![]() |
vertrouwen
hi
ik zou dit topic bij liefde&relatie kunnen zetten, maar volgens mij gaat dit dieper dan alleen liefde. ik heb eerst een relatie gehad met een jongen toen ik 14-15 was. erg jong dus. we hadden 8 maanden een relatie maar na 6 maanden was hij verliefd op een ander meisje en vertelde me dat. toch bleef ik bij hem (ik denk dat ik gewoon jong,stom en naief was.) maar mn vertrouwen was erg geschaad. ook sprak hij veel met meisjes af hij vertelde me laatst dat het alleen maar was om me jaloers te maken. hij was ook vreemdgegaan en zocht bij meisjes dingen die hij bij mij niet kreeg. we konden ook niet goed praten samen over niks eigenlijk. nu heb ik dus weer een relatie van bijna 7 maanden.ik kan met hem wel goed praten over alles maar dit onderwerp wil ik hem niet elke keer voor zn neus schuiven dus ik wil het verwerken zegmaar. mn ex die ontmoette meisjes van internet (msn, chatrooms oid) als ik zie dat mn vriendje een nieuw meisje heeft toegevoegd op msn ben ik bang. terwijl ik ook jongens toevoeg op msn, terwijl ik ook jongensvrienden heb, terwijl ik met jongens praat en niet vreemdga. en hij hetzelfde met meisjes doet en ook al weet ik dat hij niks doet...ik ben wel bang. bang dat hij met meisjes chat op een bepaalde manier. we hebben het er wel over gehad hoe ver je mag gaan (ook met chat kun je gedeeltelijk vreemdgaan bij ons) als je met iemand praat op de manier: 'ik wil je zien' 'ik heb je gemist' 'je bent zo mooi' die dingen die je tegen je vriend/vriendin zegt die mogen niet. en ik weet dat hij het niet doet. en ik weet dat hij nooit zal vreemdgaan. maar ergens knaagt het, en dat wil ik niet meer.. ik vertrouw hem echt maar soms knaagt dit aan me hoe kan ik dat oplossen? :( |
Je kan het oplossen door er met hem over te praten. Vertel hem wat er gebeurd is, waarom je zo wantrouwig bent. Jouw vriend is de enige die jou gerust kan stellen. Succes :)
|
mn ex zit hem ook een beetje dwars, mn ex heeft me op heel veel verschillende manieren gekwetst en mn huidige vriend word boos op mn ex elke keer als ik het over mn ex heb. mn huidige vriend is ook niet erg zeker over zichzelf, of hij me wel goed behandeld enzo wat hij zeker doet. ik heb het weleens met mn vriend over dat msn gedoe gehad. en hij zei ik heb al zoveel meisjes geblokeerd en verwijderd ik chat gewoon met meisjes zoals jij met jongens chat. en dat is waar. ik heb meer jongens in mn lijst dan hij meisjes heeft. hij heeft 3 meisjes van internet zegmaar. en 6 meisjes kent hij in real life. ik weet dat het niks betekend voor hem en dat hij alleen mij wil en dat ik het enigste ben wat hij heeft.. hij is zo lief voor me ik wil hem gewoon blindelings vertrouwen en niet meer in de stress schieten als ik zie dat er een meisje online is.
|
Dat had ik dus ook bij m'n vorige vriend, hij had zoveel meisjes in zijn lijst dat ik het gewoon niet kon vertrouwen. Het was een prille relatie, maar wetende dat hij af en toe een meisje toevoegde en dat hij veel contact had met nog nooit geziene meiden, deed me toch wel vreemd. Ik heb het er dan ook over gehad dat ik graag het gevoel heb dat ik de enige ben voor hem en dat hij dus die msn niet per se nodig had. Enkele maanden heeft hij msn stilgelegd :o nadien is de relatie uitgegaan omwille van te grote verschillen. Ik weet niet waarom maar ik heb een gloeiende hekel aan dat msn-gedoe. Het is zo onpersoonlijk, zo afstandelijk en oppervlakkig. Gelukkig heeft mijn huidige vriend geen msn.
Msn is toch geen levensnoodzakelijk communicatiemiddel? Misschien kun jij het er ook eens over hebben. |
Citaat:
in mijn straat wonen 2 gezinnen die ik al mn hele leven ken. alle 2 de vrouwen (van 34 en 38) zijn er vandoor gegaan met een man van msn en lieten hun kinderen en man achter en gingen scheiden enzo. heeft er niks mee te maken maar dat is 1 van de redenen dat ik een hekel heb aan msn! ik weet dat mn vriendje niks met die meisjes doet ik ben er ook weleens bij geweest, zo'n msn gesprek en het gaat gewoon oppervlakkig zoals ik tegen internet jongens praat. zoals je las heeft hij maar heel weinig meisjes van internet zelf en meer meisjes die hij kent van het echte leven. ik wil het gewoon vergeten wat er met mn ex is gebeurd en mn huidige vriend een nieuwe kans geven en hem te vertrouwen alsof er nooit wat is gebeurd. waarom lukt me dat niet gewoon :( |
Citaat:
Succes iig! |
we hebben het over mn ex gehad toen we nog niks hadden, en 3 maanden geleden nog een keer toen ik een beetje boos werd omdat hij met een oude vriendin wou afspreken die hij al heel lang kent ik had m uitgelegd dat ik bang ben hem kwijt te raken.
hij weet dat ik hem vertrouw en ik zie mn huidige vriend als een nieuw iets, een nieuwe kans en alles wat ie doet is zoiezo veel liever en leuker dan dat wat mn ex deed. alleen het msn vertrouwen. ik zeg duizend keer tegen mezelf dat ik hem kan vertrouwen etc. het werkt niet :( stom kind dat ik ben |
Citaat:
|
Citaat:
|
De tijd zal het deels oplossen en misschien is de eerste echte grote stap richting een oplossing, pas als het 'normaal' uitgaat met je huidige vriend en je weet dat het ook normaal uit kan gaan en dus niet via msn/vreemdgaan etc etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk inderdaad dat praten een hoop kan verduidelijken. Het probleem zal er niet door opgelost worden, maar dat zal sowieso heel moeilijk gaan. Praten zorgt er wel voor dat je dit probleem met vriend kunt delen, dat hij begrijpt wat er in je omgaat. Dat je in het verleden een harde klap gekregen hebt, dat gaat niet zomaar over, dat heeft tijd nodig.
|
Citaat:
en mss moet je toch proberen niet te achterdochtig zijn, want je zegt dat je weet dat hij er toch niets mee bedoelt. en ik vind dat je hem er toch vrij in moet laten, van wat hij doet. mss kun je afspreken dat je er allebei mee stopt? dus jij ook? (zelf vind ik dat absoluut niet nodig, maar dat ligt voor jou mss anders. mijn msnlijst bestaat ook voor een groot deel uit jongens (ik zou niet weten hoe het komt) maar je hebt toch niks met ze? dan is het toch niet erg?) en dan heb je het zeker helemaal als je hem met een ander meisje ziet praten. ik denk dat je je daar over heen moet zetten en zekerder moet zijn van z'n liefde voor jou. als je weet dat hij van je houdt, weet je ook dat hij geen ander wil. en dat moet je natuurlijk ook bij hem doen :) en het echt van 2 kanten laten komen. en succes natuurlijk (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |