Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 13:19
JoRTh
JoRTh is offline
Op de site van, volgens mij, een van de leden van dit forum vond ik de link naar de site van de film 'woensdag' (www.woensdag.com).

Het moet een Nederlandse tienerhorror film worden in de stijl van Scream/Friday the 13th. En het moet zich afspelen in de jaren '80
Verder is er op de site weinig te lezen over het verhaal, de acteurs en de crew.

Kan zo'n film een succes worden?

Ikzelf ben heel erg voor een Nederlandse teenslasher, maar dan wel MET de benodigde soapsterren die aan stukken worden gesneden, in het nu, zonder pretentie, en alleen maar om hard geld te cashen. Of kan zoiets niet lukken?
Oud 13-05-2002, 13:54
Uice
Uice is offline
Als er nu nog een teen slasher moet worden gemaakt, moet deze volledig gemaakt worden in de stijl van de jaren 80, het liefst ook nog met dezelfde beeld en geluids kwaliteit.
Maar die kans lijkt me klein.
Oud 14-05-2002, 07:55
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik ben een beetje moe geworden van al die teenslashers...en ik verwacht niet dat deze echt redelijk zal worden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:46
Diesel
Diesel is offline
Nou ja, het moest ooit gebeuren, een Nederlandse Teenslasher. Ik denk niet echt dat het een succes wordt maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd.
Oud 16-05-2002, 20:32
cup a soup
cup a soup is offline
een film als scream in het nederlands, lijkt me nogal raar, maar wel leuk om een keer gezien te hebben. maar niet heel enthousiast dus
Oud 16-05-2002, 22:16
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
ik denk niet echt dat dat aan zal slaan bij het grote publiek..

je kan ook proberen een soort cultfilm te maken ervan, dat is ook harstikke doop

maar een nederlands gesproken horrorfilm is gewoon niet je van het
krijg je een beetje een 'de lift'- effect
(wat ik een heel erg lachwekkende film vond)
Oud 17-05-2002, 02:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het ziet er een beetje uit als het project van een stel hobbyisten. Is dit wel serieus?
Oud 17-05-2002, 11:50
Aurora
Aurora is offline
Hoera.

Vlgnz mij word dat weer zo'n megaflop.. Nederlanders zijn gewoon niet goed in films maken!! (jaja.. er zijn uitzonderingen.. I know.. maar ik kijk 100 keer liever naar buitenlandse flims)
Oud 17-05-2002, 15:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
cup a soup schreef:
een film als scream in het nederlands,
*zucht*
Oud 18-05-2002, 16:35
ruub
ruub is offline
Mwah..de Belgen hebben het ook geprobeerd met Alias...

Inderdaad Nederland is huiverig voor horror van eigen bodem.
Maar er is verandering! Vele nederlandse producten zijn in de maak....en Deadline (zombiefilm) beleeft deze maand haar premiere.. ik blijf vertrouwen hebben. Op de Nederlandse horrorsite staat overigens een overzicht van alle nieuwe nederhorror!

www.horrorcypher.nl
(met een coole nieuwsbrief!)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
ruub schreef:
Mwah..de Belgen hebben het ook geprobeerd met Alias...

Inderdaad Nederland is huiverig voor horror van eigen bodem.
Maar er is verandering! Vele nederlandse producten zijn in de maak....en Deadline (zombiefilm) beleeft deze maand haar premiere.. ik blijf vertrouwen hebben. Op de Nederlandse horrorsite staat overigens een overzicht van alle nieuwe nederhorror!

www.horrorcypher.nl
(met een coole nieuwsbrief!)
De Nederlandse horrorsite? Er zijn er wel meer dan één...
Oud 19-05-2002, 22:00
legatus
legatus is offline
mijn site

www.nederhorror.nl

WOENSDAG is een low-budget speelfilm die geen roulatie in de bioscopen zal ondervinden, tenzij de film gigantisch aanslaat. Misschien een remake dan?

Peter Weel, de organisator van o.a. DUTCH NIGHTMARE en de STAR WARS conventies, is een producent.

Tuurlijk ZOU het KUNNEN aanslaan, maar met bekende Nederlanders zou de kans veel groter zijn.

Georgina Verbaan zei ooit in een interview dat ze graag in een horrorfilm wou spelen en wel bedolven wou worden onder ingewanden en bloed. Dat is een publiekstrekker.

Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 00:48
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
legatus schreef:
Georgina Verbaan zei ooit in een interview dat ze graag in een horrorfilm wou spelen en wel bedolven wou worden onder ingewanden en bloed. Dat is een publiekstrekker.
Jups en wat zou ik zo'n film graag maken...
MET Georgina Verbaan.
Maar haar dan wel meteen in de openingsscene laten sterven.
Toppertje.

Is Georgina eigenlijk gevraagd voor Woensdag?
Oud 20-05-2002, 08:59
legatus
legatus is offline
Ik denk het niet.

En ze zullen haar ook niet krijgen vanwege haar drukke schema. Het blijft lowbudget, en dan Nederlandse lowbudget. Dus waarschijnlijk op betacam gefilmd op z'n best en anders gewoon DV. Een video-produktie dus.
Reageren

Regels voor berichten