![]() |
rode bultjes bij scheren
Hej,
ik had ff een best wel stom vraagje eigenlijk maar elke keer als ik m'n bikinilijn scheer komen er van die rode bultjes die nog lang blijven zitten ook! erg lelijk dus ik wou vragen of jullie weten hoe t komt en nog beter hoe je het kan voorkomen! |
Altijd na het scheren even je huid insmeren. Liefst zo vet mogelijk (hoewel vaseline misschien weer té vet is).
|
Ik heb dat ook :s
superrrrr irritant... maja.. ik smeer er dan beetje bodylotion op... de ene keer helpt dat wel, en de andere keer niet (dan duurt het langer) |
heb ik soms ook, maar dan in mn gezicht ;)
Probleem is dan dat ik iets te hard tegen de haarrichting inging, waardoor het geirriteerd raakte. En inderdaad altijd een verzachtende lotion o.i.d. gebruiken |
Bij mij werkt Sudocrem heel goed.. dat is een hele dikke witte creme, die je bij de drogist kan kopen voor een paar euro. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik zinkzalf en dat helpt ook wel goed. Het is wel vervelend dat het hydrofoob is en dus niet met water eraf te krijgen is.
Ik heb ook een vraagje en die past hier ook wel bij: ik heb mijn schaamhaar afgelopen dinsdag geschoren maar ik heb nu nog steeds zo'n jeuk. Is dat normaal? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar misschien verschilt het per persoon.. |
Citaat:
|
Dit is een algemeen probleem en het zijn de ingegroeide haartjes. Je bikinilijn waxen is een optie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Na het douchen doe ik er meestal ook nog wat mentholpoeder op :) |
Ik heb ook last van die bultjes
Maar gelukkig trekken ze na een dag of 2 wel weer weg... Gewoon op tijd je bikinilijn scheren... ;) |
ik heb er alleen last van als me scheermesje te bot is en ik me een paar dagen niet geschoren heb en dan tegen de groei richting in scheer. (Me gezicht dan :p ) Dan word me hele bek rood (n)
|
Citaat:
|
idd zorgen dat het mesje zo scherp mogelijk is en daarna hydraterende creme erop smeren (doe ik altijd en het werkt goed)
als de haartjes al wat langer zijn irriteert het ook sneller dus vaak bijhouden. |
owja en absoluut niet droogscheren, onder de douche met van die creme of zo daarvoor, gwoon doucheschuim helpt ook.
|
Citaat:
Of scheren als je niet vantevoren gedouched hebt, en de haartjes zijn nog stug. Net of je met een kaasschaaf bezig bent dan :eek: |
Yep, heb ik ook wel eens last van.:) Net ook nog...:(
Maar gewoon gelijk een dikke laag bodylotion erop smeren. En als je je haar droogt en kamt en als die andere dingen doet, het even in laten trekken. Daarna weer een dikke laag en dan gewoon een katoenen string/slipje/boxertje aantrekken. Voelt lekker zacht. Dan kan je gewoon aankleden en trekt het in. Meestal zijn dan de meeste bultjes verdwenen:). |
Citaat:
|
ik scrub mijn huid altijd voordat ik het ga ontharen...werkt ook tegen rode bultjes en je haartjes gaan er goed rechtop van staan, dus groeien ook niet zo snel in, waardoor je die rode bultjes krijgt!
Daarna met creme voor na het ontharen insmeren en voíla!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |