![]() |
vraagjes borderline
Om het even kort te maken:
Een paar maanden geleden is borderline bij me vastgesteld. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik er mee om moet enzo, maar ik heb een paar vraagjes over een bepaald deeltje. steeds tussen de algemene symptomen is het impulsieve gedrag en je toevlucht zoeken in drank/drugs/medicijnen/gokken/vreetbuien/veel geld uitgeven/sex. Bij mij is dat sexuele altijd al sterk geweest, ik word snel oppervlakkig verliefd, ben nogal naief denk ik als het erop aankomt en ik trek blijkbaar veel jongens aan die zich gewoon willen amuseren en dat is het. OK, op zich niets mis mee, ik vind het zelf ook heel leuk, ik heb best al wel veel vriendjes gehad, waaronder 2 serieuze, en heb regelmatig 'losse' contacten. Nu vraag ik me wel eens af Waarom ik dat eigelijk doe, en waarom ik er elke keer weer zo hard word in meegetrokken. iemand.. |
Volgens mij weten ze bij borderline nog niet precies wat de oorzaak is...en dan is het ook lastig te zeggen waarom je dat doet, denk ik...waarschijnlijk omdat je borderline hebt (dat neem ik iig aan), maar hoe die borderline 'werkt' (of het bv. iets te maken heeft met een stofje in je hersenen ofzo, volgens mij weten ze dat nog niet.
|
Vraag je zelf eens af wáárom je die losse contacten wilt?
En kun je zonder? |
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik word zelf ook behandelt voor borderline, ofja, borderline symptomen. Ik heb het niet zeggen ze.
Maar om antwoord te geven op je vraag. En ik suggereer maar wat, maar zo zou het bij mij kunnen zijn. Ik heb iemand nodig om me heen, ik wil graag iemand om me heen hebben. En mij lijkt dat bepaalde jongens dat gewoon door hebben en je daarom ook zien als makkelijk aas. Je wilt misschien graag iemand om je heen en gaat er daarom ook op in. Kweet het niet. Ik heb daar ook nog eens bij dat ik op het moment dat ik iemand zie hopeloos verliefd kan zijn, zonder dat ik hem ken. En dat maakt je nog kwetsbaarder. Maarja, zoals ik al zei, dit zou bij mij kunnen passen :) |
Borderline;ik heb een vriendin gehad die dat had,ja helaas moet ik zeggen had want ze is 2 maanden geleden overleden,ze was hier ook op dit forum onder de naam Gothic Queen.
Sex was voor haar ook een belangrijk punt,ze wou dus ook een open relatie,het versieren van jongens en ermee naar bed gaan was voor haar een machtsspelletje,zij wou mensen in haar webje hebben,ze wou ermee kunnen doen wat zij wou. Klinkt als een zeer egoistisch meisje maar in werkelijkheid was ze enorm kwetsbaar en onzeker,maar zo zag bijna niemand haar,zelfs ik niet vaak,pas naar haar dood heb ik dankzij de dingen die ze opgeschreven heeft gelezen wat ze in zichzelf doormaakte,nu had zij ook een vrij zware vorm van borderline. Dat sexueel gedeelte is voor jou wel lastig omdat je er waarschijnlijk veel mensen mee tegenkomt die er misbruik van maken,even een nachtje lol en dumpen maar weer |
Citaat:
|
Ja,het is erg tragisch en heeft me flink geraakt
|
Citaat:
:| |
ze heeft zichzelf opgehangen,eigenlijk op een moment dat het best goed met haar leek te gaan
|
Citaat:
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen. :( |
Citaat:
*wenst heel veel sterkte* |
Citaat:
|
dank je wel voor de steun!!
|
Gothic Queen? :( :(
Sterkte idd.. |
Citaat:
@Bequiristain: sterkte |
Ik ken een aantal borderliners en de meeste doen idd ook wat jij zegt. Helaas zal het dus bij je ziekte horen :(. Mijn ervaring met borderliners is dat ze ontzettend hard zijn voor anderen en sowieso nogal instabiel zijn en constant behoefte hebben aan aandacht. Of dat nu op sexueel gebied of niet is. Ik denk vooral dat dat sexuele voorkomt uit de angst om alleen te zijn en dus de angst voor gebrek aan aandacht.
Borderline sucksorz. ps. Correct me if i'm wrong. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Naja,
Ik zei het idd wat erg zwart-wit. Ken zelf ook wel wat meisjes die het doen om andere mensen niet lastig te vallen.. Maar ik bedoelde denk ik te zeggen dat een van de dingen die bij borderline hoort is dat ze vaak toch iets fout zit in het contact met andere mensen. Het komt vaak voor dat ze andere mensen gebruiken om er zelf beter van te worden. Manipuleren, machtstpelletjes gebruiken. Ookal is die borderliner in kwestie daar vaak zelf niet bewust van. |
zwart-wit ja ;) :p
|
Tsjah,
Ik ben bang dat alles zwart-wit is als je je eigen ervaring mixed met die van je moeder die psycholoog is en je verder niets weet van de situatie of wel? |
Citaat:
sterkte (y) |
Ik denk persoonlijk dat sex en boarderline niet direct iets met elkaar te maken hebben, Ik woon samen met mijn vader en die heeft boarderline, dus ik het helaas iets te goed :( Het enige wat ik zeker weet is dat bij boaderliners de drang naar liefde groot is, maar de angst iets kwijt te raken vaak net zo groot, ik denk dat je daarom moet oppassen met vlug contact, maar echt vastigheid moet zoeken. Voor de rest is het belangrijk dat iedereen in je omgeving ervan af weet, anders heb je de kans(wat ook bij mijn vader gebeurde) veel dierbare te verliezen omdat ze je gedrag niet goed snappen
|
Citaat:
Borderline heeft meerdere symptomen en je hoeft ze niet allemaal te hebben. Dus 't kan goed zijn dat je vader dat symptoom gewoon niet heeft. :) Maar wisseld sexuele contacten is wel een van de borderline symptomen... |
Borderline
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis. Mensen met borderline hebben als 'grootste gemeenschappelijke deler' dat ze erg INSTABIEL zijn. Instabiel in emoties, gedragingen, relaties, zelfbeeld, stemmingen. Het komt meestal pas na de adolescentie tot uiting en kan zowel uit trauma als uit erfelijkheid voorkomen. Extra informatie: http://www.borderlinestoornis.nl/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |