![]() |
weet iemand een programma dat een logo op plaatjes zet
hey hai weet iemand een programma die automatisch zeg maar een logo die ik gemakt hebt, of gewoon een naam in lettertype op plaatjes zet. ik heb er meer dan 500 (auto plaatjes), maar ik wil niet dat ze gekopierd worden en op een andere website komen.
en weet iemand een programma die een soort foto album maakt, waar bij elke foto staat hoeveel keer die gekeken/gedownload is. enz alvast bedankt. |
Paint
|
Adobe Photoshop
Paint Shop Pro |
ja maar ik wil 100 fotos tegelijk slechteren en een logo erop laten doen. autmatisch dus. kan die programma dat dan
|
Citaat:
Ja, die programma's hebben die mogelijkheden. |
batch-en met Adobe Photoshop/ImageReady
|
bedankt, ik ga ff proberen
|
Je kunt de plaatjes BMP maken en dan met een programmatje volledig omzetten in HTML tables, dan kunnen ze je plaatje ook niet kopieren ;)
|
Citaat:
Leer toch eens de webformaten te gebruiken: JPEG: foto's, compressieartefacten GIF: transparantie, geen compressieartefacten, 256 kleuren (perfect voor lijntekeningen), animatie mogelijk PNG: geen compressieartefacten, animatie mogelijk, transparantie (opletten met IE wel) Om het in PS te doen: een actie maken door 'New' in het actievenster, actie opnemen, eerste foto openen, logo toevoegen op de juiste plaats, opslaan (op andere locatie liefst) en actie stoppen Dan gewoon File > Automate > Batch, als bron geef je een map op (of de File Browser) en je zorgt ervoor dat hij de open-actie aanpast en de opslaan-actie moet hij lichtelijk aanpassen (zodat je verschillende bestanden krijgt). In het menu met alle acties in, kies je de actie die je zelf hebt aangemaakt en laten lopen maar! |
Nee, hij bedoelt dat je een bmp maakt, en dat je deze bmp vervolgens met dat programma om laat zetten in een tabel die je op een website kunt zetten. Dus de achtergrondkleuren van de cellen (die elk 1X1 pxl zijn neem ik aan) vormen het plaatje.
|
Foto's die jij van andere websites steelt,
mogen dus niet van jou website gebruikt worden? :| |
Citaat:
Wat wel kan is de afbeelding in stukken laten snijden om zo het kopiêren te bemoeilijken (in Photoshop moet je gewoon Slices kiezenen dan enkele vierkantjes op je afbeelding maken). [edit] Er zijn ook bepaalde (gratis) scripttooltjes die zo'n dingen kunnen doen, maar dat is misschien wat overkill om te gebruiken (die worden vaak gebruikt om logo's via een site op een afbeelding te zetten of dynamisch afbeeldingen te maken op sites). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34. |