Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 11:44
littlegurl
littlegurl is offline
Hej,
ik had ff een best wel stom vraagje eigenlijk maar elke keer als ik m'n bikinilijn scheer komen er van die rode bultjes die nog lang blijven zitten ook! erg lelijk dus ik wou vragen of jullie weten hoe t komt en nog beter hoe je het kan voorkomen!
Oud 04-07-2004, 12:09
Qamra
Qamra is offline
Altijd na het scheren even je huid insmeren. Liefst zo vet mogelijk (hoewel vaseline misschien weer té vet is).
Oud 04-07-2004, 12:18
Rachel
Rachel is offline
Ik heb dat ook
superrrrr irritant... maja.. ik smeer er dan beetje bodylotion op... de ene keer helpt dat wel, en de andere keer niet (dan duurt het langer)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:45
dwight88
dwight88 is offline
heb ik soms ook, maar dan in mn gezicht
Probleem is dan dat ik iets te hard tegen de haarrichting inging, waardoor het geirriteerd raakte.

En inderdaad altijd een verzachtende lotion o.i.d. gebruiken
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:35
Roos
Roos is offline
Bij mij werkt Sudocrem heel goed.. dat is een hele dikke witte creme, die je bij de drogist kan kopen voor een paar euro.
Oud 04-07-2004, 15:44
DeliveranŠe
DeliveranŠe is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-07-2004 @ 16:35 :
Bij mij werkt Sudocrem heel goed.. dat is een hele dikke witte creme, die je bij de drogist kan kopen voor een paar euro.
En hoe lang moet dat er op blijven dan?
Oud 04-07-2004, 15:47
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
DeliveranŠe schreef op 04-07-2004 @ 16:44 :
Lijkt me dat je gewoon de huis lekker insmeert en dat het vanzelf intrekt....
Oud 04-07-2004, 15:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik zinkzalf en dat helpt ook wel goed. Het is wel vervelend dat het hydrofoob is en dus niet met water eraf te krijgen is.

Ik heb ook een vraagje en die past hier ook wel bij: ik heb mijn schaamhaar afgelopen dinsdag geschoren maar ik heb nu nog steeds zo'n jeuk. Is dat normaal?
Oud 04-07-2004, 16:13
Roos
Roos is offline
Citaat:
DeliveranŠe schreef op 04-07-2004 @ 16:44 :
Gewoon smeren, net als een bodylotion... het is alleen veel dikker dus je huid wordt wit van de creme, maar na 10 min. is het vanzelf ingetrokken
Oud 04-07-2004, 16:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2004 @ 16:51 :
Ik heb ook een vraagje en die past hier ook wel bij: ik heb mijn schaamhaar afgelopen dinsdag geschoren maar ik heb nu nog steeds zo'n jeuk. Is dat normaal?
Ja juist wel, want de haartjes gaan weer groeien, en dat jeukt! Ik heb zelf niet zoveel last van jeuk, maar dan begint het meestal pas na 3/4 dagen ofzo.
Maar misschien verschilt het per persoon..
Oud 04-07-2004, 16:55
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2004 @ 16:51 :
Ik gebruik zinkzalf en dat helpt ook wel goed. Het is wel vervelend dat het hydrofoob is en dus niet met water eraf te krijgen is.

Hangt er ook wel vanaf hoe lang je het daar al scheert denk ik, bij mij jeukte het vroeger ook altijd zo, maar na een paar maanden is dat jeuken (gelukkig ) opgehouden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:29
Redhair
Redhair is offline
Dit is een algemeen probleem en het zijn de ingegroeide haartjes. Je bikinilijn waxen is een optie.
Oud 04-07-2004, 17:37
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 18:29 :
Dit is een algemeen probleem en het zijn de ingegroeide haartjes. Je bikinilijn waxen is een optie.
Maar dat doet wel pijn toch, of is dat weer iets anders..?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:00
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
littlegurl schreef op 04-07-2004 @ 12:44 :
Hej,
ik had ff een best wel stom vraagje eigenlijk maar elke keer als ik m'n bikinilijn scheer komen er van die rode bultjes die nog lang blijven zitten ook! erg lelijk dus ik wou vragen of jullie weten hoe t komt en nog beter hoe je het kan voorkomen!
Ik scheer altijd onder de douche. En dan zet ik heel even de ijskoude kraan erop. Voelt vreselijk en je staat te klappertanden... maar het werkt wel
Na het douchen doe ik er meestal ook nog wat mentholpoeder op
Oud 04-07-2004, 22:42
Merande
Merande is offline
Ik heb ook last van die bultjes
Maar gelukkig trekken ze na een dag of 2 wel weer weg...
Gewoon op tijd je bikinilijn scheren...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 01:23
JCG
JCG is offline
ik heb er alleen last van als me scheermesje te bot is en ik me een paar dagen niet geschoren heb en dan tegen de groei richting in scheer. (Me gezicht dan ) Dan word me hele bek rood
Oud 05-07-2004, 10:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 04-07-2004 @ 17:55 :
Hangt er ook wel vanaf hoe lang je het daar al scheert denk ik, bij mij jeukte het vroeger ook altijd zo, maar na een paar maanden is dat jeuken (gelukkig ) opgehouden.
Ah okee, dan zal het daar wel aanliggen want ik doe het idd nog niet zo lang. Hopelijk gaat die jeuk bij mij ook snel weg.
Oud 05-07-2004, 11:42
Cookie
Cookie is offline
idd zorgen dat het mesje zo scherp mogelijk is en daarna hydraterende creme erop smeren (doe ik altijd en het werkt goed)

als de haartjes al wat langer zijn irriteert het ook sneller dus vaak bijhouden.
Oud 05-07-2004, 11:43
Cookie
Cookie is offline
owja en absoluut niet droogscheren, onder de douche met van die creme of zo daarvoor, gwoon doucheschuim helpt ook.
Oud 05-07-2004, 13:03
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
JCG schreef op 05-07-2004 @ 02:23 :
ik heb er alleen last van als me scheermesje te bot is en ik me een paar dagen niet geschoren heb en dan tegen de groei richting in scheer. (Me gezicht dan ) Dan word me hele bek rood
ja lekker is dat he en dan iemand hebben die er even lekker over gaat aaien is niet fijn.

Of scheren als je niet vantevoren gedouched hebt, en de haartjes zijn nog stug. Net of je met een kaasschaaf bezig bent dan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Yep, heb ik ook wel eens last van. Net ook nog...
Maar gewoon gelijk een dikke laag bodylotion erop smeren. En als je je haar droogt en kamt en als die andere dingen doet, het even in laten trekken. Daarna weer een dikke laag en dan gewoon een katoenen string/slipje/boxertje aantrekken. Voelt lekker zacht. Dan kan je gewoon aankleden en trekt het in. Meestal zijn dan de meeste bultjes verdwenen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 00:05
JCG
JCG is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 05-07-2004 @ 14:03 :
ja lekker is dat he en dan iemand hebben die er even lekker over gaat aaien is niet fijn.

Of scheren als je niet vantevoren gedouched hebt, en de haartjes zijn nog stug. Net of je met een kaasschaaf bezig bent dan
dan die klootzak die aftershave aftershave heeft genoemd . Wat een sadist
Oud 07-07-2004, 20:39
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
ik scrub mijn huid altijd voordat ik het ga ontharen...werkt ook tegen rode bultjes en je haartjes gaan er goed rechtop van staan, dus groeien ook niet zo snel in, waardoor je die rode bultjes krijgt!
Daarna met creme voor na het ontharen insmeren en voíla!!

Regels voor berichten