Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Nederlandse Teenslasher? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=89873)

JoRTh 13-05-2002 13:19

Nederlandse Teenslasher?

Op de site van, volgens mij, een van de leden van dit forum vond ik de link naar de site van de film 'woensdag' (www.woensdag.com).

Het moet een Nederlandse tienerhorror film worden in de stijl van Scream/Friday the 13th. En het moet zich afspelen in de jaren '80
Verder is er op de site weinig te lezen over het verhaal, de acteurs en de crew.

Kan zo'n film een succes worden?

Ikzelf ben heel erg voor een Nederlandse teenslasher, maar dan wel MET de benodigde soapsterren die aan stukken worden gesneden, in het nu, zonder pretentie, en alleen maar om hard geld te cashen. Of kan zoiets niet lukken?

Uice 13-05-2002 13:54

Als er nu nog een teen slasher moet worden gemaakt, moet deze volledig gemaakt worden in de stijl van de jaren 80, het liefst ook nog met dezelfde beeld en geluids kwaliteit.
Maar die kans lijkt me klein.

Anonymous John 14-05-2002 07:55

Ik ben een beetje moe geworden van al die teenslashers...en ik verwacht niet dat deze echt redelijk zal worden.

Diesel 14-05-2002 11:46

Nou ja, het moest ooit gebeuren, een Nederlandse Teenslasher. Ik denk niet echt dat het een succes wordt maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd.

cup a soup 16-05-2002 20:32

een film als scream in het nederlands, lijkt me nogal raar, maar wel leuk om een keer gezien te hebben. maar niet heel enthousiast dus

als het ware salsa 16-05-2002 22:16

ik denk niet echt dat dat aan zal slaan bij het grote publiek..

je kan ook proberen een soort cultfilm te maken ervan, dat is ook harstikke doop

maar een nederlands gesproken horrorfilm is gewoon niet je van het
krijg je een beetje een 'de lift'- effect
(wat ik een heel erg lachwekkende film vond)

Rollo Tomasi 17-05-2002 02:39

Het ziet er een beetje uit als het project van een stel hobbyisten. Is dit wel serieus?

Aurora 17-05-2002 11:50

Hoera.

Vlgnz mij word dat weer zo'n megaflop.. Nederlanders zijn gewoon niet goed in films maken!! (jaja.. er zijn uitzonderingen.. I know.. maar ik kijk 100 keer liever naar buitenlandse flims)

Uice 17-05-2002 15:20

Citaat:

cup a soup schreef:
een film als scream in het nederlands,
*zucht*

ruub 18-05-2002 16:35

Mwah..de Belgen hebben het ook geprobeerd met Alias...

Inderdaad Nederland is huiverig voor horror van eigen bodem.
Maar er is verandering! Vele nederlandse producten zijn in de maak....en Deadline (zombiefilm) beleeft deze maand haar premiere.. ik blijf vertrouwen hebben. Op de Nederlandse horrorsite staat overigens een overzicht van alle nieuwe nederhorror!

www.horrorcypher.nl
(met een coole nieuwsbrief!)

Uice 19-05-2002 09:29

Citaat:

ruub schreef:
Mwah..de Belgen hebben het ook geprobeerd met Alias...

Inderdaad Nederland is huiverig voor horror van eigen bodem.
Maar er is verandering! Vele nederlandse producten zijn in de maak....en Deadline (zombiefilm) beleeft deze maand haar premiere.. ik blijf vertrouwen hebben. Op de Nederlandse horrorsite staat overigens een overzicht van alle nieuwe nederhorror!

www.horrorcypher.nl
(met een coole nieuwsbrief!)

De Nederlandse horrorsite? Er zijn er wel meer dan één...

legatus 19-05-2002 22:00

mijn site :)

www.nederhorror.nl

WOENSDAG is een low-budget speelfilm die geen roulatie in de bioscopen zal ondervinden, tenzij de film gigantisch aanslaat. Misschien een remake dan?

Peter Weel, de organisator van o.a. DUTCH NIGHTMARE en de STAR WARS conventies, is een producent.

Tuurlijk ZOU het KUNNEN aanslaan, maar met bekende Nederlanders zou de kans veel groter zijn.

Georgina Verbaan zei ooit in een interview dat ze graag in een horrorfilm wou spelen en wel bedolven wou worden onder ingewanden en bloed. Dat is een publiekstrekker.

JoRTh 20-05-2002 00:48

Citaat:

legatus schreef:
Georgina Verbaan zei ooit in een interview dat ze graag in een horrorfilm wou spelen en wel bedolven wou worden onder ingewanden en bloed. Dat is een publiekstrekker.
Jups en wat zou ik zo'n film graag maken...
MET Georgina Verbaan.
Maar haar dan wel meteen in de openingsscene laten sterven.
Toppertje.

Is Georgina eigenlijk gevraagd voor Woensdag?

legatus 20-05-2002 08:59

Ik denk het niet.

En ze zullen haar ook niet krijgen vanwege haar drukke schema. Het blijft lowbudget, en dan Nederlandse lowbudget. Dus waarschijnlijk op betacam gefilmd op z'n best en anders gewoon DV. Een video-produktie dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.