![]() |
Natuur versus Chemie
Heel vaak hoor je mensen het hebben over drugs, smartdrugs die 100% natuurlijk zijn en daardoor minder gevaarlijk. Waarom wordt dit gedacht door velen en wat is precies het negatieve gevoel wat je krijgt bij het idee synthetische drugs?
Ik bedoel, natuurlijk kan fokking gevaarlijk zijn. Eet eens een beetje buxus of een of andere giftige paddestoel en je was een stuk beter af geweest met een lijntje pep. Kijk, ik vind natuurlijk spul interessanter Omdat het gewoon buiten groeit. Da's vet. Maar synthetische drugs vind ik ook interessant en niet enger. ranziger, kutter, verneukender, viezer... Jij? |
Natuur (y)
|
nah ik denk dat je in het algemeen kan stellen dat drugs die als natuurlijk beschouwd worden minder schadelijk zijn dan synthetische drugs, ook al heeft dit misschien niet per se te maken met de manier waarop de drugs geproduceerd zijn. verder gebruik k zelf nix chemisch maar niet omdat t chemisch is maar omdat k wiet & hasj enzo wel genoeg vind
|
Botulisme is puur natuur.
Ga je vet van trippen joh. :rolleyes: |
Citaat:
|
Natuur, synthetische shit alleen als ik het zelf mag brouwen :cool:
|
maakt me niet uit. Ik slik ook acetyl-salicylzuur als ik koppijn heb, en dat is ook met een paar chemise processen uit natuurlijke shite verkregen, dus het luistert allemaal niet zo nauw.
ik blow eigenlijk alleen, en pak zo af en toe iets met alcohol, dus ik hoef het allemaal toch (nog) niet, maar of het dan chemisch of puur natuur is, wanneer ik het doe, dat maakt me niet uit. Het gaat om het effect, en slecht is het toch wel voor je. |
Punt is volgens mij dat je met chemische shit niet zeker bent of het wel is wat je denkt dat het is, of wat je verteld word. Met natuurlijke shite 'weet' je het misschien ook niet, maar is het wel vrij onwaarschijnlijk dat er mee geknoeid is. Bladeren impregneren met andere goedjes of het werkzame bestandsdeel extraheren is een tijdsconsumerend en duur proces, en omdat natuurlijke goederen toch al vrij (goedkoop) verkrijgbaar zijn, sla je zelden mis. Het verschil tussen gras en cannabis kunnen we hopelijk allemaal ruiken, hier :cool:
Een xtc pil zal weinig geur hebben, en kan evenzogoed een paracetamolletje zijn met een hartje erin gekerft en een verfje erover, bij wijze van spreken. Je moet er verstand van hebben wil je zeker kunnen zijn wat er in je synthetische drug zit. Daar zit 't 'm in. |
Citaat:
|
Maar ook bij chemische drugs is de basis tog altijd natuurlijk?
Of slaat dit nergens op ( sk en na zijn niet mijn beste vakken en heb ik ook nie gedaan op school ). |
Ik moet nog zien dat al die 'natuurlijke' drugs ook daadwerkelijk 100% natuurlijk zijn....
|
Ja, wat is natuurlijk dan?
Alles heeft een natuurlijke basis, maar je moet een maatstaf nemen lijkt me. Ik denk dat marihuana redelijk dicht bij de '100% natuurlijk' komt. 'T zou natuurlijk behandeld kunnen zijn met spul, als bij meeste plantjes (tenzij je zo'n wereldwinkel organische productenhandel zonnatura hippie bent) maar ja, ken je ook gaan mauwen natuurlijk. Salvia is vaak de werkzame stof uit de salvia plantjes die vervolgens weer in 'lege' salvia bladeren gehamert wordt. Dat is om het geheel te doseren, maar noem je het dan nog steeds natuurlijk? Ik zeg; boeiend. Plantjes zijn natuurlijk en de rest niet. |
Citaat:
|
het gevaar met de chemische zooi is voor mij dat je nooit weet wat er in de pillen zit. Er hoeft maar 1 dokter een foutje te hebben gemaakt (opzettelijk of per ongeluk) en je bent de pineut
maar tot nu toe is het altijd goeg gegaan :D |
natuurlijk is gewoon een mooi verkoopslogannetje
tgaat gewoon om de werkzame stof en hoe gevaarlijk die is of ie nou uit de natuur komt of niet edit: ik kan water cemisch maken of natuurlijk maar het is beide water |
Citaat:
|
het zijn gewoon allemaal je eigen ideeën en wat je wilt of niet.
|
er zijn testkits om te kijken wat voor spul je pil bijv. bevat...
En, hoe test je de sterkte van paddo's in de wei? |
door te eten
en die testkits zeggen alleen wat voor stof erin zit en niet de hoeveelheid en dan nog niet eens alle stoffen. |
In de natuur kan je ook leipe shit vinden :o
Maar ik vind pilletjes zowiezo minder gaaf (ook paracetamol en shite) :o |
Idd.. Mescaline lijkt me het beste voorbeeld. Als je een cactus opeet krijg je er onbekende natuurlijke stofjes bij die je ziek kunnen maken, maar als je synthetische koopt weet je weer niet of het niet lsd/pcp is :|.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met chemish weet je juist niet wat je hebt lijkt me. Er kan iets in de reactie fout gaan bijvoorbeeld. Ook kan je bij chemishe dingen makkelijker er troep indoen. Maar het hangt er natuurlijk vanaf of je een goede dealer hebt :)
|
Citaat:
|
Van chemische drugs (ik neem ff aan dat jullie daar pillen enzo onder verstaan) heb ik weinig verstand. Maar alleen het woord chemisch klinkt al niet goed. Ik hou het dus maar bij wiet. Volgens mij nog steeds een van de meest natuurlijke drugs
|
Natuurlijk of niet het is allemaal slecht :)
|
Citaat:
2H + O -> H2O, en meer mogelijkheden zijn er niet, zeg maar. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
..en je sig is fout, het is het bloed der goddelozen want goddelozen is meervoud |
Citaat:
dankje |
Citaat:
...welcome... |
Ik vind het onderscheid dat mensen maken tussen natuurlijk en synthetisch (dat is natuurlijk het woord dat het zou moeten zijn en niet chemisch, topicstarter deed het wel goed) grote bullshit eigenlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
X + T + C wordt dus altijd XTC, behalve als tijdens het proces de elementen niet in verhouding zijn of gewoon verkeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
"natuurlijk" en "synthetisch" staan vaak al vrijwel gelijk aan: "minder ongezond" en "zwaar ongezond" terwijl dat imo klinkklare onzin is. |
Citaat:
maar het is idd raar om te zeggen dat dat komt omdat wiet natuurlijk is...dat is gewoon toevallig zo, er zit niet echt een verband tussen die twee dingen |
Citaat:
|
chemie is beter, nature suck anyway! ;)
|
Mensen roepen zomaar wat, of een stof gemaakt is of natuurlijk is zegt in principe helemaal niets over de schadelijkheid ervan. Er zijn talloze dodelijke stoffen te vinden in de natuur (die gebruik je dan natuurlijk ook niet als drugs, of wel maar in geringe mate zoals de doornappel of de vliegenzwam) en er zijn zat synthetisch geproduceerde stoffen (ook medicijnen) die absoluut geen kwaad kunnen.
Of de gemiddelde synthetisch geproduceerde populaire drug schadelijker is dan een natuurlijke daar durf ik geen uitspraken over te doen. Het hangt ook een beetje af van welke drugs op het moment gebruikt worden lijkt me. Om iets als speed/xtc en wiet naast elkaar te zetten vind ik wel erg makkelijk, ja natuurlijk is de synthetische drug van die 2 dan schadelijker. Maar doe hetzelfde met de vliegenzwam en LSD en dan is de vliegenzwam toch heel wat gevaarlijker. Het woord zelf zegt absoluut niets. |
Citaat:
|
ik denk dat het er ook een beetje aan ligt waarom je drugs gebruikt. we doen het natuurlijk allemaal omdat het leuk is :D maar ik bv vind het ook heel erg interessant omdat je wereld ineens in een ander perspectief geduwd wordt en dat voor mn gevoel nog best wel makkelijk gaat.
daarom vind ik juist natuurlijk spul interessanter omdat ja, mensen kunnen toch wel veel met allerlei chemie en dingen. pff, lastig uit te leggen. |
Citaat:
ik had nog nooit zoiets meegemaakt, ik volede me zo ziek en vaag, de week erop ging ik terug om te vragen waar dat had aan gelegen, maar die pillen waren uit de handel genomen want oh ja, het was per ongeluk ketamine. met een smartshop weet je altijd precies wat je in huis haalt inderdaad, dat is wel fijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |