Oud 16-07-2004, 08:18
Amarillys
Amarillys is offline
Om het even kort te maken:
Een paar maanden geleden is borderline bij me vastgesteld. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik er mee om moet enzo, maar ik heb een paar vraagjes over een bepaald deeltje.

steeds tussen de algemene symptomen is het impulsieve gedrag en je toevlucht zoeken in drank/drugs/medicijnen/gokken/vreetbuien/veel geld uitgeven/sex.

Bij mij is dat sexuele altijd al sterk geweest, ik word snel oppervlakkig verliefd, ben nogal naief denk ik als het erop aankomt en ik trek blijkbaar veel jongens aan die zich gewoon willen amuseren en dat is het.

OK, op zich niets mis mee, ik vind het zelf ook heel leuk, ik heb best al wel veel vriendjes gehad, waaronder 2 serieuze, en heb regelmatig 'losse' contacten.

Nu vraag ik me wel eens af Waarom ik dat eigelijk doe, en waarom ik er elke keer weer zo hard word in meegetrokken.




iemand..
__________________
de natuur maakt geen foutjes, alleen maar grapjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2004, 08:21
Verwijderd
Volgens mij weten ze bij borderline nog niet precies wat de oorzaak is...en dan is het ook lastig te zeggen waarom je dat doet, denk ik...waarschijnlijk omdat je borderline hebt (dat neem ik iig aan), maar hoe die borderline 'werkt' (of het bv. iets te maken heeft met een stofje in je hersenen ofzo, volgens mij weten ze dat nog niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:03
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Vraag je zelf eens af wáárom je die losse contacten wilt?
En kun je zonder?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:50
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik word zelf ook behandelt voor borderline, ofja, borderline symptomen. Ik heb het niet zeggen ze.
Maar om antwoord te geven op je vraag. En ik suggereer maar wat, maar zo zou het bij mij kunnen zijn. Ik heb iemand nodig om me heen, ik wil graag iemand om me heen hebben. En mij lijkt dat bepaalde jongens dat gewoon door hebben en je daarom ook zien als makkelijk aas. Je wilt misschien graag iemand om je heen en gaat er daarom ook op in. Kweet het niet. Ik heb daar ook nog eens bij dat ik op het moment dat ik iemand zie hopeloos verliefd kan zijn, zonder dat ik hem ken. En dat maakt je nog kwetsbaarder. Maarja, zoals ik al zei, dit zou bij mij kunnen passen
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:05
Bequiristain
Bequiristain is offline
Borderline;ik heb een vriendin gehad die dat had,ja helaas moet ik zeggen had want ze is 2 maanden geleden overleden,ze was hier ook op dit forum onder de naam Gothic Queen.
Sex was voor haar ook een belangrijk punt,ze wou dus ook een open relatie,het versieren van jongens en ermee naar bed gaan was voor haar een machtsspelletje,zij wou mensen in haar webje hebben,ze wou ermee kunnen doen wat zij wou.
Klinkt als een zeer egoistisch meisje maar in werkelijkheid was ze enorm kwetsbaar en onzeker,maar zo zag bijna niemand haar,zelfs ik niet vaak,pas naar haar dood heb ik dankzij de dingen die ze opgeschreven heeft gelezen wat ze in zichzelf doormaakte,nu had zij ook een vrij zware vorm van borderline.

Dat sexueel gedeelte is voor jou wel lastig omdat je er waarschijnlijk veel mensen mee tegenkomt die er misbruik van maken,even een nachtje lol en dumpen maar weer
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:53
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 20-07-2004 @ 00:05 :
Borderline;ik heb een vriendin gehad die dat had,ja helaas moet ik zeggen had want ze is 2 maanden geleden overleden,ze was hier ook op dit forum onder de naam Gothic Queen.
Sex was voor haar ook een belangrijk punt,ze wou dus ook een open relatie,het versieren van jongens en ermee naar bed gaan was voor haar een machtsspelletje,zij wou mensen in haar webje hebben,ze wou ermee kunnen doen wat zij wou.
Klinkt als een zeer egoistisch meisje maar in werkelijkheid was ze enorm kwetsbaar en onzeker,maar zo zag bijna niemand haar,zelfs ik niet vaak,pas naar haar dood heb ik dankzij de dingen die ze opgeschreven heeft gelezen wat ze in zichzelf doormaakte,nu had zij ook een vrij zware vorm van borderline.

Jeetje, wat erg voor je.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 00:54
Bequiristain
Bequiristain is offline
Ja,het is erg tragisch en heeft me flink geraakt
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 08:53
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 22-07-2004 @ 01:54 :
Ja,het is erg tragisch en heeft me flink geraakt
Wat is er gebeurd? Heeft ze zelfmoord gepleegd?

Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 17:24
Bequiristain
Bequiristain is offline
ze heeft zichzelf opgehangen,eigenlijk op een moment dat het best goed met haar leek te gaan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:44
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 22-07-2004 @ 18:24 :
ze heeft zichzelf opgehangen,eigenlijk op een moment dat het best goed met haar leek te gaan
Dear God. Wat verschrikkelijk.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:13
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 22-07-2004 @ 19:44 :
Dear God. Wat verschrikkelijk.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen.
Idd...

*wenst heel veel sterkte*
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:21
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-07-2004 @ 21:13 :
Idd...

*wenst heel veel sterkte*
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:56
Bequiristain
Bequiristain is offline
dank je wel voor de steun!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:19
Verwijderd
Gothic Queen?
Sterkte idd..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 08:28
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 20-07-2004 @ 00:05 :
een machtsspelletje,zij wou mensen in haar webje hebben,ze wou ermee kunnen doen wat zij wou.
Volgens mij sla je hiermee de spijker op zijn kop. (Niet lullig bedoeld tegenover TS)

@Bequiristain: sterkte
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:33
NaProx
Avatar van NaProx
NaProx is offline
Ik ken een aantal borderliners en de meeste doen idd ook wat jij zegt. Helaas zal het dus bij je ziekte horen . Mijn ervaring met borderliners is dat ze ontzettend hard zijn voor anderen en sowieso nogal instabiel zijn en constant behoefte hebben aan aandacht. Of dat nu op sexueel gebied of niet is. Ik denk vooral dat dat sexuele voorkomt uit de angst om alleen te zijn en dus de angst voor gebrek aan aandacht.

Borderline sucksorz.

ps. Correct me if i'm wrong.
__________________
'Et Eärello Endorenna utúlien. Sinome maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta!'

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
NaProx schreef op 29-07-2004 @ 16:33 :
Ik ken een aantal borderliners en de meeste doen idd ook wat jij zegt. Helaas zal het dus bij je ziekte horen . Mijn ervaring met borderliners is dat ze ontzettend hard zijn voor anderen en sowieso nogal instabiel zijn en constant behoefte hebben aan aandacht. Of dat nu op sexueel gebied of niet is. Ik denk vooral dat dat sexuele voorkomt uit de angst om alleen te zijn en dus de angst voor gebrek aan aandacht.

Borderline sucksorz.

ps. Correct me if i'm wrong.
zo zijn niet alle bordi's... ik ken ook bordi's die juist heel zachtaardig zijn voor anderen, een beetj te en die willen juist niet de aandacht op zich gevestigd hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:31
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 29-07-2004 @ 19:25 :
zo zijn niet alle bordi's... ik ken ook bordi's die juist heel zachtaardig zijn voor anderen, een beetj te en die willen juist niet de aandacht op zich gevestigd hebben.
same here
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2004, 09:13
NaProx
Avatar van NaProx
NaProx is offline
Naja,

Ik zei het idd wat erg zwart-wit. Ken zelf ook wel wat meisjes die het doen om andere mensen niet lastig te vallen..

Maar ik bedoelde denk ik te zeggen dat een van de dingen die bij borderline hoort is dat ze vaak toch iets fout zit in het contact met andere mensen.

Het komt vaak voor dat ze andere mensen gebruiken om er zelf beter van te worden. Manipuleren, machtstpelletjes gebruiken. Ookal is die borderliner in kwestie daar vaak zelf niet bewust van.
__________________
'Et Eärello Endorenna utúlien. Sinome maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta!'
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:31
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
zwart-wit ja
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:36
NaProx
Avatar van NaProx
NaProx is offline
Tsjah,

Ik ben bang dat alles zwart-wit is als je je eigen ervaring mixed met die van je moeder die psycholoog is en je verder niets weet van de situatie of wel?
__________________
'Et Eärello Endorenna utúlien. Sinome maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta!'
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 02:46
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Amarillys schreef op 16-07-2004 @ 09:18 :
Om het even kort te maken:
Een paar maanden geleden is borderline bij me vastgesteld. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik er mee om moet enzo, maar ik heb een paar vraagjes over een bepaald deeltje.

steeds tussen de algemene symptomen is het impulsieve gedrag en je toevlucht zoeken in drank/drugs/medicijnen/gokken/vreetbuien/veel geld uitgeven/sex.

