![]() |
Gedicht Aan Andy
Andy
Eindelijk, er was weer kermis in ons Zwabberdam Ik dacht: dat worden zes avondjes helemaal lam Maar vanaf de eerste dag veranderde mijn gedachte Want er stond iets wat ik niet zou verwachten De lekkerste jongen van iedereen bij elkaar En dat meen ik echt, het is echt waar Mijn vriendin vond je leuk, maar IK stapte op je af Voor het eerst was ik een keer NIET nerveus, ook al deed ik een beetje maf Het klikte, dat voelde ik wel Ik werd verliefd, het gebeurde heel snel Ik vroeg je nummer, jij die van mij En steeds als je me SMSte, voelde ik me zo blij Je zat naast me en schreef een berichtje En dat voelde aan als een mooi lichtje Zou dit iets worden? dacht ik bij mezelf Ook al ben je niet de eerste, maar nummer elf Het kan me niet schelen, ik heb je toch gevonden En ik voelde me echt met je verbonden Jij schijnbaar ook Want je liet toe dat ik zei dat je lekker rook We trokken echt naar elkaar toe We keken elkaar steeds aan, en HOE! Ik voelde dat er een vlam ontstoken werd Jij bent niet het hoofdgerecht maar mijn dessert Je zat naast me en vroeg of ik verder met je wou Wat denk je, de lekkerste jongen, je weet dat ik je wil, en alleen jou! Je collega's werkten ook mee, aardig waren ze wel Maar jou vond ik de leukste, merkte ik al snel Nu zit je ergens ver weg richting Brabant Het doet pijn maar ik moet sterk zijn want: Je zal op een dag weer naast me zitten, zoals een dag gelee Ik zal je moeten missen, maar voor altijd? O nee! Je bent echt een leuke jongen en begin steeds meer voor je te voelen En ik hoop dat jij ook hetzelfde voor mij wil bedoelen Want zonder jou kan ik wel verder maar wil dat absoluut niet Of je nou daar bent of hier, intresseert me geen biet Je bent van mij, niet van een ander wijf of een andere vrouw En ik ga je nooit vergeten, en hoe gaag ik je wou Want je bent nu echt mijn nummer één En geloof me; ik wil je voor mezelf, helemaal alleen! En gelukkig laat je dat ook nog toe, want nu ben ik geen single meer dankzij jou! En daarom zou ik je nooit kunnen vertellen hoeveel ik voor je voel en hoeveel ik van je hou..... Door: Marianne van der Heiden |
hmmm, eerst schrok ik van de lengte van het gedicht en de lange zinnen en toen ik begon met lezen vond ik 'em ook niet erg goed, maar daarna liep hij echt lekker (Y) leest lekker door ondanks de lengte, sommige zinnen zijn niet erg goed en klinkt soms als geforceerd rijm, en het lijkt teveel op een verhaal en niet op een gedicht, voorderest vind ik 'em wel goed hor :cool:
NB: woon jij echt in zwammerdam ? kwoon in bodegraven, tog iemand die in het saaiste gedeelte van nederland woont *verveel* |
Mwah, ik vind het niet echt mooi. Het raakt me niet en het rijm klinkt op erg veel plaatsen gedwongen. Degene voor wie je het gedicht geschreven hebt zal het een stuk leuker vinden.:p
|
best een leuk gedicht, gewoon om aan je lover te geven. Hij is erg lang, maar hij leest erg vlot. Gevoel heb je er goed in gebracht.
Poetisch gezien kan er nog heel wat verbeterd worden. |
Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd geen goed gedicht. De lengte stoort me niet echt, want gedichten kunnen best lang zijn, en het leest ook vrij vlot, maar dat komt eerder door je toegankelijke taalgebruik vind ik. Wat ik het minste aan het gedicht vind, is de rijm. Het heeft op deze manier eigenlijk veel weg van een sinterklaasrijmpje, omdat je heel erg geforceerd rijmt. Bij sommige zinnen heb ik echt het idee dat je die er alleen bij hebt geschreven, omdat die zin anders niet zou rijmen. Bijv. bij werd/dessert, mezelf/elf, berichtje/lichtje. Hierdoor lijken sommige dingen ook niet helemaal te matchen, zoals: 'Ook al ben je niet de eerste, maar nummer elf' en 'Want je bent nu echt mijn nummer één' tenzij je natuurlijk met de eerste regel bedoeld dat hij vriendje nummer elf oid. is, dan kan het natuurlijk wel. Verder vind ik het eigenlijk zonde dat het echt een verhaaltje is, zonder dat er echte spanning inzit. Je vertelt alles eigenlijk heel erg van 'en toen', 'en toen'. Ik mis eigenlijk de originaliteit, onverwachtse wendingen en beeldspraak. Probeer zinnen eens anders te verwoorden, dan wordt het denk ik veel leuker om te lezen :). Wat ik erg positief vind aan je gedicht, is het ritme. Je hebt veel gevoel voor metrum en ritme, waardoor het gedicht fijn leest. Ook vind ik de vorm toepasselijk voor het soort gedicht, en bovendien is het 'lekker van de straat' :cool:. Over de inhoud: ik vind het een schattig gedicht, en als ik Andy zou heten zou ik het wel weten. (verdorie, het was niet de bedoeling dat dat rijmde :s). Oja, mijn allerbeste vriend heet ook Andy <3. What's in a name :cool:. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |