![]() |
Duivels
Duivels
rennend door de stegen omkijkend bij elke hoek vragend waarom weer mij langzaam komen de duivels er is geen vlucht weg ik zit vast onvermijdelijk de woede groeit angst verdwijnt daar komen ze dat is hun fout de grootste lacht mijn vuist vliegt stilte vult de lucht ik word geleid door mijn woede waarom weer mij mijn voet versneld kleren worden rood schreeuwen heeft geen zin niemand zal je helpen een keer teveel steen verbrijzeld de schedel breekt het mes flitst de buik splijt ik heb geen keus schreeuwen sterfen af lichamen liggen stil badend in het bloed stort ik in waarom weer mij wat doe ik fout maar nu ben ik verlost de duivels zijn weg mijn wraak is compleet mijn ellende nog meer het mes beweegt de hand trilt bloed spuit hoog leven vloeit weg ------------------------------------------------------------ ik heb geen flauw benul wat jullie hier van vinden, zelf weet ik ook niet wat ik er van vind :confused: , ik vind het wel 'goed' maar kweenie... toch weer niet ofzo, toepasselijk bij "Leven, dood en de Eeuwigheid". wees niet al te hard bij het af kraken van dit gedicht :| :s |
lol, wat wil je nu, dat ik reageer of niet? ;) :p :D
Om te beginnen: mijn voet versnelt (toch maar wel doen he?) steen verbrijzelt (nog maar een keertje) "schreeuwen sterfen af" het is wel goed, maar ik vind het niet zo mooi klinken. Het is een beetje ongebruikelijk om in het nederlands schreeuwen als zelfstandig naamwoord te gebruiken, althans, in mijn vocabulaire. Wel leuk is de alliteratie in die strofe. Wat ik jammer vind is dat het taalgebruik mij niet aanspreekt, het "gedicht" meer weg heeft van een verhaaltje en het gedicht mij niet aanspreekt. |
Citaat:
Ik moet zeggen dat de manier van je schrijven mij ook niet echt aanstaat, ik vind het te kort door de bocht. Verder best een leuk onderwerp, maar je kunt er volgens mij iets veel beters mee. Ik had bij de titel iets heel anders in mijn hoofd, ik zag duivels meer als een eigenschap en niet zozeer in de letterlijke zin. Leuk gevonden dus, maar ik zou er iets van maken met langere zinnen, dit blijft (bij mij in ieder geval) niet hangen.:) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |