![]() |
Hoe maak je bakbanaan???
Ik wil graag de recept,want ik vond het heel erg lekker toen ik het had gegeten heeeeeeeeeeeeeeel erg lekker,wil je ook schrijven of mje met een rijpe of onripje banaan maken
|
Bedoel je dat van de chinees?
Dan moet je naar een toko gaan, daar hebben ze een soort poeder ofzo dat je dan om de banaan (zonder schil!) heen moet doen, en dan frituren...et voila! Grtjs. |
Gebakken bakbanaan
- 1 grote bakbanaan (de schil moet helemaal zwart zijn) - zonnebloemolie Pel de banaan en snijd ze diagonaal in plakken van ca 1 cm Verhit de olie en bak de plakken banaan op hoog vuur lichtbruin en gaar Bron: Teleac - koken met kruiden |
Dat heet dus 'pisang goreng'. Zoek het maar op (y)
|
Nee niet van Chinees maar van Cabo Verdie die zijn nog lekkerder met suiker
|
precies zoals sensual zegt..alleen hoeft de schil niet persee zwart te zijn..
maar t moet wel een bak banaan zijn.. grotere bananen die minder zoet zijn. |
Je hebt hier speciale bakbananen voor, die vallen niet zo uit elkaar.
|
pisang goreng
aantal personen 4 bereidingstijd 20-30 minuten ingrediënten 200 g zelfrijzend bakmeel, 1 zakje vanille suiker, 1 snufje zout, 1 ei, ca.200ml melk, 4 stevige bananen, arachideolie om in te frituren voorbereiding maak een glad stevig beslag van het zelf rijzend bakmeel ,de vanille suiker een snufje zout het ei en de melk. het beslag moet aan de banaan blijven hangen. verwijder de schillen bij de bananen en snijd ze in de lengte door midden bereidingswijze verhit de olie in de frituurpan een hoge koekepan of een wok. schep de stukken banaan voorzichtig door het beslag. snijd lange bananen eventueel nog een keer door midden in de breedte. schep ze uit het beslag in de hete olie (180graden) bak enkele stukken banaan tegelijk. bak het beslag om de banaan knapperig en licht bruin. laat de gebakken banaan even op keuken papier uitlekken en eet dit gerecht meteen op. |
Misschien kun je dat wel aan wazzup007 vragen? ;)
|
Citaat:
Maar als je t snel wil kun je ook gewoon een paar bananen in een pan pleuren. Lekker makkelijk en ook lekker maar je krijgt wel pulp. Maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook wel. |
Citaat:
|
ah pisang goreng, dat is heel lekker (betekent: pisang is banaan, goreng is gebakken gebakken banaan dus :p) ik snij de banaan door 2en in de lengte, en bak ze in zonnebloemolie en na een tijdje zijn ze gaar. je moet wel overrijppe bananen gebruiken.
|
Het recept wat alluman beschrijft komt het meest in de buurt van echte pisang goreng. Het enige wat ontbreekt om het echt indisch (of indonesisch) te maken is de bakbanaan. De bakbanaan is het lekkerst alstie erg overrijp is, hoe zwarter de schil hoe zoeter.
Ikzelf vindt het het allerlekkerst van gewoon een chiquita banaan (gewone gele), maar als je het recept van alluman neemt met de bakbanaan dan heb je de pisang goreng zoals ze ook langs de weg in Indonesie verkopen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |