![]() |
Onderwerp profielwerkstuk?!?!
Weet iemand een leuk onderwerp voor een profielwerkstuk? Ik heb het profiel n&g.
Ik heb namelijk echt geeeeeeen idee waar ik het over moet doen. thnx |
|
nanotechnologie, ebola en andere infectie ziektes keus genoeg als je een ziekte wilt
|
Ik moet ook een proef kunnen uitvoeren over het onderwerp.. dat is eigenlijk nog het moeilijkste
|
|
Wat dacht je van het bepalen van de trillingstijd van een massa-veersysteem?
|
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik moet een Praktische opdracht maken voor natuurkunde, waarbij ik een eigen experiment moet uitvoeren. Iemand goede ideeen? (niveau: 6VWO)
Thnx, JCH83 |
Holografie
|
Citaat:
|
Citaat:
succes Nora (het 'hoop ik' iedere keer is omdat ik zelf ook met mijn profielwerkstuk zit en ik ook nog plek en hulp en de spullen nodig heb voor de nodige practica als ik eenmaal een onderwerp heb) |
Thnx Nora
|
Als je aan een universiteit je experiment wil uitvoeren of hulp nodig hebt bij ideeen, kun je ook in Leiden terecht. Je kan dan hier een proef komen doen. Het voordeel is dat hier meer aparatuur aanwezig is dan op de middelbare school. Mocht je in Leiden een practicum willen doen kun je je opgeven bij:
Nang Arsala email: arsala@phys.leidenuniv.nl |
Holografie? Heb ik 't over gedaan. http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
Nee doe het dan over bewegingstheorien van dieren, bv gedrag van duifen>>>>>> eten, schoonmaken opletten enz -xx- |
Citaat:
Indien je wel met demping te maken hebt wordt de situatie anders omdat we dan een gedempte trilling hebben waarbij de maximale uitwijking afneemt en de terugdrijvende kracht gegeven wordt door F=-C*u-k*v met v de snelheid en k de dempingscoëfficiënt. Wiskundig is dit wat lastiger op te lossen, maar je kunt gebruikmaken van het feit dat bij benadering geldt: u(t+h)=u(t)+h*v(t) en v(t+h)=v(0)+h*a(t). Omdat geldt: F=m*a en omdat je weet hoe F samenhangt met u en v kun je bijvoorbeeld via deze benaderingsformules een (benaderd) u-t-diagram van een gedempte trilling samenstellen. |
Ik heb net een Profielwerkstuk af van Holografie, je kan het zo krijgen, moet je wel ff een e-mail adres geven dat meer dan 1,3 mb aankan dus geen hotmail.
En als je nog iets moet weten over holografie kan je me ook alles vragen. |
Citaat:
lijkt misschien een beetje stom maar wat is holografie precies? xx |
Citaat:
Nog even wat Oens opmerking over het sturen van het profielwerkstuk betreft: als je het als html-bestand opslaat (dit kan vanaf Word 97) is het bestand waarschijnlijk wel per e-mail te verzenden omdat het bestandsformaat dan een orde van grootte van kilobytes heeft. Ik heb zelf op die manier een Word-document van 12 MB als een html-bestand van zo'n 9 kB op kunnen slaan. Probeer het maar eens uit. |
achtbanen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30. |