![]() |
Hij en ik... Hij heeft een vriendin...
Hij is een jongen voor wie ik al een twee jaar iets voel..
Hij is lief, teder, een goede oude vriend want nu mag hij me niet meer zien van zijn vriendin.. Hij stuurt me voortdurend smsjes dat hij nog vaak aan me denkt Hij stuurt me dat ie nog steeds van me houdt Hij stuurt me ook dat ie me terug wil zien.. Hij laat weten dat wat hij voelt kriebels zijn, dat hij fantaseert, dat hij vanalles met me wil doen.. Als hij even niet bij haar is, laat hij van zich horen.. Ik ben naïef, ik word telkens weer verliefder maar weet.. hij blijft bij haar.. Dan kwam de vraag: WAAROM? En zijn antwoord: Ik ben bang.. bang omdat we al twee jaar wat hebben en al zoveel hebben meegemaakt samen... Ik ben bang dat ik een keuze zal maken die ik me misschien heel erg zal beklagen.. Ondertussen is het weer zover.. Smsjes, mailtjes.. De ene keer lach ik, de andere keer huil ik.. Ik kan het niet laten.. Wat doen? Thx x |
tsja, ik ben bang dat ik je zal moeten vertellen dat ik in een soortgelijke situatie zit (oke, beetje anders, maar toch).
*zucht* als ik de oplossing zou weten of zou weten hoe je hier mee om zou moeten gaan... sorry, maar sterkte! |
Ik heb geen ervaring met deze situatie hoor, en hij lijkt me erg lastig. Jij krijgt de hele tijd weer hoop en wordt blij, maar tegelijkertijd ook niet... erg dubbel en lastig.
Maar kan je hem dan niet duidelijk maken dat je liever niks meer van hem hoort... dat lijkt me toch makkelijker voor jezelf. In het begin zal dat wel moeilijk zijn, maar na een tijdje... en dan heb je niet iedere keer die hoop en wanhoop... En dan geeft hij zichzelf ook rust, en komt hij mss tot inziens wat hij nou echt wil! Heel veel sterkte... |
maar als ik TS's post goed heb begrpen zijn ze eigenlijk ook gewoon goede vrienden van elkaar, dus dat maakt het dan nog niet echt makkelijker.
ik moet wel zeggen dat, nu ik hem 5 weken niet gezien heb (het was nou eenmaal niet anders) ikzelf wel wat beter heb kunnen relativeren enzo. niet dat het nu makkelijk is, maar toch, beter te beheersen allemaal ofzo |
Probeer hem te vergeten, want zoals je zelf al zegt zal hij zijn vriendin toch niet verlaten. Maak jezelf niet gek, en probeer door te gaan met je leven.
[edit] en vraag hem op te houden met die mailtjes en sms-jes als hij toch van plan is om bij zijn vriendig te blijven. Hier noemen we dat "iemand aan het lijntje houden" [/edit] |
Citaat:
|
Als hij iets voor je voelde had hij het toch wel uitgemaakt met z'n vriendin?
Ik denk dat hij gewoon iemand wil voor als het uitgaat met z'n vriendin en dat hij je daarom aan het lijntje houdt. |
Uit ervaring kan ik je mededelen, dat al het contact voor een tijdje afkappen het beste werkt. In ieder geval, totdat je denkt, dat je niet meer verliefd bent en het contact weer aankunt. Maar als het dan eenmaal weer zover is, moet je hem duidelijk maken dat je dan niet weer opnieuw dat flirterige gedrag wilt.
|
Citaat:
klinkt misschien lullig, niet zo bedoeld, maar hij heeft ooit gekozen en dat was jij niet...... dus zorg er nu voor dat jij de "baas" bent over het contact dat je met hem hebt, hoef je je ook nergens zorgen over te maken. veel sterkte ! |
Afstand nemen lijkt me ook het beste,
op die manier kan jij weer verdergaan met je gewone leventje, en kan hij alles op een rijtje zetten.. het ziet er immers toch niet naar uit dat hij voor jou zal kiezen? Vraag hem of hij je een poosje met rust wil laten, tot jij het weer aankan.. |
Vergeet hem, wat heb je aan hem? Niets, hij heeft een vriendin, dus je hebt geen schijn van kans
|
Ik herken het. Kap ermee, op een gegeven moment trek je het niet meer.
|
Je bent verliefd? Kan jou het schelen je leeft maar 1 keer.