Bij mij is dat sexuele altijd al sterk geweest, ik word snel oppervlakkig verliefd, ben nogal naief denk ik als het erop aankomt en ik trek blijkbaar veel jongens aan die zich gewoon willen amuseren en dat is het.

OK, op zich niets mis mee, ik vind het zelf ook heel leuk, ik heb best al wel veel vriendjes gehad, waaronder 2 serieuze, en heb regelmatig 'losse' contacten.

Nu vraag ik me wel eens af Waarom ik dat eigelijk doe, en waarom ik er elke keer weer zo hard word in meegetrokken.




iemand..
Ik ben geen deskundige , en neem mijn antwoord dus ook niet al te serieus. Maar misschien heb je er wat aan. Als ik je verhaal zo lees , dan valt het mij op dat je sterk de behoefte hebt om "lust" gevoelens te bevredigen. Ik heb ook sterk het gevoel dat dit een dagelijkse dwangmatigheid van je is , die dusdanig dominant is dat je "afgeleid" word om gelukkig te zijn. Een oorzaak hiervan kan zijn dat je als kind "te weinig" of "niet op de juiste manier" liefde of aandacht hebt gekregen , waardoor je nu je heil zoekt bij een partner , waarbij je denkt dat sex het gevoel van liefde kan bevredigen. Misschien heb je niet geleerd om een vorm van bescheidenheid te hanteren , dwz dat je altijd je zin hebt gekregen en er geen maatstaf voor "bevrediging" is ontwikkeld. Misschien ben je sexverslaaft , noem maar op. Het kan vele oorzaken hebben , en ik denk als je je toch niet helemaal gelukkig voelt bij deze situatie , dat het verstandig is om er met deskundige personen erover te praten.

sterkte
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 03:39
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik denk persoonlijk dat sex en boarderline niet direct iets met elkaar te maken hebben, Ik woon samen met mijn vader en die heeft boarderline, dus ik het helaas iets te goed Het enige wat ik zeker weet is dat bij boaderliners de drang naar liefde groot is, maar de angst iets kwijt te raken vaak net zo groot, ik denk dat je daarom moet oppassen met vlug contact, maar echt vastigheid moet zoeken. Voor de rest is het belangrijk dat iedereen in je omgeving ervan af weet, anders heb je de kans(wat ook bij mijn vader gebeurde) veel dierbare te verliezen omdat ze je gedrag niet goed snappen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 12:55
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 04-08-2004 @ 04:39 :
Ik denk persoonlijk dat sex en boarderline niet direct iets met elkaar te maken hebben, Ik woon samen met mijn vader en die heeft boarderline, dus ik het helaas iets te goed Het enige wat ik zeker weet is dat bij boaderliners de drang naar liefde groot is, maar de angst iets kwijt te raken vaak net zo groot, ik denk dat je daarom moet oppassen met vlug contact, maar echt vastigheid moet zoeken. Voor de rest is het belangrijk dat iedereen in je omgeving ervan af weet, anders heb je de kans(wat ook bij mijn vader gebeurde) veel dierbare te verliezen omdat ze je gedrag niet goed snappen

Borderline heeft meerdere symptomen en je hoeft ze niet allemaal te hebben. Dus 't kan goed zijn dat je vader dat symptoom gewoon niet heeft. Maar wisseld sexuele contacten is wel een van de borderline symptomen...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:34
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Borderline
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis. Mensen met borderline hebben als 'grootste gemeenschappelijke deler' dat ze erg INSTABIEL zijn. Instabiel in emoties, gedragingen, relaties, zelfbeeld, stemmingen. Het komt meestal pas na de adolescentie tot uiting en kan zowel uit trauma als uit erfelijkheid voorkomen.

Extra informatie:



http://www.borderlinestoornis.nl/
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 17:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Amarillys schreef op 16-07-2004 @ 09:18 :
Om het even kort te maken:
Een paar maanden geleden is borderline bij me vastgesteld. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik er mee om moet enzo, maar ik heb een paar vraagjes over een bepaald deeltje.

Hoe ben je erachter gekomen en waarom heb je je laten testen. Is er veel veranderd nu je weet dat borderline hebt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 02:17
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 22-07-2004 @ 18:24 :
ze heeft zichzelf opgehangen,eigenlijk op een moment dat het best goed met haar leek te gaan
Omg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie borderline
gerina
6 03-07-2009 08:42
Psychologie Vraag om tip bij duidelijkheid diagnose
Verwijderd
3 17-11-2005 19:44
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Borderline
ro-tje
4 19-07-2004 14:58
Psychologie Vragen aan Borderliners
kleinedraak
5 21-01-2003 19:16
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.