Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2004, 16:05
DjDaZ
DjDaZ is offline
ik had een vraagje (namens mijn vriendin)... ze is nu ongesteld (lijkt me natuurlijk), maar 2 weken geleden ook al, en 2 weken daarvoor ook...? hoe is dit mogenlijk?

misschien dat et aan haar leeftijd ligt? (14 jaar)

ik hoop dat jullie ons kunnen helpen

b.v.d.

Dazz
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:15
Juli-tje
Juli-tje is offline
Citaat:
DjDaZ schreef op 08-07-2004 @ 17:05 :
ik had een vraagje (namens mijn vriendin)... ze is nu ongesteld (lijkt me natuurlijk), maar 2 weken geleden ook al, en 2 weken daarvoor ook...? hoe is dit mogenlijk?

misschien dat et aan haar leeftijd ligt? (14 jaar)
Dat kan inderdaad, omdat ze nog jong is is het zeer waarschijnlijk dat ze nog niet zo lang ongesteld is en dan kan het inderdaad zeer onregelmatig zijn...

Maar om de 2 weken? Erg rot voor je vriendin! Ik hoop dat het gauw over is en ze een normale cyclus krijgt!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:19
DjDaZ
DjDaZ is offline
ze zegt dat ze al 3 jaar ongesteld word, en zeer regelmatig was/is...?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:22
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
DjDaZ schreef op 08-07-2004 @ 17:19 :
Het kan ook zijn als ze zichzelf heel erg druk heeft gemaakt ofzo, ze het meer wordt... of in een andere omgeving is gaan wonen ofzo? Maja als het lang duurt zou ik naar de dokter gaan en de pil gaan vragen omdat het zo onregelmatig is...

(als ze echt al 3 jaar ongesteld is anders is het wat diegene hierboven zei )
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:23
jolliehollie
jolliehollie is offline
heeej

Dit kan idd, een vriendin van mij heeft dat nl. ook. Het lijkt me erg lastig. Maar zij is ook erg moe enzow.. Dus dat zou volgens mij wel bloedarmoede kunnen zijn. maarja daar zou ik dus wel voor oppasse
suc6 dermee!!!!
Oud 08-07-2004, 16:23
Juli-tje
Juli-tje is offline
okeej dan is het dus niet de onregelmatigheid van het eerste jaar... ehh ik heb verder geen idee eigelijk..

misschien iemand anders wel?
Je kunt altijd naar de dokter voor de zekerheid natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ohw... dat lijkt me echt niet fijn. En als ze al 3 jaar ongesteld is... Weet jij of ze die altijd al had, of is dit pas sinds een paar maanden?
Misschien is ze zenuwachtig, druk met school gehad, problemen, dat kan allemaal invloed hebben. Als het zo blijft zou ik even naar de huisarts gaan. Misschien is de pil een goede oplossing dan.

Hmm Juli-tje... Als sinds ik ongesteld ben geworden, 1,5/2 jaar geleden was ik al meteen heel erg regelmatig. Echt precies om de 4 weken. Dus het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:38
DjDaZ
DjDaZ is offline
voor zover ik weet, pas sinds 1,5 a 2 maand(en) ongeveer (in 6 weken tijd, 3 keer ongesteld)...

*edit*
Ze zei ook net tegen me, dat ze sinds ongeveer 2 maand, ook last heeft van haar buik, als ze ongesteld is... misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
*edit*

Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, dus het is pas niet even... Als ze over 2 weken weer ongesteld is zou ik, als ik haar was, toch echt even naar de huisarts gaan. Lijkt me niet helemaal kloppen. Ze heeft dus om de week een eisprong...

Hmm... anders last van haar buik? Want ieder meisje heeft eigenlijk wel buikpijn als ze ongesteld is. (Last van d'r buik dus..)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 20:19
marrel
marrel is offline
als het echt zo door blijft gaan is het idd niet echt normaal maar een paar keer kan gebeuren. Ik ben nu 1,5 jaar ongesteld dus ook nog onregelmatig enz. Ik was nu enorm zenuwachtig voor proefwerkweek enzo en dan ben ik het ook opeens na 2 weken weer. Als het door blijft gaan met om de 2 weken lijkt het me verstandig ff naar de dokter te gaan maar dat het telkens verschilt is niet erg
Oud 08-07-2004, 20:43
Myuki
Myuki is offline
smoesjes... ze wil geen seks
Oud 08-07-2004, 21:02
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Myuki schreef op 08-07-2004 @ 21:43 :
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 21:52
DjDaZ
DjDaZ is offline
Citaat:
leg je der tog een handoek onder? zo'n ontzettende zooi ist niej echt...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 22:15
Gruppie
Gruppie is offline
na t lezen van je laatste reactie vraag ik me ook af of ze echt zo erg ongesteld is als anders (dus dat ze een paar dagen maandverband/ tampons nodig heeft) of heeft ze aan een inlegkruisjes genoeg (want dan is ze waarschijnlijk niet echt ongesteld)...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:11
DjDaZ
DjDaZ is offline
voor zover ik weet, gebruikt ze alleen tampons... maar da week niej cker, kzal et er wel ff vragen...