Geniet er van. Maar zorg niet dat je je helemaal 100 procent geeft. OF Tsja lastig lastig.. Ik weet wel hoe je een beetje voelt. Vraag hem anders een keuze te maken? Van twee walletjes eten is ook niet juist he :nono: Meisje.. this too will pass (y) liefs, Tamara |
Citaat:
|
Foute gozer
|
Sorry, maar mag ik even zeggen dat ik echt kots van mensen die achter hun vriendin om met andere meisjes bezig zijn?
Other than that: Zoals de meeste mensen hier al zeiden: wees sterk en kies voor jezelf. Om zulk soort types moet je met een grote boog heenlopen. |
waarschijnlijk ben je zijn backup,
als zij het ooit (om wat voor reden dan ook) uit maakt, ben jij het nieuwe parade-paardje van hem dat staat te springen om bereden te worden :p ik zou hem maar vergeten. |
hem voor de keuze stellen:
1) hij kiest voor zijn vriendin en houdt op met zo'n smsjes en mailtjes te sturen, maar verder blijven jullie wel vrienden. normale sms'jes en mailtjes kunnen dus nog wél. 2) hij laat z'n vriendin vallen en kiest 100% voor jou en jullie worden heel gelukkig samen. 3) hij verdwijnt uit je leven. xxx [edit] hij heeft een kut-vriendin want ze verbiedt hem jou te zien. ik vind dat hij voor jou moet kiezen. [/edit] |
@ blue angel: inderdaad!
|
Citaat:
zo werkt het niet als je verliefd bent vrees ik |
Eigelijk vind ik het best wel raar dat hij jouw niet meer mag zien van ze vriendin? Wat voor type is hij dat hij zich zo laat behandelen??
In ieder geval sterkte, weet niet zo goed wat je met de situatie moet. Liefs, Stefanie |
Citaat:
|
zo klinkt het allemaal heel gemakkelijk...ik sta een beetje in dezelfde situatie ( behalve ben ik dan eigenlijk het meisje dat niet kan kiezen tussen 2 jongens) en vind het heeeeeel erg kut..weet ook niet wat ik moet doen ofzo..maarja heb het zowiezo al heel moeilijk met loslaten van dingen/mensen
|
Citaat:
Ik vind het vooral erg hypocriet dat hij luistert naar dat meisje. Ik zal het niet in mijn hoofd halen om mijn vriend iets te verbieden. Ze heeft hem maar te vertrouwen. Maar ik vind wél, als hij houdt van TS, dan moet hij voor haar gaan. Tsja, beetje dubbel. :| |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind wel dat je gelijk hebt. Punt 1: Ik kots ook van mensen die achter hun vriendin om met andere meisjes bezig zijn. Punt 2: Inderdaad, wees sterk en kies voor jezelf. Zulke jongens zijn het niet waard dat je zo met ze bezig bent. Liefs, Stefanie |
Citaat:
|
ik vind het eigenlijk best wel wat dat je dat pikt van hem, ik had gewoon gezegd óf je maakt het uit met haar, óf je houd hier mee op of ik vertel het aan haar. Maar, then again, kan ik me wel heel goed voorstellen dat het zo niet werkt. En als jij wat voor hem voelt, wil je egt niet dat hij verdwijnt uit je leven, want ergens is het ook wel leuk en lief, als hij veel om je geeft enzow. Kheb ook beetje met mijn ex, ik vind hem nog leuk en hij wil vrienden blijven, tuurlijk weet ik ook wel dat dat niet verstandig is, althans, als wij nix meer zullen krijgen, want dan geef je jezelf valse hoop, maar je wil niet egt dat diegene weg gaat, ik heb dan ook niet het lef om te zeggen dat ie uit me leven moet verdwijnen, of ja, ik zeg het wel, maar doe nix. Misschien moet je dat gewoon doen, als dr egt geen hoop meer is, zeggen dat ie op moet houden, maar misschien kan hij wel geen gewone vriendschap met jouw aan omdat ie zo voor jou voelt en dan kun je hem misschien beter maar een poosje niet zien. Zeg dat je wilt dat ie voor een poosje even geen mailtjes en smsjes stuurt, omdat je dat gewoon nie aankan omdat áls hij jou leuk vind hij er iets mee moet doen of z'n bek moet houden. En ik denk dat je dan ook ff rustig kunt nadenken indd en beetje heleboel kunt relativeren want nu kun je dr ook nie overnadenken enzow als hij blijft sturen. En opzich is dat nu wel handig, het is vakantie, dat is meestal een excuus om mensen niet te zien:D neej maar dat is tog zo.
Maar voor dat je dit alles eventueel zou doen, zou ik, als'k jou was, eerst ff uitzoeken of dr egt no hope at all meer is, want misschien als je zegt hoe ut er op staat, dat hij wel bereid is om de gok te wagen. Daarnaast vind ik het wel heel vals tegen z'n vriendin en bij dat soort dingen zou ik me maar wel realiseren dat hij dat dan in de toekomst, die korter kan zijn dan je denkt, ook bij jou kan doen, en das een wat minder fijne gedachte. Maar zeg gewoon dat je dit niet wilt, het is óf het een of het ander. En als hij alsnog niet voor jou durft te kiezen, dan gewoon ff afstand nemen. en dan laat de tijd het wel weten toch;) He maar meis heel veel sterkte dr mee, lijkt me wel kut opzich, succes:) liefs, saar |
Citaat:
|
wow, nu krijg ik opeens een heel erg ordinair gevoel bij deze situatie. Gelukkig is de mijne toch wel anders:)
|
Citaat:
hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik hem een eikel ga vinden... hij kiest toch overduidelijk voor zijn vriendin, hij is haar schoothondje, helemaal onder de sloef, maar dat gebeurt NOOIT als je niet vreselijk veel van iemand houdt... als hij niet akkoord ging met hoe de situatie was had hij er al lang iets aan gedaan... misschien houdt hij TS inderdaad gewoon aan het lijntje, wil hij haar als "back-up" als het ooit verkeerd gaat met zijn vriendin... eigenlijk is 't een eikel die noch zijn vriendin, noch TS waard is... |
Citaat:
|
Citaat:
hij heeft dat gevoel bij mij exàct hetzelfde, en dus houden we daar allebei rekening mee... ik weet niet of je dat kan begrijpen... :) |
Citaat:
|
Zeg hem gewoon de eerst volgende keer dat ie weer zo'n klef sms-je stuurt dat hij ermee moet nokken tenzij hij er echt wat mee bedoelt en z'n vriendin gaat dumpen. Dat doet ie niet dus hij moet ermee kappen...
T'is voor jouw niet aardig en voor z'n vriendin ook niet, dus ik geloof niet dat het erg veel positieve gevolgen zou kunnen hebben voor hem of voor wie dan ook... |
Citaat:
|
Die gozer moet je laten vallen. Het is een hufter.
Mensen die zich bewust met dit soort praktijken inlaten zijn gewoon fout klaar dumpen and move on. |
lekker simplistisch
|
Citaat:
Maar ik snap je wel :) |
Dank je voor de vele reacties..
Vannacht weer een smsje gehad. Hij zei me dat hij de nacht ervoor over me had gedroomd.. Ik ben er deze keer niet op ingegaan.. Sommigen vragen zich af waarom hij me niet mag zien... Dat is omdat zijn vriendin weet hoe close we waren en dat hij altijd een boontje voor me heeft gehad of meer dan dat.. Het is naar.. Omdat ik weet dat hij niet liegt.. omdat ik weet dat je kriebels niet in de hand kunt hebben.. Soms denk ik.. Hmmm, heb jij het gemakkelijk, als je me wil horen dan hoor je me en als het niet kan krijg ik een smsje 'nu even niet sturen.. ze is er' .. Hij zou haar denk ik nooit bedriegen.. dat hoop ik toch... Ik ben altijd van het principe geweest dat je het dan eerst uitmaakt met je vriendin.. maar.. dat zal ook wel niet gebeuren.. Vorige week zei hij dat hij me gauw wil zien.. Dat hij verlangt naar me.. Ik zei hem dat ik hem niet meer geloofde.. Hij deed zijn best me te overtuigen.. Ik belde hem.. Hij nam niet op.. Ik belde hem twintig keer.. ik kwam uiteindelijk op mailbox terecht.. Dan zei hij even later weer sorry.. |
Je kunt nu toegeven aan de vlinders van het verliefd zijn, en dat is best lekker, maar het leidt uiteindelijk alleen maar tot een heleboel verdriet. dus kap het af, voor je er te diep in weggezakt bent. Of neem het verdriet op de koop toe, maar op hem als partner zou ik niet te veel mijn hoop vestigen als ik jou was.
|
Citaat:
Een gozer die om je geeft en een beetje inlevingsvermogen heeft flikt dit soort dingen niet. Klaar. Als je het wel doet zit je gewoon krom in elkaar. Simpel toch? |
doe jezelf dit niet aan. maak hem duidelijk dat hij dit niet meer moet doen en je niet meer moet smsen. in het begin zal het zeker moeilijk voor je zijn, maar naarmate de tijd vordert zal je steeds minder aan hem denken. sterkte ermee, x
|
Het is duidelijk dat hij niet wil kiezen en dus van de situatie wil profiteren. Maak jezelf hier niet ongelukkig mee en stop. Waarom bel je hem 20 keer als hij niet opneemt? En waarom luister je naar hem als je even niet mag smsen? Geloof mij maar, je wordt hier echt ongelukkig van en hij vindt het waarschijnlijk allemaal maar grappig zo.
|
als ie echt helemaal hoteldebotel en een relatie met je zou willen zou hij zijn huidige wel verbreken en naar jou toe rennen.
ik zou dus tegen m zeggen dat ie moet stoppen omdat t voor jou op deze manier alleen maar moeilijker wordt.. of je moet het best vinden op deze manier, maar ik zou t niet eerlijk vinden tegenover zn vriendin ook... succes! |
je moet hem vetellen wat je voor hem voeld
en dat je hem mis :o of je zou hem kunnen vragen of je samen met hem een wandelingetje zou maken dan zou misschien jullie relatie weer opgroeien. of met je vriendin praten. en de laaaaaasssssssttttttte hoooooooooppppppp is : JE VRIENDIN IN ELKAAR RAMMEN!!!!!!!!! :evil: |
denk 'next' en ga achter andere jongens aan. Of wil je iemand zijn die stookt in een relatie en wil je eigenlijk wel iemand die zijn vriendin dumpt voor iemand anders.
|
Gisteravond weer even gesmst.. Wat eerst over koetjes en kalfjes ging, ging even later weer over gevoelens..
Ik liet hem weten dat wat hij voelde, hij ofwel kon negeren en blokkeren in de toekomst, ofwel eraan toegeven maar niet ertussen in.. Hij zei me dat ik weet dat hij niet kan kiezen.. Hij vroeg daarbij of ik een toekomst zag tussen ons.. Of dat zou lukken.. Ik zei hem dat ik verbaasd was dat hij alweer sprak over kiezen omdat ik zo vaak duidelijk op de tweede plaats ben gekomen *normaal* Hij zei: Nee inderdaad, ik heb al gekozen. Nadat ik hem stuurde dat het moest ophouden omdat ik alsmaar 'te' gelukkig wordt van hem stuurde hij me dat hij de boodschap had begrepen. Hij zei me dat hij me idd niet verder aan het lijntje kon houden, dat dat laf zou zijn van hem.. Het laatste wat ie stuurde was 'slaapwel bye bye' zonder kus of wat ook.. Het leek alsof het hem opgelegd was die laatste berichtjes te sturen maar dat ie er zelf niet achterstond.. Vanavond hoor ik hem waarschijnlijk niet.. x |
het is maar beter zo... * knuf *
|
mooi dat hij het begreep, toch? sterkte:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56. |