![]() |
Hoe uit jij jezelf
zoals de titel al aangeeft; 'hoe uit jij jezelf als je iets overkomen is of een dierbare van je,
TS doet de aftrap: Ik ga naar een plek waar ik het fijn vind om te zijn, en ga dichten, en na een tijdje voel ik het een stuk beter. dit is overigens gewoon uit nieuwschierigheid. en mischien doen mensen ook nog eens idee-en op, dat zou mooi zijn :o. |
Ik uit mezelf op papier. Dat doe ik door te tekenen of door te schrijven:)
Maar de laatste keer, dat iemand iets ernstigs was overkomen, heb ik stiekem de kliniek in Dordt gebeld:o Maar toen ben ik daar begeleid en en en toen ben ik alsnog gaan tekenen:o:p |
Tsja ik probeer meestal te praten. Of ga tegen iets zachts aanslaan.
|
Ik moet me even afreageren, eind fietsen of kussen slaan helpt meestal erg goed bij mij..
|
ik trek al mijn haren uit mijn hoofd, sla het hoofd vervolgens tegen de muur en bonk daarmee net zo lang tegen de genoemde muur totdat het hoofd door twee gelijke delen splijt als een rijpe meloen en het bloed eruit stroomt als een gebarsten steenpuist.
on topic: dit topic is al meer dan eens geweest, ook wel onder: "wat doe je als je je down voelt" of iets in die richting |
Citaat:
|
Citaat:
edit: typfout |
Ik praat met een vriendin of ik ga schrijven.
|
Dan ga ik een stuk rennen naar de rijn en lekker staren en nadenken
|
Citaat:
Geen recente misschien, maar omdat je het zo lief vraagt: - muziek luisteren - naar strand/bos/meer - in stilte nadenken - op dingen slaan - zingen - schrijven - slapen - aan andere dingen denken Deze antwoorden komen steeds terug en zijn voorspelbaar *zucht* Je kan beter vragen wie nog originele ideeen heeft van uitingen |
Dan ga ik naar een rustig plekje en daar voor me uit staren en nadenken.
|
Ik heb dan de drang naar buiten te moeten. Ik ga een stuk lopen, en als ik mijn moeder heel erg mis, of haar gewoon nodig heb, ga ik naar de begraafplaats. Dan is het alsof ik nog een beetje bij haar kan zijn en dat zij mij steun kan geven...
Vaak helpt muziek luisteren en schrijven ook wel. |
Als ik kan huilen, ga ik huilen
Veel alcohol drinken Knuffelen met iemand Seks Mezelf kapot @#$% Heel boos doen Of apathisch op mijn kamer zitten en voor me uit staren Niet altijd de meest geweldige oplossingen :rolleyes: |
Wat ik eerst doe is naar buiten gaan, een eind wandelen met de hond.
Als ik me nog niet veel beter voel, ga ik alleen zitten en typ ik mijn gevoelens neer. Huilen kan ook eens deugd doen. Bij m'n vriend zijn ook natuurlijk. En soms maak ik vlucht plannen en bedenk ik een route die ik kan doen, maar ik geraak nooit zeer ver :) |
Veel schrijven/typen over de dingen waar ik mee zit of die ik heb meegemaakt. Proberen om er met iemand over te praten. Soms door te gaan eten, in bed te liggen, een douche te nemen of wat te gaan sporten. De ene keer uit ik het dus en de andere keer probeer ik mezelf af te leiden door iets te gaan doen.
Magic_STAR* |
heel veel alcohol
& van heel hard meebleren met mn muziek word ik ook altijd wat vrolijker |
Wijntje drinken, peukie roken, muziekje aan,
kaarsjes aan, wierrook aan, pen en papier erbij, gedicht schrijven, verhalen schrijven, brieven schrijven om die vervolgens niet te versturen/geven ;), of ergens in het zonnetje liggen, naar de stilte luisteren, die verbreken door hard te gaan schreeuwen/gillen/lachen/janken ;), of met iemand praten en dan draaid dat meestal uit op heerlijk knuffelen ;).. |
Citaat:
|
Citaat:
|
huilen of negeren
|
meestal diep wegstoppen, maar na een tijdje komt het er toch wel uit
|
Ik ga weg van huis, ergens heen. Meestal een stuk lopen langs het IJsselmeer, of een rondje over het kerkhof (= rustgevend) lopen.
|
voor de mensen die alcohol gaan drinken, weet je zelf dat je het hiermee niet wegkrijgt, of teminste niet op lange termijn, en vind je het zelf een goede manier
|
Citaat:
neh, maar het was een fout in de afkorting die de afkorting een hele andere betekenis zou geven. ja bepaalde antwoorden komen terug, maar bijvoorbeeld dingen als over het kerkhof lopen kan lijden tot een discussie over of dat nu wel of niet rustgevend is, en bij alcohol kan gevraagd worden, weet je zelf dat dat het niet oplost enzomeer |
ik uit mezelf vooral niet. ik zeg nooit iets, ik ga me alleen anders gedragen. stil zijn, chagrijnig kijken, stampen, afzonderen, geirriteerd doen. kortom: geen fijn mens om mee samen te zijn.
|
reageer het meestal op de mensen af die er niks aan kunnen doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uhm tja...het vooral voor mezelf houden, opkroppen. stil zijn, voor me uitstaren, huilen als dat lukt, maar ik kan ook heel kwaad worden. maar ook eten en am-men (helaas). en verder schrijf ik ook veel op, en ik uit me in muziek.
Citaat:
ik probeer nu als ik boos ben oid. rustig te blijven en geen rare dignen te doen. en ik ga ook steeds vaker fietsen in het bos hier, heerlijk. |
Ligt eraan wat.
Als het woede gaat om iemand, dan kijk ik hoe terecht die woede is en een vlaag aan gepaste woede wordt richting die persoon gestuurd. De rest kan door al even schreeuwen of gewoon iets doen, weggaan. Verdriet.... Ik ken maar 1 soort verdriet nu..de laatste 10 jaar, en ik weet niet echt hoe ik daar mee moet omgaan :S |
Huilen.. Rennen, of schreeuwen..en dingen doen waar ik het hier niet over mag hebben..
|
Verschilt per situatie en emotie
|
Citaat:
hahaha die is er nog niet :D |
naar feestje gaan, wijntje drinken en dansen.
of thuis beetje muziek luisteren en op mn bed liggen. |
Ik uit mezelf op/in muziek,
Ik loop simpelweg naar mijn Piano of Electrische Gitaar (toch wel vaak met Distortion of Metalstack) En ik loop wat te rammen.. Zachte rock als ik in een depressieve bui ben, Of als ik me beledigd of aggresieff voel: DEATH, DEATH METAL!! maar.., muziek is best een goeie manier ervoor toch? dus ben je depressief of aggressief... ik zou zeggen, mensen: pak een djembe - en speel er mee |
op de verkeerde manier :| en slik alles in en als ik dan alleen ben reageer ik alles af op mezelf :|
|
Sippen. Onder de dekens kruipen & muziek luisteren.
Piekeren, piekeren, piekeren, proberen dingen op een rijtje te zetten, chaos te herleiden naar ordelijke ruimte. En praten met de juiste mensen, maar daar kan ik me niet altijd toe zetten. En zij vast ook niet. ;) |
Vroeger vooral door te dichten/schrijven. Momenteel lukt dat niet zo goed.
Soms lucht ik mijn hart tegen iemand, soms geef ik toe aan mijn zieligheid en ga ik liggen janken bij muziek, en soms ga ik iets actiefs doen. Het liefst zou ik keihard willen schreeuwen, alles eruit gooien, maar waarschijnlijk is de buurt daar minder blij mee. |
niet meer op de very verkeerde manier (de meeste weten wel wat ik bedoel) tegenwoordig kan ik me best goed uiten door gewoon (vaak alleen) te huilen, alles te laten gaan, ergens tegenaan te kuipen en lekkere muziek te luisteren. soms doe ik mn verhaal aan iemand, en ik probeer ook steeds vaker dingen waarmee (of met wie) ik een probleem heb echt op te lossen ipv het op te kroppen en me er alleen maar rot over te voelen :)
|
Citaat:
En zoals verwacht: alle reactie's waren weer volkomen voorspelbaar ... |
Normaal gesproken niks, tenzij het iets (negatiefs) is in de liefde, dan schrijf ik wat (matige) poëzie.
|
Citaat:
mischien, maar ik vind het teminste erg interresant om te lezen hoe mensen dingen uiten, of juist opkroppen, help toch een beetje in je leer naar mensenkennis imo en als je niet wil reageren, of je hebt er totaal geen interesse voor, dan kijk/post je toch niet hier |
Horen jongens te huilen? (ook al zijn ze alleen)
Ik heb al een tijdje niet gehuild, t gaat gewoon niet. Ik kan niet goed tekenen, schilderen, muziek maken, dichten(of schrijven) of wat dan ook. Ik kan gewoon heel goed schreeuwen, helpt af en toe maar is niet bepaald leuk, of goed. |
Luka? Geloof het of niet, maar ieder mens heeft wel een talent ergens voor, zelfs jij, alhoewel je hem misschien nog niet ontdekt hebt.
arpje: ah fijn, ik zeg al niets meer, wat kan mij het ook schelen -_- |
soms moek huilen, soms gaak tekenen of schilderen of iets, als ik echt me gevoel niet kwijt kan...
|
de juiste muziek...en dan lekker uithuilen
met een vriend(in) praten of een eind fietsen/lopen |
Citaat:
daarbij gaat het bij het uiten niet omdat je iets goed kan, het is gewoon een manier om het eruit te gooien. en als schreeuwen helptdan is dat toch ook goed |
Citaat:
|
op bed gaan liggen en muziek luisteren
|
Even ergens alleen gaan zitten en later met iemand er over praten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |