![]() |
[OS] WinXP quickboot
Je hebt soms van die momenten, dat je gewoon ff snel je PC aan wil zetten, om bijvoorbeeld een internetpagina op te vragen, op zulke momenten hoef ik niet alle andere programma's opgestart te hebben die in mijn 'Startup'-map staan.
Nou dacht ik, als ik tijdens het opstarten (bijvoorbeeld bij het boot-scherm (Welke OS wilt u opstarten?)) voor een zelf gemaakte entry kies (dmv. boot.ini aan te passen) die WindowsXP opstart met een extra variabele, zodat ik een scriptje kan schrijven die controleerd of die variabele is geset of niet, zodat die kan beslissen welke programma's gestart moeten worden. Nou weet ik uberhaupt niet of zoiets kan, of dat wel kan bij, laten we zeggen, het 'inlog-scherm'. maar dat zou toch moeten kunnen? Het is overigens geen optie om een extra user-account aan te maken OS: WindowsXP Proffesional, ik weet wat van scripting (via mIRC, PHP of VB) Tia |
Je kan hem ook in de slaapstand zetten i.p.v. afsluiten... dan start ie ineens een heel stuk sneller op :)
Slaapstand zet je aan bij Schermbeveiliging, Energie, Slaapstand. :) |
Citaat:
nee doe dan standby, is nog makkelijker |
Met standby staat ie niet helemaal uit...
|
staat alleen je geheugen nog aan...
en anders staat je pc ook nooit helmaal uit, er brand meestal nog eregns een ledje op je mobo. |
Dat betekent alleen dat er nog spanning op staat. Dus? Dan staat hij nog wel uit. En WTF bedoel je met "je geheugen staat nog aan"? Als je er geen verstand van hebt, post dan ook niks ;)
|
Wat is het verschil tussen Slaapstand en Standby dan?:) (En gewoon echt uit?)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bij standby blijft de computer eigenlijk gewoon draaien, alleen bepaalde onderdelen (bijv. beeldscherm, harde schijf) worden uitgezet om energie te besparen. Standby is dus niet hetzelfde als Slaapstand (en Slaapstand is ook geen vertaling ervan, in de Engelse versie van Windows heet Slaapstand "Hibernation". Citaat:
Er staat helemaal niets in het geheugen als de PC uit staat... en als je de harde schijf bedoelt, die heeft geen stroom nodig om data vast te houden, duh. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Cheers m8! ;)
Hoop dat het werkt |
Ook is het verstandig om in je autorun te kijken om daar de verwijzingen te verwijderen naar de programma's die windows automatisch opstart wanneer je windows opstart.
Helaas weet ik zo niet hoe dat zit wanneer je users gebruikt. :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |