![]() |
Quantum Computers
Quantum computers, computers die werken met ééntjes, nulletjes en een onzeker quantum deeltje. Bij bepaalde berekeningen kiest de computer dan de meest gunstige uitkomsten die je krijgt door het onzekere quantum deeltje. door het gedeelte toeval kan deze computer vele miljoenen malen dingen sneller berekenen als de oudere soorten computers.
Zou zo een computer in staat zijn om een wil of een "geest" te ontwikkelen? Er is namelijk echt random input, waarover de computer een keuze maakt. Netzoals in het menselijk brein. Er zouden gedachtes in de computer op kunnen komen door die randomheid. Die gedachtes geven de computer dan een vrije wil. Hoe denken jullie hier over? |
Ik denk dat dat wel mogelijk is, ja.
Tot nu toe is er niet zo veel wat suggereert dat het brein méér is dan een soort complexe, biologische computer. Offtopic: Ik denk dat dit thuishoort op Populaire Wetenschappen. |
Hoe kom je erbij dat de menselijke geest gebaseerd is op willekeurigheid? Het lijkt mij dat onze hersenen wel degelijk op regels gebaseerd zijn, we weten alleen nog niet precies wat die regels zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is dat willekeurige wat ons maakt dat we ons niet als computers gedragen, strict volgens voorgeprogammeerde richtlijnen. |
Tot we weten hoe de hersenen precies werken, en we weten er echt nog weinig van, kunnen we deze vraag alleen benantwoorden met: Ja, als we een kopie van de menselijke hersenen maken kan dat.
|
Ik voel weer een mens vs machine-discussie aankomen...
|
zolang een computer afhankelijk blijft van de mens zal hij nimmer zelfdenkend zijn,
alleen ipv. een snelle rekenmachine, wordt het nu een random snelle rekenmachine waarbij de meest gunstige uitkomst wordt bepaald, wat het meest gunstig is ligt aan wat de mens ingeeft want voor een computer is 100 kilo goud net zo gunstig als 1 gram |
Citaat:
mee eens, verplaatsen die hap. |
Arp, het gaat erom of technologie zoals die in quantum computers gebruikt gaat worden goed genoeg is om artificiele intelligentie mee te maken. Nu vind ik het dat als je artificiele intelligentie maakt je het een menselijk lichaam en mensenrechten moet geven, maar dat is een ander verhaal.
Ik denk niet dat quantum computers AI mogelijk maken. Alleen een krachtige computer is niet genoeg. |
Citaat:
|
Naja, er zijn meerdere definities en niveaus van AI. Maar ik had het dus over een bewuste entiteit vergelijkbaar met de mens, want dat was volgens mij de vraag.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg ook niet dat het nooit mogelijk zal zijn, en dit is zeker een stap in die richting, maar het niveau is nog niet berijkt als je het mij vraagt, verder vind ik AI erg gevaarlijk maar dat werd er niet gevraagd |
Citaat:
Onderstreepte wordt reeds toegepast bij pogingen om een AI te creëren Citaat:
|
Citaat:
ontopic: waarom kan een computer met toeval goed rekenen? |
een quantum-computer is btw geen computer die met toeval werkt. Het is gewoon een systeem dat werkt met niet-absolute waarden (vs absoluut als in huidig bitwise-structuur, 0 en 1 is absoluut, en er zit niks tussenin). zo kan een quantum-computer in 1 deeltje een onbepaalde, dus oneindige, waarde opslaan. Als je een deeltje met een willekeurige waarde (is niet hetzelfde als toevallige waarde) net zo snel kan verwerken als een gewone pc een absoluut bepaalt deeltje (een bit), dan is dat een enorme snelheidswinst.
daarnaast, doordat quantum-computers anders werken en in feite zouden kunnen bestaan uit puur organische cellen, kan 1 probleem 'simultaan' worden opgelost, dwz. dat alle mogelijke 'paden' naar een oplossing op hetzelfde moment wordt berekend. dus. |
Citaat:
dwz dat je in 1 atoom oneindig veel info kwijt kan en dat je pc oneidig snel word |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
refrase: waarom is een computer die 0, 1 en allebei kan aannemen zoveel sneller |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |