Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 18:34
take me as I am
take me as I am is offline
Ik zou graag willen weten hoe jullie tegenover mensen zijn die een rokje dragen.

Stel je voor:
Je loopt in r'dam en je ziet dat een vrouw, nogal refo uitziend, helemaal in elkaar getrapt wordt. Wat vindt je dan van het dragen van een rok?

A. Je vindt het eigen schuld. Moet je maar niet overdreven met een rok gaan lopen om te laten zien dat je christen bent.

B. Je vindt het goed van diegene die toch met een rok lopen om hun geloof uit te dragen.

Zou je hierop willen reageren!!!!!
(graag met argumenten)
thanks
Oud 02-07-2004, 18:35
cha0s
cha0s is offline
tsja. als refo gristen vraag je 'r om natuurlijk.
Oud 02-07-2004, 18:36
Verwijderd
ik vind iedereen die zijn/haar denkbeelden persé aan de wereld wil laten zien dmv kleding triest.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 02-07-2004 @ 19:35 :
Inderdaad.
In sommige talen is refo het woord dat je uitspreekt als je in elkaar getrapt wil worden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:37
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 19:36 :
ik vind iedereen die zijn/haar denkbeelden persé aan de wereld wil laten zien dmv kleding triest.
nogal kortzichtig, maar in ieder geval consequent.
hoewel; 'per sé' willen laten zien, mja, dan is 't soms wel 'ns overdreven.
Oud 02-07-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 02-07-2004 @ 19:37 :
nogal kortzichtig, maar in ieder geval consequent.
ik denk dan, als je zo sterk ervan overtuigd bent heb je daar genoeg aan en is het niet nodig dat iedereen het weet.
en christenen met lange rokken en okselhaar zijn te goor.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:40
konflict
konflict is offline
als de rokken niet tot over de knie komen heb ik er geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als je mensen neerschopt dmv kleding die het geloof uitbeeldt kan je nog wel even doorgaan met schoppen.
Oud 02-07-2004, 18:42
vixen
vixen is offline
Ik vind dat die mensen dat zelf moeten weten en dat ieder mens hoe dan ook respect voor een ander kan/moet opbrengen. Het veroordelen van mensen die kleding dragen die jij niet mooi vindt of waar jij een probleem mee hebt vind ik een beetje een poor excuse om iemand in elkaar te trappen.

En noé, juist als je ergens zo van bent overtuigd wil je andere mensen overtuigen en dingen uitdragen waar jij achter staat. Als die mensen dat door middel van kleding willen doen, so what.
Oud 02-07-2004, 18:43
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
take me as a am schreef op 02-07-2004 @ 19:34 :
Ik zou graag willen weten hoe jullie tegenover mensen zijn die een rokje dragen.

Stel je voor:
Je loopt in r'dam en je ziet dat een vrouw, nogal refo uitziend, helemaal in elkaar getrapt wordt. Wat vindt je dan van het dragen van een rok?

A. Je vindt het eigen schuld. Moet je maar niet overdreven met een rok gaan lopen om te laten zien dat je christen bent.

B. Je vindt het goed van diegene die toch met een rok lopen om hun geloof uit te dragen.

Zou je hierop willen reageren!!!!!
(graag met argumenten)
thanks
Zullen we een poll openen?
Met citaat reageren
Qamra
Qamra is offline
Waarom zou je überhaupt iemand in elkaar trappen als die een ander geloof heeft dan jij? Heeft wat mij betreft niets meer met een rok te maken

Ik zou ook weer niet denken; "He die heeft een lange rok aan, ja die is Christen."

Ik kan er weinig zinnigs over zeggen.
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 19:40 :
ik denk dan, als je zo sterk ervan overtuigd bent heb je daar genoeg aan en is het niet nodig dat iedereen het weet.
vaak moeten ze die rokken dragen.
maar als je je overtuiging wilt uiten via je kleding is daar niets mis mee. als ze dingen moeten uiten omdat ze anders niet trui religieus genoeg zijn wordt 't een andere zaak. imo.

