![]() |
[3D/VR Brillen] Dope shit zo'n 3d bril?
Ik was laatst aan het kijken naar 3d brillen op het net, ik kwam gelijk al op een site waar ze een 3d bril hadden voor 65 euro, das natuurlijk niet duur en de beschrijving komt goed over, stereoscopisch, een linkerbeeld voor je linker oog en rechterbeeld voor je rechter en zo zou je dan diepte kunnen zien. Maar ja, 65 euro vind ik erg goedkoop en een verkoperspraatje is makkelijk gemaakt, zeker op het internet, dus ik wil geen kat in de zak kopen.
Dus weet iemand wat meer van die dingen, en is de volgende 3d bril het geld waard: Right Thing Shop Alvast bedankt |
|
Aangezien die dingen al een jaar of 6 geleden voor consumenten op de markt kwamen maar het nooit een succes is geworden denk ik niet dat je er al te hoge verwachtingen aan moet stellen.
|
Citaat:
Het beste is alleen om die dingen zelf te testen, maarja, waar? |
houdt er wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld een First person shooter speelt met bv 60 fps datje uiteindelijk maar 30 fps overhoud doordat de helft van de beelden wegvalt door dat stereoscoop gebeuren. 30 fps speelt niet echt lekker :)
|
Nonsensdingen. Geen geld aan uitgeven.
|
Kan je der wel gewoon goed een film mee kijken op je monitor, daar ligt het tog veel anders dan bij gamen?
|
Wat voor nut zou dat hebben? Zo'n bril maakt niet ineens alles 3D, ofzo. Het spel moet een speciale ondersteuning hebben. Als jij een film kijkt door zo'n bril ziet het er alleen maar heel vaag uit.
|
Citaat:
|
Hoofd pijn verwekkende troep (n)
|
De meeste spellen werken wel met de bril je ziet echt omgevingen/voorwerpen 3d omdat er wel ''diepte'' informatie aanwezig is. met films helaas niet want die zijn nog steeds 2d maar dezelfde makesn van die bril hebben ook zo'n software ontwikkeld om films 3d van te maken maar dat is heel beperkt..werkt dus niet goed met films :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan zal er wel iets mis zijn gegaan..
|
Citaat:
|
idd. die dingen bestaan wel, maar het werkt gewoon niet goed. die zooi moet nog doorontwikkelen, maar er is volgens mij bijna geen vraag naar dus...
ik heb bij een vriend van mij wel eens een spel gespeeld met zo'n bril op maar idd, die FPS zuigt hard trouwens ik vond de 3D bij lange na geen 3D. ik zou nog een jaar of tien wachten :D |
Ik weet in ieder geval dat je goed moet kijken of de brillen het licht van buiten wel goed afsluiten. Dit kan als erg storend worden bevonden, vooral als het licht van de ene 'monitor' anar het andere(verkeerde) oog kan gaan.
|
Wel eens zo'n ding geprobeert
Zag er wel leuk uit, kreeg wel de neiging "mn hand in de monitor te steken" Maar na 5 minuten ofzo had ik al schoftige koppijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54. |