Idd jammer van die prefab theepot uit 3DS Max. Verder is 't ook vrij basic natuurlijk, maar het ziet er als totaalplaatje wel goed uit.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ziet er idd netjes uit. Vooral voor zo'n basisdingetje. Probeer de volgende keer zelf zo'n theepot te maken, want dat is echt niet moeilijk.

Btw, leuke metal slug avatar.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:54
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-06-2004 @ 20:35 :
Probeer de volgende keer zelf zo'n theepot te maken, want dat is echt niet moeilijk.
Dat vind ik dan weer zinloos.. waarom zelf maken? Hij zit er niet voor niets bij, en zelf maken als iets al gedaan is, staat in mijn boekje onder de "W" van "Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan".
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 23:20
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Unsterblich schreef op 20-06-2004 @ 21:54 :
"Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan".
ben ik nu achterlijk of klopt die zin niet?

Voor de rest ziet het er leuk uit
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 05:55
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 21-06-2004 @ 00:20 :
ben ik nu achterlijk of klopt die zin niet?
ghehehe heeeeel scherp!!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:56
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
kun je niet alles in 1 topic gooien?
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:34
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 21-06-2004 @ 00:20 :
ben ik nu achterlijk of klopt die zin niet?
Moet ik nu lachen, of mijn ass in de trein slepen en je een harde schop komen verkopen?

Natuurlijk klopt die zin niet, lees hem nog maar eens over
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:46
Verwijderd
Hoe het ook wendt of keert, de keuken is nog steeds low-poly
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:22
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2004 @ 18:46 :
Hoe het ook wendt of keert, de keuken is nog steeds low-poly
lul niet man deze is echt niet lowpoly wat een stakker ben jij dan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:30
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
pietervdb schreef op 21-06-2004 @ 22:22 :
lul niet man deze is echt niet lowpoly wat een stakker ben jij dan
Hoeveel polygonen heeft die koelkast?

Polygonen zijn driehoekige vlakken waaruit je een object opbouwt. Die effecten etc maken geen hol uit. Je theepot bevat waarschijnlijk meer polygonen dan de rest :>
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 21-06-2004 @ 22:22 :
lul niet man deze is echt niet lowpoly wat een stakker ben jij dan
Ga huilen. Ik weet heus wel het verschil tussen low-poly en high-poly.

Box models zijn doorgaans low-poly, en jouw koelkast lijkt me nou niet bepaald een uit splines opgebouwd object.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:47
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2004 @ 23:32 :
Ga huilen. Ik weet heus wel het verschil tussen low-poly en high-poly.

Box models zijn doorgaans low-poly, en jouw koelkast lijkt me nou niet bepaald een uit splines opgebouwd object.
Nou ik zeg je het is niet echt een super high poly model maar ook niet zo'n low poly model als die lelijke sponge bob en die nog lelijker vrachtwagen haha. Deze model had teveel faces om te kunnen importeren in Milkshape 3d een low poly 3ds studio.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:56
Verwijderd
Hoeveel poly's heeft dit dan? Kun je even een polygon counter aanzetten?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:11
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2004 @ 23:56 :
Hoeveel poly's heeft dit dan? Kun je even een polygon counter aanzetten?
oude versie heb ik niet meer alleen de geupdate

Mooie tafel he hahah.


Zoals je ziet is de mooie theepot er ook nog

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:56
Verwijderd
Behalve die theepot, waar heb je nog meer zo'n overvloedige hoeveelheid poly's in gestopt?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:08
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
N00dles schreef op 22-06-2004 @ 17:56 :
Behalve die theepot, waar heb je nog meer zo'n overvloedige hoeveelheid poly's in gestopt?
meshsmooth en paar subdevide faces daarmee schiet het polygon aantal omhoog maar krijgt de model een betere look
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:43
Verwijderd
Ben ik dan de enige die het opmerkelijk vind dat hij van dit:

in dezelfde dag naar dit:

en vervolgens naar dit:

en dit:

gaat
helemaal sinds hij bij de spongebob op de vraag of het in 3d kon nog zei dat hij dat niet kon
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:33
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
kydnav schreef op 23-06-2004 @ 12:43 :
Ben ik dan de enige die het opmerkelijk vind dat hij van dit:
[afbeelding]
in dezelfde dag naar dit:
[afbeelding]
en vervolgens naar dit:
[afbeelding]
en dit:
[afbeelding]
gaat
helemaal sinds hij bij de spongebob op de vraag of het in 3d kon nog zei dat hij dat niet kon
spongebob was voor de eerste x in 3dsmax en dat is kut die keuken is wel 20 uur verder. De plaatjes zijn niet in de goede volgorde gepost hoor!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:39
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
hmmm inderdaad erg sterk...

