![]() |
kindergedichtje. 'De prinses'
Ter inspiratie van 'sprookje' van Klein konijntje kreeg ik zin om een kinder gedichtje te schrijven.
Niet té serieus nemen :) Achter het kleine raampje, daar boven in de toren. ’Woont’ een prinsesje met gouden haar en mooie spitse oren. Verveeld verborgen huilt ze zachtjes, strijkt ze snikkend langs haar wang. Wachten op een sprookjes prins duurt haar al veel te lang. Terwijl er weer een zuchtje wind aait langs haar perfecte kinnetje. kijkt ze dromend en zucht ze zacht: ‘Was ik maar een boerinnetje’ |
lief(Y):)
|
neem hem juist wel serieus:) harstikke leuk en mooi(y)
|
Gehe :D Bedankt voor de reacties :)
Met 'niet té serieus nemen' bedoelde ik alleen dat ik het gewoon voor de lol geschreven heb. (niet dat ik normaal niet voor de lol schrijf ofzo @.@ tjah..moeilijk) |
heel lief (y) hij loopt echt lekker en de rijm klinkt goed
|
"duurt haar al veel te lang. "
hier zou ik "al" weglaten, dat leest fijner vind ik. vind t echt geslaagd, inderdaad een prima kindergedichtje. niet op aan te merken dan ook verder ! |
Leuk gedichtje :D Je kan wel samen met Klein Konijntje een sprookjesboek met verhalen en gedichtjes gaan maken ;)
|
:D Leuk gedaan! Ik hou wel van een beetje kinderlijk..
|
Ik vind hem lief :)! Het enige wat ik erop aan te merken heb, is de herhaling van 'strijkt'. Verder lenen dit soort gedichten zich uitermate goed voor deze heerlijke regelmatige vorm en rijmschema, waardoor het lekker makkelijk en goed leest.
Ja, leuk! Het doet me een beetje denken aan Shrek, vraag me niet waarom :). |
Citaat:
En jah ik dacht erbij aan shrek @.@ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51. |