![]() |
Over wegdrijven van van alles
'Blijf gezellig een avondje hier.'
En ik vroeg het nog, wat heb je. De ene roos is de andere niet, maar nooit zal het bloeden stoppen. Want telkens opnieuw pak ik stekels, in plaats van pracht-en-rode knoppen totdat ik leegbloed, dan staan we quitte. Tegenover elkaar uitgemeten, staan we schreeuwend, vol van verdriet. En ik vroeg het nog 'wat heb je?'. __________________ voor de mensen die me onderhand zijn gaan haten: ik heb een schoolexamenweek :'(. Maar ik lees al jullie gedichten wel hoor! Ik vind het alleen maar niets om één regeltje feedback te geven... dus vandaar, en het spijt me. |
mooi, kan niet veel meer seggen dan dat. zit veel gevoel in. maar ik kan het ritme niet goed vinden
|
Leuk (y)Ik kan het ritme opzich wel vinden, ook al is het niet heel duidelijk...goed gedaan! succes met je se-week :)
|
Citaat:
Vind hem wel ok, niet super, maar wel leuk om te lezen. De rijm stoppen-kroppen vind ik een beetje gemaakt overkomen, maar niet-quitte vind ik leuk gevonden. Het lijkt wel alsof je over bij dit gedicht meer hebt nagedacht over de verwoording, klopt dat? |
Citaat:
Stoppen-knoppen, ja, ik weet het, niet tegen de rest zeggen, maar dat heb ik dus ook van Mick :D. Ik wist echt niets geschikt, en nu dus eigenlijk nog niet. Ernstig. Ik heb hier inderdaad meer nagedacht over de verwoording, dat komt omdat de inhoud niet op een ervaring berust. Dus dan ga je automatisch rationeler scrijven enzo. Verder vind ik het zelf echt verschrikkelijk brak, maar ik wilde even wat van me laten horen. Waarom ben je niet meer op msn? |
Misschien ipv:
"telkens opnieuw pak ik stekels; de liefde valt niet op te kroppen " "telkens opnieuw pak ik stekels; In plaats van de rose-rode knoppen " *voelt zich stom, vast een prut idee, maar wou t toch even melden* *trekt zich nu terug* |
vind t mooi beeldend, maar inderdaad, heb beter van je gelezen. houd zelf zelden van rijm, hier vind ik t niet zo heel mooi. wel spreekt de herhaling me aan. eind vind ik dan ook erg pakkend !
|
Citaat:
'rose-rode' kwam me alleen erg bekend voor al, en ik las net M|ST's gedicht en daarin kwam ook roze-rood voor, dus als je het niet heel erg vind dan verander ik het een beetje in: 'In plaats van pracht-en-rode knoppen' want anders denk ik steeds 'dit las ik al eens eerder' ;). Hartstikke bedankt :)! |
mooi, lekker de rijm weggelaten, en toch zo gemaakt dat het goed, pas, moest we 3 keer lezen voordat ik het ritme had, alleen eenmaal het ritme gevonden zeker de moeite waard, op schaal van 1 tot 10 een 8
edit: en die begin eind herhaling vind ik gewoon ronduit geweldig (y) |
ik kan alleen maar juichen om dit gedicht geloof ik :d
ik vind m super!!! Al mijn redenen zijn al genoemd, ik begrijp m gewoon helemaal terwijl je heel beeldend hebt geschreven. Je hebt originele maar toch makkelijke metaforen gebruikt, het is gewoon super! |
Dankjewel voor de reactie's, ik had niet verwacht dat er nog zulke positieve feedback zou komen :)!
|
Mooi, zeer krachtig, vind ik zelf. Zeker die laatste twee verzen die herhaald worden, schitterend :)
|
Op de een of andere manier komt het tafereel me heel bekend voor, maar ik weet niet meer waarvan. De zin waarmee je begint en eindigt volg ik niet geheel. Desalniettemin vind ik het wel een goed gedicht en de vorm en woordkeus bevalt me wel, zeer krachtig.
|
Erg mooi gedicht, spreekt me heel erg aan! Ik kan voor de rest niet echt commentaar geven, want ik weet niet zoveel over dichten. En ik denk ook dat ik hem snap; gaat dit over waar ik denk dat het over gaat?
|
Citaat:
Maar het kan natuurlijk ook over het verliezen van iemand gaan, zonder dat je weet wat er precies aan de hand is :). Daar had ik nog niet over gedacht. |
Dit is ook een soort van liefde, maar dan vriendschappelijk. Misschien was het onbewust een gevoel dat je verwoord hebt? Voor mij was het iig het eerste waar ik aan dacht, daarom vind ik hem ook heel mooi.
Gedichten zijn mooier als je je ermee kan identificeren denk ik. (Maar dan moet je je er wel in willen verdiepen) Omdat niet iedereen dat kan kunnen de reacties nogal verschillend zijn ;) |
Citaat:
Gedichten zijn inderdaad mooier wanneer je je erin herkent, de belevingswaarde is dan hoger. |
De herhaling waar je in terugkomt, zet de laatste puntjes op de 'i'
Mooi gevonden, en een veel voorkomende happening.....! Grtjs. (y) |
Correctie: nou leek het net of het zo'n leuk onderwerp was...
Maar goed, bedoelde het dus positief, ondanks het toch iets sombere onderwerp. |
ik heb niet alle reactie sgelezen, maar zal eerst mijn reactie geven.
dit stuk totdat ik leegbloed, dan staan we quitte. Tegenover elkaar uitgemeten, staan we schreeuwend, vol van verdriet. En ik vroeg het nog 'wat heb je?'. is echt heel erg goed. zo down-to-earth, maar ook zo vol wanhoop, zov ol teleurstelling, en de woede die daarin schuil houdt. het heeft iets van 'ik wil het niet, maar het gebeurt me, en jij helpt ook niet' . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |