![]() |
ongesteld...?
ik had een vraagje (namens mijn vriendin)... ze is nu ongesteld (lijkt me natuurlijk), maar 2 weken geleden ook al, en 2 weken daarvoor ook...? hoe is dit mogenlijk?
misschien dat et aan haar leeftijd ligt? (14 jaar) ik hoop dat jullie ons kunnen helpen b.v.d. Dazz |
Citaat:
Maar om de 2 weken? Erg rot voor je vriendin! Ik hoop dat het gauw over is en ze een normale cyclus krijgt! |
ze zegt dat ze al 3 jaar ongesteld word, en zeer regelmatig was/is...?
|
Citaat:
(als ze echt al 3 jaar ongesteld is :) anders is het wat diegene hierboven zei :)) |
heeej
Dit kan idd, een vriendin van mij heeft dat nl. ook. Het lijkt me erg lastig. Maar zij is ook erg moe enzow.. Dus dat zou volgens mij wel bloedarmoede kunnen zijn. maarja daar zou ik dus wel voor oppasse suc6 dermee!!!! |
okeej dan is het dus niet de onregelmatigheid van het eerste jaar... ehh ik heb verder geen idee eigelijk..
misschien iemand anders wel? Je kunt altijd naar de dokter voor de zekerheid natuurlijk... |
Ohw... dat lijkt me echt niet fijn. En als ze al 3 jaar ongesteld is... Weet jij of ze die altijd al had, of is dit pas sinds een paar maanden?
Misschien is ze zenuwachtig, druk met school gehad, problemen, dat kan allemaal invloed hebben. Als het zo blijft zou ik even naar de huisarts gaan. Misschien is de pil een goede oplossing dan. Hmm Juli-tje... Als sinds ik ongesteld ben geworden, 1,5/2 jaar geleden was ik al meteen heel erg regelmatig. Echt precies om de 4 weken. Dus het kan wel.:) |
voor zover ik weet, pas sinds 1,5 a 2 maand(en) ongeveer (in 6 weken tijd, 3 keer ongesteld)...
*edit* Ze zei ook net tegen me, dat ze sinds ongeveer 2 maand, ook last heeft van haar buik, als ze ongesteld is... misschien dat dat er iets mee te maken heeft? *edit* |
Oh, dus het is pas niet even... Als ze over 2 weken weer ongesteld is zou ik, als ik haar was, toch echt even naar de huisarts gaan. Lijkt me niet helemaal kloppen. Ze heeft dus om de week een eisprong... :|
Hmm... anders last van haar buik? Want ieder meisje heeft eigenlijk wel buikpijn als ze ongesteld is. (Last van d'r buik dus..) |
als het echt zo door blijft gaan is het idd niet echt normaal maar een paar keer kan gebeuren. Ik ben nu 1,5 jaar ongesteld dus ook nog onregelmatig enz. Ik was nu enorm zenuwachtig voor proefwerkweek enzo en dan ben ik het ook opeens na 2 weken weer. Als het door blijft gaan met om de 2 weken lijkt het me verstandig ff naar de dokter te gaan maar dat het telkens verschilt is niet erg
|
smoesjes... :p ze wil geen seks :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
na t lezen van je laatste reactie vraag ik me ook af of ze echt zo erg ongesteld is als anders (dus dat ze een paar dagen maandverband/ tampons nodig heeft) of heeft ze aan een inlegkruisjes genoeg (want dan is ze waarschijnlijk niet echt ongesteld)...
|
voor zover ik weet, gebruikt ze alleen tampons... maar da week niej cker, kzal et er wel ff vragen...
Dazz |
Citaat:
Maar idd, als het door blijft gaan ff naar de dokter als ze maar weinig ongesteld is, kan het iets met haar baarmoeder zijn, dan moet ze even een echo laten maken, maar verder niets ernstigs geloof ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb eens in de Fancy gelezen ( :bloos: ), over zo'n meisje die bijna altijd ongesteld was. Wel meer dan jouw vriendinnetje, maar toch... Bij haar was er iets met de baarmoeder volgens mij. Misschien is het dan toch verstandig even langs te wippen bij de dokter. Gewoon voor de zekerheid.:)
|
Citaat:
en anders ja, ga ff naar de dokter :) |
Ehm, ja, als ze er last van heeft - en dat denk ik wel aangezien je er iets over post - kan ze naar de dokter gaan voor de pil (of iets anders).
|
Citaat:
|
Citaat:
alleen meestal is het het eerst jaar onregelmatig Maar goed... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat jij meteen regelmatig was, maakt het 'de meeste meisjes zijn in hun eerste jaar onregelmatig ongesteld' niet meteen niet waar. |
Citaat:
|
Ik had wel dat het 4 jaar geleden erg regelmatig was, en vorig jaar helemaal niet. Maar nu weer wel :) Misschien is het bij haar ook gewoon even een onregelmatige fase, maar dat het zich weer herstelt? Maar als het lang aan blijft houden, kan ze misschien beter even naar de huisarts
|
misschien is het een kutsmoes om niet met je naar bed te hoeven??
|
Citaat:
wat zou het kunnen zijn |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze kan ook naar een vrouwelijke arts vragen en anders zeg je toch tegen haar dat je wel mee wilt? |
Ik wil ook wel mee, maar ik kan haar nooit dwingen... en ze word nogal 'streng' opgevoed door haar ouders, dus ik denk dat ze bang is, als er iets aan de hand is, dat ze dan problemen met haar ouders krijgt, denk ik...
Dazz |
Citaat:
hoe bedoel je dat psies? k hoorde vandaag van haar dat ze nu al 7 dagen is :S en normaal bij haar wAS 5 dagen :S ze maakt zich zorgen over haar lichaam, ze zei tegen me dat ze niet durft omdat ze erg bang is dat er iets mis is en de dokter gewoon haar ouders komen er toch achter (rekening?) en dat wil ze liever nie, ze schaamt zich er nogal voor daz en ik zijn de enige die het weten |
Sorry hoor :s maarre het is algemeen bekend dat een dokter ZWIJGPLICHT HEEFT, en als je naar de dokter gaat, krijg je achteraf geen rekening, als je tenminste verzekerd bent... Ik ben ook wel eens 7 dagen ongesteld geweest hoor, en ik begin beetje moe van jullie te worden :bloos: Bedoel... ga gewoon met haar naar de dokter, dan heb je zekerheid... Wij zijn geen dokters :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24. |