lijkt me beetje vaag dat je na 20uur al door hebt hoe je moet moddelen/textures/lichtning hmmaargoed...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 23-06-2004 @ 13:33 :
spongebob was voor de eerste x in 3dsmax en dat is kut die keuken is wel 20 uur verder. De plaatjes zijn niet in de goede volgorde gepost hoor!
wel 20 uur joh
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:00
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
kydnav schreef op 23-06-2004 @ 13:55 :
wel 20 uur joh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 16:20
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 23-06-2004 @ 16:00 :
haha ongv 20 uur en dat is best veel hoor. Basis modellen wist ik al via milkshape dus ik heb een paar tutorials gedaan zoals de bloodcell toturial om te texturen en zelf wat geklooid.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:28
ethere
Avatar van ethere
ethere is offline
Citaat:
Nou ik zeg je het is niet echt een super high poly model maar ook niet zo'n low poly model als die lelijke sponge bob en die nog lelijker vrachtwagen haha. Deze model had teveel faces om te kunnen importeren in Milkshape 3d een low poly 3ds studio
eindelijk heeft hij het door
wel apart trouwens dat je zo van standpunt veranderd...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:43
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
ethere schreef op 23-06-2004 @ 17:28 :
eindelijk heeft hij het door
wel apart trouwens dat je zo van standpunt veranderd...
haha maakt me niks meer uit hoor! zeg maar wat je wilt zeggen!
Snel overtuigd he
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:52
Verwijderd
Ik twijfel enigszins aan de vliegtuigen, maar okee, bij nader inzien zien die er nou ook niet bepaald professioneel uit (hoekig, weinig poly's)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:57
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-06-2004 @ 18:52 :
Ik twijfel enigszins aan de vliegtuigen, maar okee, bij nader inzien zien die er nou ook niet bepaald professioneel uit (hoekig, weinig poly's)
Jah dat heb je meestal he bij een low poly model. Low poly models die zijn geschikt voor spellen en ik ben naast modeller ook nog eens programmeur. Met die low poly model kan ik zo een spel maken want dat kan de engine aan. Er zit verschil tussen high poly models (niet voor spellen) en low poly models (geschikt voor spellen) de meeste models komen in een engine met verminderd aantal poly's dan waar hij in is gemoddeld. Ik model ze expres met een laag aantal polygonen omdat ik ze dan dus in een engine kan laden en programeren.

En nu Amsterdoom 2 programeren

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:16
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 23-06-2004 @ 18:57 :
Jah dat heb je meestal he bij een low poly model. Low poly models die zijn geschikt voor spellen en ik ben naast modeller ook nog eens programmeur. Met die low poly model kan ik zo een spel maken want dat kan de engine aan. Er zit verschil tussen high poly models (niet voor spellen) en low poly models (geschikt voor spellen) de meeste models komen in een engine met verminderd aantal poly's dan waar hij in is gemoddeld. Ik model ze expres met een laag aantal polygonen omdat ik ze dan dus in een engine kan laden en programeren.

En nu Amsterdoom 2 programeren
Ach, tegenwoordig zijn er een hoop polygonen mogelijk, tegelijkertjd op een scherm. Zo beperkt ben je nu ook weer niet in je artistieke vrijheid.

Bovendien, hoe komt het dat die Spongebob zo pril afsteekt tegen die vliegtuigen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:07
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-06-2004 @ 01:16 :
Ach, tegenwoordig zijn er een hoop polygonen mogelijk, tegelijkertjd op een scherm. Zo beperkt ben je nu ook weer niet in je artistieke vrijheid.

Bovendien, hoe komt het dat die Spongebob zo pril afsteekt tegen die vliegtuigen?
Euh tuurlijk zijn er veel polygonen mogelijk, IN DE PROFESSIONELE ENGINES! Ik programmeer in DarkBasic, zul je wel eens van gehoort hebben. (www.darkbasic.com) deze kan niet een high poly model aan. Maar dat hoeft ook niet. Want je kan er fantastische spellen in maken mits de models laag blijven in de poly's.
Wat betreft die spongebob ik had toch al gezegt dat ik die eerder gemaakt had dan die vliegtuig?
En tussen die keuken en die vliegtuig zit echt een giant leap.

Achjah maar ik vind het eigenlijk leuk om low poly's te maken. Voornamelijk omdat ik ze dan in de game engine van darkbasic kan proppen en er een spel van kan maken.
Amsterdoom bijv hahah

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:28
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
pietervdb schreef op 23-06-2004 @ 17:20 :
haha ongv 20 uur en dat is best veel hoor. Basis modellen wist ik al via milkshape dus ik heb een paar tutorials gedaan zoals de bloodcell toturial om te texturen en zelf wat geklooid.

geloof mij nou maar ik model nu al bijna 2 jaar en na 20uur heb jij 3dmax echt niet niet zo goed door...

en als jij beweert van wel mag jij me nu even gaan uitleggen hoe je die texture goed op een model krijgt in 3d max...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:36
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 13:28 :
geloof mij nou maar ik model nu al bijna 2 jaar en na 20uur heb jij 3dmax echt niet niet zo goed door...

en als jij beweert van wel mag jij me nu even gaan uitleggen hoe je die texture goed op een model krijgt in 3d max...
Ik beweer niet dat ik alles door heb man. ik weet genoeg van de basis dingen om na 20 uur zo'n keuken te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:26
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
kun je dan niet die Spongebob nog wat verbeteren, zodat hij helemaal 3d is?

als die vliegtuigen en die keuken zo goed lukken, moet je van die Spongebob toch ook wel iets moois kunnen maken?
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:38
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 24-06-2004 @ 18:26 :
kun je dan niet die Spongebob nog wat verbeteren, zodat hij helemaal 3d is?

als die vliegtuigen en die keuken zo goed lukken, moet je van die Spongebob toch ook wel iets moois kunnen maken?
tjah niet echt zin meer in
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:04
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 13:28 :

en als jij beweert van wel mag jij me nu even gaan uitleggen hoe je die texture goed op een model krijgt in 3d max...
Dat is niet zo moeilijk hoor. Daar heb je UVW mapping voor.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:06
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-06-2004 @ 22:04 :
Dat is niet zo moeilijk hoor. Daar heb je UVW mapping voor.
klopt uv mapper in de modifier stack
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:14
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-06-2004 @ 22:04 :
Dat is niet zo moeilijk hoor. Daar heb je UVW mapping voor.
anders kauw je t even voor...

hmmaargoed wat jij wil, ik geloof het niet maargoed
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:15
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 24-06-2004 @ 18:26 :
kun je dan niet die Spongebob nog wat verbeteren, zodat hij helemaal 3d is?

als die vliegtuigen en die keuken zo goed lukken, moet je van die Spongebob toch ook wel iets moois kunnen maken?
tja als je models van internet ript kan je natuurlijk niet spongebob goed modelen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:16
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 22:15 :
tja als je models van internet ript kan je natuurlijk niet spongebob goed modelen
mijn god ik heb ze zelf gemaakt!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 24-06-2004 @ 22:16 :
mijn god ik heb ze zelf gemaakt!
dat zei Megan ook
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:21
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
kydnav schreef op 24-06-2004 @ 22:19 :
dat zei Megan ook
nou ik heb ze wel gemaakt hoor. in milkshape en 3ds max.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 23:08
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 24-06-2004 @ 22:14 :
anders kauw je t even voor...

hmmaargoed wat jij wil, ik geloof het niet maargoed
Stel dan een moeilijke vraag.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 20-06-2004 @ 20:35 :
Btw, leuke metal slug avatar.
Ohhh!! Nou weet ik weer waar die ava van is \m/ dikke heersch
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:09
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-06-2004 @ 00:08 :
Stel dan een moeilijke vraag.
haha hmm hoe convert je een box naar editable poly?

tjamoeilijk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:01
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 25-06-2004 @ 10:09 :
haha hmm hoe convert je een box naar editable poly?

tjamoeilijk
tss kijk eens wat een makkelijke vraag: rechter muis op een quadrant >convert to >editable poly.

Wat een domme vraag stel je
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:05
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
pietervdb schreef op 25-06-2004 @ 18:01 :
tss kijk eens wat een makkelijke vraag: rechter muis op een quadrant >convert to >editable poly.

Wat een domme vraag stel je
haha ja geen zin om moeilijke te verzinnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [3d model] SpongeBob in 3d
pietervdb
35 24-06-2004 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.