Dazz
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:12
Ryan.
Ryan. is offline
Citaat:
haha dacht ik ook meteen
Maar idd, als het door blijft gaan ff naar de dokter
als ze maar weinig ongesteld is, kan het iets met haar baarmoeder zijn, dan moet ze even een echo laten maken, maar verder niets ernstigs geloof ik.
Oud 09-07-2004, 06:51
fluffywuffy
fluffywuffy is offline
Citaat:
DjDaZ schreef op 09-07-2004 @ 00:11 :
voor zover ik weet, gebruikt ze alleen tampons...
Dazz
waarom zou die meid liegen tegen haar vriend? Ze wil vast wel sex (wie wil dat nu niet?)
Oud 09-07-2004, 08:42
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
fluffywuffy schreef op 09-07-2004 @ 07:51 :
waarom zou die meid liegen tegen haar vriend? Ze wil vast wel sex (wie wil dat nu niet?)
Niet iedereen is op haar 14e al bezig met sex hoor...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 08:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb eens in de Fancy gelezen ( ), over zo'n meisje die bijna altijd ongesteld was. Wel meer dan jouw vriendinnetje, maar toch... Bij haar was er iets met de baarmoeder volgens mij. Misschien is het dan toch verstandig even langs te wippen bij de dokter. Gewoon voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:00
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 09:56 :
Ik heb eens in de Fancy gelezen ( ), over zo'n meisje die bijna altijd ongesteld was. Wel meer dan jouw vriendinnetje, maar toch... Bij haar was er iets met de baarmoeder volgens mij. Misschien is het dan toch verstandig even langs te wippen bij de dokter. Gewoon voor de zekerheid.
Ik heb dat ook gelezen dus die was niet nodig geweest maarre ja... als ze zichzelf niet meer druk heeft gemaakt dan eerst (als ze slecht stond op school en ze moest hoge punten halen om over te gaan ofzo, dan heeft ze last van stress, en daarkan het ook wel aan liggen)
en anders ja, ga ff naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 11:29
Verwijderd
Ehm, ja, als ze er last van heeft - en dat denk ik wel aangezien je er iets over post - kan ze naar de dokter gaan voor de pil (of iets anders).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 11:33
MieX
MieX is offline
Citaat:
DjDaZ schreef op 08-07-2004 @ 17:19 :
Vriendin van me werd na 4 jaar regelmatig ongesteld zijn zonder erge buikpijn oid in een keer ook heel onregelmatig met veel buikpijn zonder aanleiding, ze is hiermee naar de huisarts gegaan en kreeg toen de pil, toen ze daarmee begon is alles overgegaan
Oud 09-07-2004, 14:10
Juli-tje
Juli-tje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-07-2004 @ 17:32 :

Hmm Juli-tje... Als sinds ik ongesteld ben geworden, 1,5/2 jaar geleden was ik al meteen heel erg regelmatig. Echt precies om de 4 weken. Dus het kan wel.
ehh.. ik zeg toch ook niet dat het niet kan...
alleen meestal is het het eerst jaar onregelmatig

Maar goed...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Juli-tje schreef op 09-07-2004 @ 15:10 :
ehh.. ik zeg toch ook niet dat het niet kan...
alleen meestal is het het eerst jaar onregelmatig

Maar goed...
Nee weet ik... maarja...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 15:12 :
Nee weet ik... maarja...
Maar wat?
Dat jij meteen regelmatig was, maakt het 'de meeste meisjes zijn in hun eerste jaar onregelmatig ongesteld' niet meteen niet waar.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2004 @ 15:15 :
Maar wat?
Dat jij meteen regelmatig was, maakt het 'de meeste meisjes zijn in hun eerste jaar onregelmatig ongesteld' niet meteen niet waar.
Niet, maar ik zei gewoon dat wel zo kunnen. Was niet bedoeld om te zeggen dat zij het fout had ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 16:45
Silver rain
Silver rain is offline
Ik had wel dat het 4 jaar geleden erg regelmatig was, en vorig jaar helemaal niet. Maar nu weer wel Misschien is het bij haar ook gewoon even een onregelmatige fase, maar dat het zich weer herstelt? Maar als het lang aan blijft houden, kan ze misschien beter even naar de huisarts
Oud 09-07-2004, 18:11
barbara.inc
barbara.inc is offline
misschien is het een kutsmoes om niet met je naar bed te hoeven??
Oud 09-07-2004, 20:15
fluffywuffy
fluffywuffy is offline
Citaat:
barbelle schreef op 09-07-2004 @ 19:11 :
misschien is het een kutsmoes om niet met je naar bed te hoeven??
misschien gaan ze nog nie met elkaar naar bed? K Ken DjDaz en zijn vriendin, ze doen het nog nie (zover ik weet) en ik ken het meisje ook, wat ik aan haar merkte is dat ze de laatste tijd erg moe is, kan dit er ook mee te maken hebben? Ze was nooit moe (zei ze) en nu wel. Ze zit er echt mee, weet iemand wat, ik en Daz willen haar graag helpen
wat zou het kunnen zijn
Oud 09-07-2004, 20:19
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
fluffywuffy schreef op 09-07-2004 @ 21:15 :
misschien gaan ze nog nie met elkaar naar bed? K Ken DjDaz en zijn vriendin, ze doen het nog nie (zover ik weet) en ik ken het meisje ook, wat ik aan haar merkte is dat ze de laatste tijd erg moe is, kan dit er ook mee te maken hebben? Ze was nooit moe (zei ze) en nu wel. Ze zit er echt mee, weet iemand wat, ik en Daz willen haar graag helpen
wat zou het kunnen zijn
Als je wil weten wat er is, ga dan naar een dokter... wij zijn allemaal geen dokters..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 00:04
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
fluffywuffy schreef op 09-07-2004 @ 21:15 :
wat zou het kunnen zijn
Ga vooral serieus op zo'n opmerking in

Citaat:
Als je wil weten wat er is, ga dan naar een dokter... wij zijn allemaal geen dokters..
Oud 10-07-2004, 11:02
fluffywuffy
fluffywuffy is offline
Citaat:
barbelle schreef op 10-07-2004 @ 01:04 :
Ga vooral serieus op zo'n opmerking in
bedoel je mij, Daz en ik maken ons echt zorgen over haar, kan iemand ons serieus helpen iemand die weet wat dit KAN zijn de dokter durft ze niet
Oud 10-07-2004, 12:26
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
fluffywuffy schreef op 10-07-2004 @ 12:02 :
bedoel je mij, Daz en ik maken ons echt zorgen over haar, kan iemand ons serieus helpen iemand die weet wat dit KAN zijn de dokter durft ze niet
waarom durft ze niet naar de dokter? Waarschijnlijk is het helemaal niks ernstigs en is ze er misschien zo van af..
Ze kan ook naar een vrouwelijke arts vragen en anders zeg je toch tegen haar dat je wel mee wilt?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:56
DjDaZ
DjDaZ is offline
Ik wil ook wel mee, maar ik kan haar nooit dwingen... en ze word nogal 'streng' opgevoed door haar ouders, dus ik denk dat ze bang is, als er iets aan de hand is, dat ze dan problemen met haar ouders krijgt, denk ik...

Dazz
Oud 15-07-2004, 10:32
fluffywuffy
fluffywuffy is offline
Citaat:
DjDaZ schreef op 13-07-2004 @ 20:56 :
Ik wil ook wel mee, maar ik kan haar nooit dwingen... en ze word nogal 'streng' opgevoed door haar ouders, dus ik denk dat ze bang is, als er iets aan de hand is, dat ze dan problemen met haar ouders krijgt, denk ik...

Dazz
hey dazz,
hoe bedoel je dat psies?
k hoorde vandaag van haar dat ze nu al 7 dagen is en normaal bij haar wAS 5 dagen ze maakt zich zorgen over haar lichaam, ze zei tegen me dat ze niet durft omdat ze erg bang is dat er iets mis is en de dokter gewoon haar ouders komen er toch achter (rekening?) en dat wil ze liever nie, ze schaamt zich er nogal voor daz en ik zijn de enige die het weten
Oud 15-07-2004, 10:35
Rachel
Rachel is offline
Sorry hoor maarre het is algemeen bekend dat een dokter ZWIJGPLICHT HEEFT, en als je naar de dokter gaat, krijg je achteraf geen rekening, als je tenminste verzekerd bent... Ik ben ook wel eens 7 dagen ongesteld geweest hoor, en ik begin beetje moe van jullie te worden Bedoel... ga gewoon met haar naar de dokter, dan heb je zekerheid... Wij zijn geen dokters
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten