![]() |
Rokken dragen
Ik zou graag willen weten hoe jullie tegenover mensen zijn die een rokje dragen.
Stel je voor: Je loopt in r'dam en je ziet dat een vrouw, nogal refo uitziend, helemaal in elkaar getrapt wordt. Wat vindt je dan van het dragen van een rok? A. Je vindt het eigen schuld. Moet je maar niet overdreven met een rok gaan lopen om te laten zien dat je christen bent. B. Je vindt het goed van diegene die toch met een rok lopen om hun geloof uit te dragen. Zou je hierop willen reageren!!!!! (graag met argumenten) thanks |
tsja. als refo gristen vraag je 'r om natuurlijk.
|
ik vind iedereen die zijn/haar denkbeelden persé aan de wereld wil laten zien dmv kleding triest.
|
Citaat:
In sommige talen is refo het woord dat je uitspreekt als je in elkaar getrapt wil worden. |
Citaat:
hoewel; 'per sé' willen laten zien, mja, dan is 't soms wel 'ns overdreven. |
Citaat:
en christenen met lange rokken en okselhaar zijn te goor. |
als de rokken niet tot over de knie komen heb ik er geen problemen mee
|
Als je mensen neerschopt dmv kleding die het geloof uitbeeldt kan je nog wel even doorgaan met schoppen.
|
Ik vind dat die mensen dat zelf moeten weten en dat ieder mens hoe dan ook respect voor een ander kan/moet opbrengen. Het veroordelen van mensen die kleding dragen die jij niet mooi vindt of waar jij een probleem mee hebt vind ik een beetje een poor excuse om iemand in elkaar te trappen.
En noé, juist als je ergens zo van bent overtuigd wil je andere mensen overtuigen en dingen uitdragen waar jij achter staat. Als die mensen dat door middel van kleding willen doen, so what. |
Citaat:
|
Waarom zou je überhaupt iemand in elkaar trappen als die een ander geloof heeft dan jij? Heeft wat mij betreft niets meer met een rok te maken :confused:
Ik zou ook weer niet denken; "He die heeft een lange rok aan, ja die is Christen." Ik kan er weinig zinnigs over zeggen. |
Citaat:
maar als je je overtuiging wilt uiten via je kleding is daar niets mis mee. als ze dingen moeten uiten omdat ze anders niet trui religieus genoeg zijn wordt 't een andere zaak. imo. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je doet toch sportieve kleren aan om te laten zien dat je sportief bent en die mensen worden toch ook niet in elkaar getrapt omdat ze laten zien wie ze zijn. Waarom is het dan van christenen hun eigen schuld? |
Citaat:
|
Het zou me daadwerkelijk aan mijn reet oxideren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
allerlei kettingen en modieuze frutsels joggen niet zo lekker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die mensen lopen toch niet met een rok om hun geloof uit te dragen :confused:
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een nogal vreemd topic vind :s
Gaat het er nu om wat we van rokken vinden of wat we ervan vinden om mensen met rokken in mekaar te timmeren? Nouja ik draag geen rokken en timmer ook geen mensen in mekaar omdat ze een rok dragen Tot zover mijn uiterst waardevolle bijdrage aan dit topic |
Citaat:
|
Het is een geloof dat ik niet helemaal begrijp en ook een beetje krom vind.
Toch vind ik het onzinnig om iemand vanwege zijn/haar geloofsovertuiging in elkaar te slaan. Als je dat bij iedereen gaat doen ben je nog wel even bezig (denk aan: hoofddoekjes, kruisjes, keppeltjes etc.). Ik vind het belangrijk dat je gewoon voor je eigen geloofsovertuiging uit moet kunnen komen, waar gaat deze samenleving anders naartoe?? |
Citaat:
mijn moeder draagt ook rokken, maar niet vanwege haar geloof maar omdat nu eenmal minirokjes niet staan bij een 50+er |
Citaat:
|
wat is een am trouwens?
een soort beest? |
Wie heeft wel eens in Barneveld rondgelopen? :|
Al die vrouwen en meisjes allemaal hetzelfde soort gekleed. Lange rok, haar los of in een knot, bepaald soort schoenen, bepaald soort t-shirts en truien, bepaald soort tasjes. :| Niet beledigend bepaald trouwens. :o Viel me op |
Citaat:
|
Citaat:
keppeltjes, hoofddoekjes, rokken noem maar op! ik ben helemaal gek jung! :eek: |
Bij oprah hadden ze het over mannetjes die met camera's onder rokken gingen filmen. :s
|
Citaat:
nog nooit zoveel lol gehad als daar toen. :D (was met 'n concert van Aggroculture en Die Nakse Bananen. en die nakse bananen hadden 't briljante idee verzonnen om 'n tourbus te huren en alle punks & skins uit rotterdam die mee wilden op sleeptouw mee te nemen. :D haha. geweldige excursie.) |
Op de veluwe zul je wel veel vrouwen in rokken zien
|
Hier in de straat woont een heel zwaar gereformeerd gezin. Ze hebben 8 kinderen, en ze zien er uit alsof ze zó uit het Kleine Huis op de Prairie zijn ontsnapt. Ik weet niet hoe het er aan toegaat daar thuis, maar als ik ze op zondag naar de kerk zie lopen gaat dat in een strakke ganzenpas; vader en moeder voorop (niet hand in hand, stel je voor zeg! :eek: ) en daarachter de kinderen, van oud naar jong. Ik stel me dan ook voor dat het thuis een soort leger is, met strakke regels. Ik denk; hoe meer je je kinderen in de gaten houdt, ze strakker houdt en ze steeds meer regels oplegt, hoe minder liefde je ze geeft. Simpelweg omdat je daar geen tijd voor hebt door al die stomme regels enzo.
En dan bedoel ik gewoon simpele dingetjes, zoals de moeder die het jongste kind een hand geeft of dat die kinderen vrolijk lopen te lachen enzo. Maar nee, niks van dat alles (n) Nou ja, ik zou natuurlijk ook niet lachen als ik voor de derde keer op zondag naar de kerk zou moeten :| |
Citaat:
ik heb ooit ook zon prigramma gezien met catherine keijl en die ging bij zon gezin op bezoek, de vrouw moest bep. lengte rok een en persé een hoed op waar gaat dan heen? oja daar hebben we JP voor die ons terug roept |
Citaat:
Dan meende ik het niet zo. |
Citaat:
|
Citaat:
zoiets als: wow coolerd je bent jarig en daarna uhm tweeeee violen en een trommel en een fluit EN MET ZIJN ALLEN: zoiets :o |
Citaat:
|
Citaat:
En dan in het publiek zitten bij haar kadoo's voor iedereen- show :cool: |
Citaat:
|
Hee Pan Am, zoals jij het schetst is wel vaak het geval, ook bij mij in 't dorp (18 kerken, aantal inwoners 35907) Ik zie idd elke zondagmorgen/middag/avond de ouders + kinders weglopen, heel gereserveerd etc, precies zoals jij beschreef..
Ander verhaaltje wat er min of meer met de SGP/Gereformeerde ideeen te maken heeft > mijn buurmeisjes kregen altijd geld voor verjaardagen e.d, daar moesten ze dan wedgewood (?) servies voor kopen, elk jaar weer wat anders zodat wanneer ze niet meer leerplichtig waren snel konden trouwen en ze alles voor elkaar hadden (bij wijze van) Die meisjes deden trouwens ook allemaal (5 meiden) vbo toen nog, het laagste niveau, terwijl ze zoveel meer in zich hadden.. maar hun vader spoorde hen ook niet aan om hun best te doen want > "ze trouwen toch wel" (n) Okee, ik dwaal af, zelf snap ik de ideologie achter het rokkendragen niet helemaal, eerder heb ik nog wel geprobeerd het te snappen maar nu laat ik het maar gaan, ik hoop hier toch zo snel mogelijk weg te zijn (zaterdag om 00:00 kroeg dicht, zondags zwembad gesloten, etc etc) |
Citaat:
ik vroeg aan mn ex waarom, hij zei ja das handig als ze gaat trouwen, dat kind was 17 |
wij hebben wedgewood gewoon van de airmiles :D
|
Citaat:
hoezo servies verslaafd?! |
Citaat:
|
die kerst serie was vet lelijk, en het servies ook.
wij hebben alle glazen en kannen enzo die glinsteren in de zon. <3 |
Citaat:
|
Citaat:
heb ooit eens zon kan kapot gegooid toen ik klein was, moest ik zonder eten naar bed |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22. |