Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als je aan een universiteit je experiment wil uitvoeren of hulp nodig hebt bij ideeen, kun je ook in Leiden terecht. Je kan dan hier een proef komen doen. Het voordeel is dat hier meer aparatuur aanwezig is dan op de middelbare school. Mocht je in Leiden een practicum willen doen kun je je opgeven bij:
Nang Arsala email: arsala@phys.leidenuniv.nl
||
![]() |
Citaat:
Nee doe het dan over bewegingstheorien van dieren, bv gedrag van duifen>>>>>> eten, schoonmaken opletten enz -xx-
||
Citaat:
Indien je wel met demping te maken hebt wordt de situatie anders omdat we dan een gedempte trilling hebben waarbij de maximale uitwijking afneemt en de terugdrijvende kracht gegeven wordt door F=-C*u-k*v met v de snelheid en k de dempingscoëfficiënt. Wiskundig is dit wat lastiger op te lossen, maar je kunt gebruikmaken van het feit dat bij benadering geldt: u(t+h)=u(t)+h*v(t) en v(t+h)=v(0)+h*a(t). Omdat geldt: F=m*a en omdat je weet hoe F samenhangt met u en v kun je bijvoorbeeld via deze benaderingsformules een (benaderd) u-t-diagram van een gedempte trilling samenstellen.
||
![]() |
Citaat:
lijkt misschien een beetje stom maar wat is holografie precies? xx |
![]() |
||
Citaat:
Nog even wat Oens opmerking over het sturen van het profielwerkstuk betreft: als je het als html-bestand opslaat (dit kan vanaf Word 97) is het bestand waarschijnlijk wel per e-mail te verzenden omdat het bestandsformaat dan een orde van grootte van kilobytes heeft. Ik heb zelf op die manier een Word-document van 12 MB als een html-bestand van zo'n 9 kB op kunnen slaan. Probeer het maar eens uit.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Onderwerp profielwerkstuk D-com | 2 | 11-08-2015 08:54 | |
Algemene schoolzaken |
Onderwerp Profielwerkstuk Tikazia | 7 | 23-06-2011 14:26 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
onderwerp profielwerkstuk alwaysgood | 2 | 06-06-2002 10:35 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |