Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 10:28
dafelix
dafelix is offline
Je hebt soms van die momenten, dat je gewoon ff snel je PC aan wil zetten, om bijvoorbeeld een internetpagina op te vragen, op zulke momenten hoef ik niet alle andere programma's opgestart te hebben die in mijn 'Startup'-map staan.

Nou dacht ik, als ik tijdens het opstarten (bijvoorbeeld bij het boot-scherm (Welke OS wilt u opstarten?)) voor een zelf gemaakte entry kies (dmv. boot.ini aan te passen) die WindowsXP opstart met een extra variabele, zodat ik een scriptje kan schrijven die controleerd of die variabele is geset of niet, zodat die kan beslissen welke programma's gestart moeten worden.

Nou weet ik uberhaupt niet of zoiets kan, of dat wel kan bij, laten we zeggen, het 'inlog-scherm'. maar dat zou toch moeten kunnen?

Het is overigens geen optie om een extra user-account aan te maken

OS: WindowsXP Proffesional, ik weet wat van scripting (via mIRC, PHP of VB)

Tia
Oud 04-07-2004, 16:22
M@rco
M@rco is offline
Je kan hem ook in de slaapstand zetten i.p.v. afsluiten... dan start ie ineens een heel stuk sneller op

Slaapstand zet je aan bij Schermbeveiliging, Energie, Slaapstand.
Oud 04-07-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2004 @ 17:22 :
Je kan hem ook in de slaapstand zetten i.p.v. afsluiten... dan start ie ineens een heel stuk sneller op

Slaapstand zet je aan bij Schermbeveiliging, Energie, Slaapstand.

nee doe dan standby, is nog makkelijker
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 16:44
M@rco
M@rco is offline
Met standby staat ie niet helemaal uit...
Oud 04-07-2004, 16:49
Engadin
Engadin is offline
staat alleen je geheugen nog aan...

en anders staat je pc ook nooit helmaal uit, er brand meestal nog eregns een ledje op je mobo.
Oud 04-07-2004, 17:20
M@rco
M@rco is offline
Dat betekent alleen dat er nog spanning op staat. Dus? Dan staat hij nog wel uit. En WTF bedoel je met "je geheugen staat nog aan"? Als je er geen verstand van hebt, post dan ook niks
Oud 04-07-2004, 17:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat is het verschil tussen Slaapstand en Standby dan? (En gewoon echt uit?)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:46
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2004 @ 18:20 :
Dat betekent alleen dat er nog spanning op staat. Dus? Dan staat hij nog wel uit. En WTF bedoel je met "je geheugen staat nog aan"? Als je er geen verstand van hebt, post dan ook niks
Er loopt nog iets stroom door je geheugen, anders kan de data niet in je geheugen blijven staan.

Citaat:
duivelaartje schreef op 04-07-2004 @ 18:27 :
"Slaapstand" is een vage vertaling van "standby"
Oud 04-07-2004, 17:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-07-2004 @ 18:27 :
Bij Slaapstand wordt wat er op dat moment in je RAM-geheugen staat, op de harde schijf opgeslagen en de computer wordt daarna afgesloten. Wanneer je hem de volgende keer opstart, wordt alles gewoon weer teruggezet en hoeft Windows niet helemaal opnieuw op te starten, wat dus tijd scheelt.

Bij standby blijft de computer eigenlijk gewoon draaien, alleen bepaalde onderdelen (bijv. beeldscherm, harde schijf) worden uitgezet om energie te besparen.

Standby is dus niet hetzelfde als Slaapstand (en Slaapstand is ook geen vertaling ervan, in de Engelse versie van Windows heet Slaapstand "Hibernation".
Citaat:
Engadin schreef op 04-07-2004 @ 18:46 :
Er loopt nog iets stroom door je geheugen, anders kan de data niet in je geheugen blijven staan.
?

Er staat helemaal niets in het geheugen als de PC uit staat... en als je de harde schijf bedoelt, die heeft geen stroom nodig om data vast te houden, duh.

Laatst gewijzigd op 04-07-2004 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:42
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
dafelix schreef op 04-07-2004 @ 11:28 :
Je hebt soms van die momenten, dat je gewoon ff snel je PC aan wil zetten, om bijvoorbeeld een internetpagina op te vragen, op zulke momenten hoef ik niet alle andere programma's opgestart te hebben die in mijn 'Startup'-map staan.

Nou dacht ik, als ik tijdens het opstarten (bijvoorbeeld bij het boot-scherm (Welke OS wilt u opstarten?)) voor een zelf gemaakte entry kies (dmv. boot.ini aan te passen) die WindowsXP opstart met een extra variabele, zodat ik een scriptje kan schrijven die controleerd of die variabele is geset of niet, zodat die kan beslissen welke programma's gestart moeten worden.

Nou weet ik uberhaupt niet of zoiets kan, of dat wel kan bij, laten we zeggen, het 'inlog-scherm'. maar dat zou toch moeten kunnen?

Het is overigens geen optie om een extra user-account aan te maken

OS: WindowsXP Proffesional, ik weet wat van scripting (via mIRC, PHP of VB)

Tia
Als je schift indrukt tijdens het opstarten waar je een user kan kiezen slaat tie volgensmij de programmas over die in de bootsector staan...
Oud 04-07-2004, 21:56
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 04-07-2004 @ 21:42 :
Als je schift indrukt tijdens het opstarten waar je een user kan kiezen slaat tie volgensmij de programmas over die in de bootsector staan...
fantastic, dit is een tip die ik met open armen ontvang thanks
Oud 04-07-2004, 22:02
SubbehQ
SubbehQ is offline
Cheers m8!

Hoop dat het werkt
Oud 05-07-2004, 08:31
freyk
freyk is offline
Ook is het verstandig om in je autorun te kijken om daar de verwijzingen te verwijderen naar de programma's die windows automatisch opstart wanneer je windows opstart.

Helaas weet ik zo niet hoe dat zit wanneer je users gebruikt.
Oud 05-07-2004, 10:46
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-07-2004 @ 09:31 :
Ook is het verstandig om in je autorun te kijken om daar de verwijzingen te verwijderen naar de programma's die windows automatisch opstart wanneer je windows opstart.

Helaas weet ik zo niet hoe dat zit wanneer je users gebruikt.
Wat bedoel je Ik neem aan dat deze topicstarter msconfig wel kent en eigelijk wil ik sommige programms wel laten opstarten. Beetje vage post Freyk.
Reageren

Regels voor berichten