Citaat:
en christenen met lange rokken en okselhaar zijn te goor.
zeer zeker.

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:44
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
take me as a am schreef op 02-07-2004 @ 19:34 :

Stel je voor:
weet je, ik weet niet wat ik op dat moment zou denken maar het is iig niet iets wat met het dragen van een rok te maken heeft...k vind t vrij apart als dat bij mensen wel het geval is
Oud 02-07-2004, 18:45
take me as I am
Citaat:
cha0s schreef op 02-07-2004 @ 19:35 :
Bekijk het eens van deze kant.

Je doet toch sportieve kleren aan om te laten zien dat je sportief bent en die mensen worden toch ook niet in elkaar getrapt omdat ze laten zien wie ze zijn.

Waarom is het dan van christenen hun eigen schuld?
Oud 02-07-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
vixen schreef op 02-07-2004 @ 19:42 :
Ik vind dat die mensen dat zelf moeten weten en dat ieder mens hoe dan ook respect voor een ander kan/moet opbrengen. Het veroordelen van mensen die kleding dragen die jij niet mooi vindt of waar jij een probleem mee hebt vind ik een beetje een poor excuse om iemand in elkaar te trappen.

En noé, juist als je ergens zo van bent overtuigd wil je andere mensen overtuigen en dingen uitdragen waar jij achter staat. Als die mensen dat door middel van kleding willen doen, so what.
ja moeten ze lekker doen maar het is vrij nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:46
Hagel
Hagel is offline
Het zou me daadwerkelijk aan mijn reet oxideren
Oud 02-07-2004, 18:48
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
take me as a am schreef op 02-07-2004 @ 19:45 :

Je doet toch sportieve kleren aan om te laten zien dat je sportief bent en die mensen worden toch ook niet in elkaar getrapt omdat ze laten zien wie ze zijn.

Waarom is het dan van christenen hun eigen schuld?
Je doet sportkleding aan omdat dat comfortabel is tijdens het sporten, of omdat je het mooi vindt, maar heus niet om de rest van de wereld te laten zien hoe sportief je bent
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:48
vixen
vixen is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 19:46 :
ja moeten ze lekker doen maar het is vrij nutteloos.
Pff. Je bent zelf vrij nutteloos.
Oud 02-07-2004, 18:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
take me as a am schreef op 02-07-2004 @ 19:45 :

je doet sportieve kleren aan als je sportief gaat sporten.
allerlei kettingen en modieuze frutsels joggen niet zo lekker.
Oud 02-07-2004, 18:51
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
vixen schreef op 02-07-2004 @ 19:48 :
Tsjonge! Nu heb je Noé zo zwaar in de tang dat ze vanavond huilend in slaap valt, denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
vixen schreef op 02-07-2004 @ 19:48 :
wat een trieste reactie, leg mij maar eens uit wat je ermee bereikt een pentagram te dragen, of een anarchy-teken op je jas te hebben.
Met citaat reageren
~louise~
~louise~ is offline
Die mensen lopen toch niet met een rok om hun geloof uit te dragen
Met citaat reageren
Ragnar
Ragnar is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een nogal vreemd topic vind

Gaat het er nu om wat we van rokken vinden of wat we ervan vinden om mensen met rokken in mekaar te timmeren?

Nouja ik draag geen rokken en timmer ook geen mensen in mekaar omdat ze een rok dragen

Tot zover mijn uiterst waardevolle bijdrage aan dit topic
Oud 02-07-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Pan Am schreef op 02-07-2004 @ 19:51 :
Tsjonge! Nu heb je Noé zo zwaar in de tang dat ze vanavond huilend in slaap valt, denk ik
ik feliciteerde haar nog wel met een lied
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:58
Elmoo
Elmoo is offline
Het is een geloof dat ik niet helemaal begrijp en ook een beetje krom vind.
Toch vind ik het onzinnig om iemand vanwege zijn/haar geloofsovertuiging in elkaar te slaan. Als je dat bij iedereen gaat doen ben je nog wel even bezig (denk aan: hoofddoekjes, kruisjes, keppeltjes etc.).
Ik vind het belangrijk dat je gewoon voor je eigen geloofsovertuiging uit moet kunnen komen, waar gaat deze samenleving anders naartoe??
Oud 02-07-2004, 18:59
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 02-07-2004 @ 19:52 :
Die mensen lopen toch niet met een rok om hun geloof uit te dragen
kan iemand die connectie uitleggen?
mijn moeder draagt ook rokken, maar niet vanwege haar geloof maar omdat nu eenmal minirokjes niet staan bij een 50+er
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:00
take me as I am
Citaat:
Pan Am schreef op 02-07-2004 @ 19:48 :
Je doet sportkleding aan omdat dat comfortabel is tijdens het sporten, of omdat je het mooi vindt, maar heus niet om de rest van de wereld te laten zien hoe sportief je bent
De kleren die je aanhebt zeggen soms iets over wie je bent... en dat is prima! Maar wat maakt rokken dragen dan anders ten opzichte van bijvoorbeeld iemand die alleen maar 'sixties-kleren' draagt?? Helemaal niets! Heb is belachelijk om te zeggen dan christenen (met rokken) erom vragen om in elkaar getrapt te worden...
Oud 02-07-2004, 19:00
Verwijderd
wat is een am trouwens?
een soort beest?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wie heeft wel eens in Barneveld rondgelopen?
Al die vrouwen en meisjes allemaal hetzelfde soort gekleed. Lange rok, haar los of in een knot, bepaald soort schoenen, bepaald soort t-shirts en truien, bepaald soort tasjes.
Niet beledigend bepaald trouwens. Viel me op
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:01
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
take me as a am schreef op 02-07-2004 @ 20:00 :
De kleren die je aanhebt zeggen soms iets over wie je bent... en dat is prima! Maar wat maakt rokken dragen dan anders ten opzichte van bijvoorbeeld iemand die alleen maar 'sixties-kleren' draagt?? Helemaal niets! Heb is belachelijk om te zeggen dan christenen (met rokken) erom vragen om in elkaar getrapt te worden...
O, en waar zeg ik dat dan precies? Geef maar een quote van mij waaruit blijkt dat ik het OK vind dat mensen met rokken in elkaar gebeukt worden. Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Pan Am schreef op 02-07-2004 @ 20:01 :
O, en waar zeg ik dat dan precies? Geef maar een quote van mij waaruit blijkt dat ik het OK vind dat mensen met rokken in elkaar gebeukt worden. Succes!
ik beuk alles in elkaar.
keppeltjes, hoofddoekjes, rokken noem maar op!
ik ben helemaal gek jung!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:07
Isha
Isha is offline
Bij oprah hadden ze het over mannetjes die met camera's onder rokken gingen filmen.
Oud 02-07-2004, 19:09
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 02-07-2004 @ 20:01 :
Wie heeft wel eens in Barneveld rondgelopen? [/size]
*steekt hand op*
nog nooit zoveel lol gehad als daar toen.
(was met 'n concert van Aggroculture en Die Nakse Bananen. en die nakse bananen hadden 't briljante idee verzonnen om 'n tourbus te huren en alle punks & skins uit rotterdam die mee wilden op sleeptouw mee te nemen. haha. geweldige excursie.)
Oud 02-07-2004, 19:10
Ragnar
Ragnar is offline
Op de veluwe zul je wel veel vrouwen in rokken zien
Oud 02-07-2004, 19:10
Pan Am
Pan Am is offline
Hier in de straat woont een heel zwaar gereformeerd gezin. Ze hebben 8 kinderen, en ze zien er uit alsof ze zó uit het Kleine Huis op de Prairie zijn ontsnapt. Ik weet niet hoe het er aan toegaat daar thuis, maar als ik ze op zondag naar de kerk zie lopen gaat dat in een strakke ganzenpas; vader en moeder voorop (niet hand in hand, stel je voor zeg! ) en daarachter de kinderen, van oud naar jong. Ik stel me dan ook voor dat het thuis een soort leger is, met strakke regels. Ik denk; hoe meer je je kinderen in de gaten houdt, ze strakker houdt en ze steeds meer regels oplegt, hoe minder liefde je ze geeft. Simpelweg omdat je daar geen tijd voor hebt door al die stomme regels enzo.
En dan bedoel ik gewoon simpele dingetjes, zoals de moeder die het jongste kind een hand geeft of dat die kinderen vrolijk lopen te lachen enzo. Maar nee, niks van dat alles
Nou ja, ik zou natuurlijk ook niet lachen als ik voor de derde keer op zondag naar de kerk zou moeten
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:15
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 02-07-2004 @ 20:10 :
Hier in de straat woont een heel zwaar gereformeerd gezin. Ze hebben 8 kinderen, en ze zien er uit alsof ze zó uit het Kleine Huis op de Prairie zijn ontsnapt. Ik weet niet hoe het er aan toegaat daar thuis, maar als ik ze op zondag naar de kerk zie lopen gaat dat in een strakke ganzenpas; vader en moeder voorop (niet hand in hand, stel je voor zeg! ) en daarachter de kinderen, van oud naar jong. Ik stel me dan ook voor dat het thuis een soort leger is, met strakke regels. Ik denk; hoe meer je je kinderen in de gaten houdt, ze strakker houdt en ze steeds meer regels oplegt, hoe minder liefde je ze geeft. Simpelweg omdat je daar geen tijd voor hebt door al die stomme regels enzo.
En dan bedoel ik gewoon simpele dingetjes, zoals de moeder die het jongste kind een hand geeft of dat die kinderen vrolijk lopen te lachen enzo. Maar nee, niks van dat alles
Nou ja, ik zou natuurlijk ook niet lachen als ik voor de derde keer op zondag naar de kerk zou moeten
das verschrikkelijk, zo 50 jaar geleden
ik heb ooit ook zon prigramma gezien met catherine keijl en die ging bij zon gezin op bezoek, de vrouw moest bep. lengte rok een en persé een hoed op
waar gaat dan heen?
oja daar hebben we JP voor die ons terug roept
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:17
vixen
vixen is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 19:53 :
ik feliciteerde haar nog wel met een lied
oh, echt waar?
Dan meende ik het niet zo.
Oud 02-07-2004, 19:19
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Isha schreef op 02-07-2004 @ 20:07 :
Bij oprah hadden ze het over mannetjes die met camera's onder rokken gingen filmen.
Ik wil de eindstage van mijn studie bij Oprah/Harpo Productions gaan doen

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
vixen schreef op 02-07-2004 @ 20:17 :
oh, echt waar?
Dan meende ik het niet zo.
ja ik kan het ook ineens niet meer vinden maar ik weet zeker dat het er stond.
zoiets als:

wow coolerd je bent jarig
en daarna uhm

tweeeee violen en een trommel en een fluit
EN MET ZIJN ALLEN:

zoiets
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 20:20 :
ja ik kan het ook ineens niet meer vinden maar ik weet zeker dat het er stond.
die gast had z'n topic weggehaald.
Oud 02-07-2004, 19:26
Isha
Isha is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 02-07-2004 @ 20:19 :
Ik wil de eindstage van mijn studie bij Oprah/Harpo Pruductions gaan doen

En dan in het publiek zitten bij haar kadoo's voor iedereen- show
Oud 02-07-2004, 19:32
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Isha schreef op 02-07-2004 @ 20:26 :

En dan in het publiek zitten bij haar kadoo's voor iedereen- show
"If you look under your chair you will find the... as a personal present from Oprah to you!"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:38
Susanne
Susanne is offline
Hee Pan Am, zoals jij het schetst is wel vaak het geval, ook bij mij in 't dorp (18 kerken, aantal inwoners 35907) Ik zie idd elke zondagmorgen/middag/avond de ouders + kinders weglopen, heel gereserveerd etc, precies zoals jij beschreef..
Ander verhaaltje wat er min of meer met de SGP/Gereformeerde ideeen te maken heeft > mijn buurmeisjes kregen altijd geld voor verjaardagen e.d, daar moesten ze dan wedgewood (?) servies voor kopen, elk jaar weer wat anders zodat wanneer ze niet meer leerplichtig waren snel konden trouwen en ze alles voor elkaar hadden (bij wijze van) Die meisjes deden trouwens ook allemaal (5 meiden) vbo toen nog, het laagste niveau, terwijl ze zoveel meer in zich hadden.. maar hun vader spoorde hen ook niet aan om hun best te doen want > "ze trouwen toch wel"
Okee, ik dwaal af, zelf snap ik de ideologie achter het rokkendragen niet helemaal, eerder heb ik nog wel geprobeerd het te snappen maar nu laat ik het maar gaan, ik hoop hier toch zo snel mogelijk weg te zijn (zaterdag om 00:00 kroeg dicht, zondags zwembad gesloten, etc etc)
Oud 02-07-2004, 19:40
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Susanne schreef op 02-07-2004 @ 20:38 :

Ander verhaaltje wat er min of meer met de SGP/Gereformeerde ideeen te maken heeft > mijn buurmeisjes kregen altijd geld voor verjaardagen e.d, daar moesten ze dan wedgewood (?) servies voor kopen, elk jaar weer wat anders zodat wanneer ze niet meer leerplichtig waren snel konden trouwen en ze alles voor elkaar hadden (bij wijze van)
oh dat ken ik, t zusje van mn ex kreeg met sinterklaas afgelope jaar allemaal keukendingen, bakvormpjes,spatels etc
ik vroeg aan mn ex waarom, hij zei ja das handig als ze gaat trouwen, dat kind was 17
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:58
Verwijderd
wij hebben wedgewood gewoon van de airmiles
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:03
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 20:58 :
wij ook, en de kerst serie, ook die van de ah en de gewone, en de briar rose (pff koste ook 3jaar lang iedere x naar de bijenkorf dol dwaze dagen) en we hebben ook nog de gewone blanco
hoezo servies verslaafd?!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:07
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 20:58 :
Airmiles! Wat burgerlijk!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:10
Verwijderd
die kerst serie was vet lelijk, en het servies ook.
wij hebben alle glazen en kannen enzo die glinsteren in de zon. <3
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 02-07-2004 @ 20:38 :
Hee Pan Am, zoals jij het schetst is wel vaak het geval, ook bij mij in 't dorp (18 kerken, aantal inwoners 35907) Ik zie idd elke zondagmorgen/middag/avond de ouders + kinders weglopen, heel gereserveerd etc, precies zoals jij beschreef..
Ander verhaaltje wat er min of meer met de SGP/Gereformeerde ideeen te maken heeft > mijn buurmeisjes kregen altijd geld voor verjaardagen e.d, daar moesten ze dan wedgewood (?) servies voor kopen, elk jaar weer wat anders zodat wanneer ze niet meer leerplichtig waren snel konden trouwen en ze alles voor elkaar hadden (bij wijze van) Die meisjes deden trouwens ook allemaal (5 meiden) vbo toen nog, het laagste niveau, terwijl ze zoveel meer in zich hadden.. maar hun vader spoorde hen ook niet aan om hun best te doen want > "ze trouwen toch wel"
Okee, ik dwaal af, zelf snap ik de ideologie achter het rokkendragen niet helemaal, eerder heb ik nog wel geprobeerd het te snappen maar nu laat ik het maar gaan, ik hoop hier toch zo snel mogelijk weg te zijn (zaterdag om 00:00 kroeg dicht, zondags zwembad gesloten, etc etc)
omg, waar woon je dan?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:11
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 21:10 :
die kerst serie was vet lelijk, en het servies ook.
wij hebben alle glazen en kannen enzo die glinsteren in de zon. <3
ja ik vind t zowiezo niet mooi
heb ooit eens zon kan kapot gegooid toen ik klein was, moest ik zonder eten naar bed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten