Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het eerlijk gezegd geen goed gedicht. De lengte stoort me niet echt, want gedichten kunnen best lang zijn, en het leest ook vrij vlot, maar dat komt eerder door je toegankelijke taalgebruik vind ik. Wat ik het minste aan het gedicht vind, is de rijm. Het heeft op deze manier eigenlijk veel weg van een sinterklaasrijmpje, omdat je heel erg geforceerd rijmt. Bij sommige zinnen heb ik echt het idee dat je die er alleen bij hebt geschreven, omdat die zin anders niet zou rijmen. Bijv. bij werd/dessert, mezelf/elf, berichtje/lichtje. Hierdoor lijken sommige dingen ook niet helemaal te matchen, zoals: 'Ook al ben je niet de eerste, maar nummer elf' en 'Want je bent nu echt mijn nummer één' tenzij je natuurlijk met de eerste regel bedoeld dat hij vriendje nummer elf oid. is, dan kan het natuurlijk wel. Verder vind ik het eigenlijk zonde dat het echt een verhaaltje is, zonder dat er echte spanning inzit. Je vertelt alles eigenlijk heel erg van 'en toen', 'en toen'. Ik mis eigenlijk de originaliteit, onverwachtse wendingen en beeldspraak. Probeer zinnen eens anders te verwoorden, dan wordt het denk ik veel leuker om te lezen ![]() Wat ik erg positief vind aan je gedicht, is het ritme. Je hebt veel gevoel voor metrum en ritme, waardoor het gedicht fijn leest. Ook vind ik de vorm toepasselijk voor het soort gedicht, en bovendien is het 'lekker van de straat' ![]() Over de inhoud: ik vind het een schattig gedicht, en als ik Andy zou heten zou ik het wel weten. (verdorie, het was niet de bedoeling dat dat rijmde ![]() Oja, mijn allerbeste vriend heet ook Andy <3. What's in a name ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |