![]() |
Cradle Of Filth - Nymphetamine (promo)
6 tracks van het nieuwe album, voor de liefhebbers alhoewel waarschijnlijk niemand dat zal willen/durven toegeven :p
eerste indruk: minder bombastisch en meer metal. T klinkt wat meer basic ofzo, alleen ben ik er nog niet uit of ik dat nu slechter vind of beter. de betere irc-boer heeft hem voor u. |
Ik zag hem net voorbij komen op lair. Maar goed, hoewel ik geen fan van Cradle Of Filth ben zal ik toch maar op je vertrouwen en het een kans geven ;)
|
Het is zeker weer radicaal anders... Ze maken zo veel gevarieerde dingen. :rolleyes:
|
Ik heb hem gehoord en hij deed me aan Cruelty and the Beast denken, hetgeen ik nog steeds een ontzettend goed album vind.
|
Citaat:
|
nee
|
Op slsk is ie intussen ook te vinden, ik ben afgehaakt na Cruelty and the beast, en inderdaad hij heeft er veel van weg.. In de
.nfo file die er bij zit staat ook dat het een mix is tussen cruelty and the beast en damnation and a day. Hij is meer metal maar ik vind het nog steeds te keyboarderig.. Waarschijnlijk omdat ik intussen wat langer metal luister, en Cradle mij richting hardere death/black en tegenwoordig thrash heeft geleid. Goeie kwaliteit trouwens voor een promo.. |
Vempire en Dusk zijn nog altijd heersende albums. Cruelty was ook ok alleen het typmachine-drumgeluid verneukte het nogal. Midian vond ik aardig, From The Cradle.. matig, Damnation And A Day weer erg goed en dit wel ok tot nu toe.
The Principle Of... was ook vet alleen het goedkope keyboard klonk nogal amateuristisch hoewel dat ook wel weer z'n charme had.. :p iemand trouwens wel eens Hecate Enthroned - Upon Promethean Shores geluisterd? Schaamteloze kopie maar wel goed :D The Slaughter Of Innonence was ook een goed album maar daarna werd het kut. |
Citaat:
Verder ken ik niks van COF. |
Volgens mij breekt het tijdperk aan dat alle true metalheads weer langzaam gaan toegeven dat Cof helemaal niet zo'n rukband is (als je dat hoofd van Dani even vergeet). Hun (mijns inziens zonderling goede en vernieuwende) gebruik van screams, koor en toetsen heeft toch heel wat bands wat meer de horror/gothic richting in gestuurd. Of dat laatste nou goed is, is te betwijfelen, maar het staat vast dat ze iets teweeg brachten. Teksten blijven grappig, concept lekker blij.. Ik ben wel benieuwd, want van het latere werk kan ik alleen Midian nog waarderen, wie weet wat ze er van bakken.. Als ze de filmindustrie volgen wordt het helaarsch een megagoedkoop vampieraftreksel van Damnation.
Klotepleidooi. |
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso ben ik veel te eclectisch ingesteld "op muziekgebied". |
Ik behoor ook tot die groep eigenlijk :o :bloos:
Heb de laatste jaren geen goed woord over gehad voor Cradle, maar eigenlijk lag dat meer aan hun (voor een groot deel) belachelijke fans. Nadat ik ze echter op Graspop gezien heb, bij een interview wat een vriend van me met ze had ben meegeweest en natuurlijk de nieuwe cd eens heb beluisterd, heb ik mijn elitaire narrow-minded black metal mening :rolleyes: toch enigszins aangepast. Het beetje truiheyd wat ik hier nog had heb ik nu finaal te grabbel gegooid :( |
Citaat:
|
Gelukkig! Kan ik weer met mijn COF-shirts over straat die ik als 15-jarige puber heb verkregen.
|
da's 3 jaar terug, ik heb een cof-shirt van 6 jaar oud, en had een nog oudere (vempire) maar die is kaput gegangen :p ;)
|
Kei gezellig, iedereen in Cofoutfit.
Ik heb die ene met ehh "God Bless, Satan Caress". |
Citaat:
|
Ik heb geen shirts van Cradle, wel eentje van Dimmu Borgir
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:D Ach, Dimmu, Cof, allemaal een pot nat.
|
Geef mij maar Ulver.
|
Citaat:
(Dimmu vond ie wel een heel goeie band) |
Citaat:
|
Ik zoek vergeefs naar Bergtatt :\ Zal wel een teleurstelling worden als ik het eindelijk vind.
|
Citaat:
ik vind alles van Ulver goed. Ik heb zowel Bergtatt als de laatste paar soundtracks in de kast staan. |
Citaat:
Nee maar even serieus, ik heb gewoon vrij weinig met dergelijke electro muziek. Iets als Ambient kan ik bijvoorbeeld ook totaal niet waarderen. |
ik vind die from cradle to enslave EP wel vet
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hou ook niet van ambient overigens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb laatst wel een of andere techno cd van ulver gehoord, vond er vrij weinig aan, binnenkort maar eens die ambient luisteren bij den bassist. |
Citaat:
|
Dimmu Borgir vind ik 'wel gaan' maar Cradle of Filth daar ben ik echt klinisch allergisch voor :( (n)
|
Citaat:
|
Ik heb die Nymphetamine promo ook maar eens gedownload en doet me toch denken aan het oudere werk van Cradle (Dusk, Cruelty,Vempire). Toch misschien de moeite om straks aan te schaffen.
|
Citaat:
Is Bergtatt aan te raden voor iemand die niet zo veel metal meer koopt ? |
ik sla deze ronde over
|
Ik zal het waarschijnlijk wel gay vinden met m'n bekrompen smoel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uiteraard ga ik hem wel luisteren, je moet immers weten wat je afzeikt :P
|
Citaat:
|
Dan blijf ik vrolijk doorzoeken (:
|
Citaat: