![]() |
Gezond en lekker!
Geef hier een voorbeeld van iets gezonds en superlekkers. Het kan simpel zijn (zoals gewoon groente) of iets meer vragen van je (gezonde taart). Noem allemaal 1 ding op. :)
Ik heb net aardbeienkwarktaart gemaakt. Maar dan met echte gepureerde aardbeien, en zoetstof ipv suiker erin. En magere kwark. :) |
Ik vind veel soorten fruit gezond en lekker. :)
|
Vrijwel alle soorten fruit, vrijwel alle soorten groenten, brood, kruidenthee, goeddoorbakken rundsvlees, vruchtensap, ehm, wat wordt er zoal als gezond beschouwd trouwens?
|
nou sla met wat tomaatjes,gekookt eitje,komkommer vind ik altijd wel lekker en gezond
|
Bloemkool met kaas. :)
|
Citaat:
yoghurt met een beetje siroop of suiker voor de smaak :) |
Van die vruchtjes uit blik.
|
gewoon fruit en brood gewone gekookte groenten en yoghurt. (y)
Taart ook al zit er fruit in en magere kwark komt bij mij niet over als gezond. Zeker omdat je het als bijvoorbeeld een extra tussendoortje zou eten ipv een maaltijd. |
Men neme een stokbrood. Je snijdt hem door (zodat je hem dus open kan klappen). Je smeert er groene pesto op (lekker veel) en dan bedek je dat weer met plakjes tomaat. Daarop plakjes mozerella kaas en daarop verse stukjes basilicum. Lekker veel van alles :) Je duwt de twee helften weer op elkaar en smullen maar :)
(Als je het stokbrood even warm maakt van te voren is het nog lekkerder :) ) (Ik ben verslaafd :P ) |
Ik houd wel van rijst met roerbakgroenten :)
en ik vind zoetstof trouwens niet echt gezond, maja komt misschien ook wel een beetje omdat ik er absoluut niet tegen kan... |
Citaat:
Ik vind veel fruitsoorten wel lekker en ik houd ook erg van brooddingen en van sla ed. :) Hartige taart vind ik meestal ook wel lekker (ligt er wel aan wat er in zit ;)). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
roerbakgroenteschotel met pittig gekruide tofu
|
Iets met paprika:) Altijd lekker!
|
* terug van weg geweest (weekje vakantie) *
Ontopic: Bananen. |
Citaat:
Ik vind een italiaanse tomatensalade altijd erg goed. Dus met Italiaanse tomaten (Roma tomaten van de AH komen het dichtst in de buurt) Mozzarella di Bullola en verse basillicum blaadjes. Overgiet het geheel met wat lekkere olijfolie. |
Fruit, salade, vruchtensap...
Verder is gewoon eten niet echt ongezond... |
Ananas!!! En dan echt van die zoete van Dole of zo. Dat is enorm goed voor de vertering, de galblaas (zuiverend), en zelfs voor cellullitis!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij istie trouwens mislukt. :| |
Citaat:
magere kwark aardbeien zoetstof bereidingswijze: goed pureren en opeten :D is chocola niet enorm gezond, met die melkpoeder erin? :o |
Citaat:
(Beter gezegd; lees eens iets beter.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Fruitsalade :) of gewoon los fruit, rauwe worteltjes, broodje gezond.
[SIZE=0.5] Citaat:
|
Citaat:
of je gooit er een half potje stijfsel voor overhemden in, maar ik weet niet of het dan nog wel zo gezond is :D :o ontopic: zelfgemaakte fruitsalade met kip, yum! men neme: een krop sla ananas mandarijn kip banaan appel komkommer tomaat en al het andere lekkere wat je erdoor heen wilt gooien sla snijden terwijl je de kip gaar bakt, fruit en groente snijden, in een grote bak dumpen, even door elkaar mixen en eten maar! |
Offtopic:
Citaat:
|
Paprika, aubergine en courgette zijn alvast mijn favoriete groenten.
Fruit: granaatappel, kersen, ananas, ... Voor de ananasliefhebbers: dit is het lekkerste ananasrecept ooit, en nog makkelijk ook: gewoon kristalsuiker in een vijzel pletten met fijgensneden verse munt, tot de suiker een groen kleurtje krijgt. En dan de ananas in stukjes snijden en de groene suiker erover strooien. heerlijk, echt! In pesto zit ongeveer 50 % basilicum denk ik, en voor de rest: pijnboompitten, parmezankaas en look. Zelfgemaakte pesto is trouwens altijd lekkerder dan uit een potje, omdat de basilicum vers is dan. Yoghurt met bruine suiker is ook heerlijk. Bruine suiker is gezonder dan witte suiker (--> chemische producten om de suiker wit te krijgen) dus dat mag ook wel :p |
Citaat:
Mijn pesto uit een potje heeft maar 25% basilicum, verder knoflook, pijnboompitten, groene olijven en ansjovisjes. Als ik die gebruik, gebruik ik ook altijd nog een exta beetje verse basilicum. Echt veel lekkerder. Maar ik vind beide varianten lekker (de mijne en het potje dus) ze verschillen wel in smaak, maar het zijn gewoon andere soorten pesto. |
eerste salade van KFC en dan met de Thousand Islands dressing :) .
|
een komkommer....
|
Rode wijn soepje met perzikken ..
Lekker :D |
broodje gezond! (y)
|
komkommer
|
Fruit, groenten, vis (liefst haring, paling of zalm (y) )
|
magere yoghurt en een boel kruiden: dan krjg je iets grieks waarvan ik de nama kwijt ben maar het is een perfecte vervanging voor mayo :o
|
Citaat:
|
fruitsalade. Of in ieder geval gewoon een hoop fruit in stukjes hakken en door elkaar husselen. :)
|
Spare Ribs zullen wel niet tellen? :(
|
sushi (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben dol op zomerfruit (kersen, aardbeien, perzikken, meloen, etc. Verder houd ik erg van komkommer en radijsjes, paprika, peultjes, tuinkers (met ei op een Matze) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
chocolaa!!! gezond voor je gemoedstoestand :)
zit alleen wel heeel veel suiker in... las laatst dat er in 100 gram chocola 14 suikerklontjes zaten :eek: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |