![]() |
Huismus
Mijn gevel is mijn bed. Ze helt wat over. Of ik.
Wikken, wegen, mijn denken is nog binnen. Donk're lucht, mijn linnen deken. Een oude dronkaard prevelt 'nee!', ik vlieg en neem zijn tranen mee. |
Ik vind het heel mooi. Alleen die ik vlieg en neem zijn tranen mee... die ik vlieg, had ik eerder wat onpersoonlijk gelaten, of slechts een zweem van de persoon, niet zo overduidelijk ik. Zoiets als wegvliegend neem ik zijn tranen mee...
Maar dat is iets persoonlijks. |
Ik vind het mooi zoals het is.
Leuk idee dat mooi is uitgewerkt (y) |
Citaat:
|
Ik vind deze mooier dan de andere :)
Bij die andere stoort het nogal dat het zo geschreven is als dit en bij dit vind ik het er supergoed bij passen. (hmm kan zelf bijna niet volgen) Maar de andere is ook mooi hoor, maar deze vind ik super!!! (in de andere vind ik ronkende wolken heel goed gevonden) |
Citaat:
Ik zal er nog eens zo eentje maken |
Citaat:
Nee maar nu versta ik wat andere mensen bedoelden (op een ander forum), ze zeiden dat bij sommige gedichten van me ook en ik kon dat maar niet verstaan. Dankzij jou is dit mysterie nu opgelost ;) |
Citaat:
|
:)
Denk dat er daar niemand achter komt, anders zou de fun eraf zijn hé :D |
Citaat:
|
Ik vind het een erg goed gedicht. Ik krijg het beeld van iemand die liever thuis/ergens geborgen zit dan erg naar buiten te klappen, en dat deze persoon daardoor soms weleens uit balans raakt. En verder raak ik het spoor wat bijster, wat bedoel je precies met de dronkaard? Dat dat een factor is waardoor de jongen wordt meegesleept, of zie ik dat verkeerd?
Verder is het gewoon mooi en erg sterk geschreven door die regellengte gecombineerd met enjambement en beëindiging van de zinnen midden in de regel. Erg sterk (y). De klankrijk in de eerste twee regels vind ik mooi. |
Citaat:
|
Haha
waarom zou je uberhaupt willen springen?! (vraag ik me toch wel af) |
Citaat:
In dat geval heb ik het enigszins verkeerd geïnterpreteerd, geloof ik. Het gaat dus over een droom? Het spreekt me in ieder geval wel aan, wat is de achterliggende gedachte? |
Citaat:
@xineof: nee het is geen droom hoor. :D meer een zelfmoordgedicht. :D het bed en de deken zijn maar metaforen. |
Citaat:
Of eigenlijk zie ik dan, vanuit mijn standpunt, het geval van de man die je meeneemt in je val als degene die je raakt met eventuele zelfmoord. Of is het zo niet bedoeld? |
Citaat:
nee niet echt, dat van die dronkaard was vrij letterlijk. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Beetje zelfspot kan nooit geen kwaad. We kunnen niet altijd de dramaqueen (okay in jouw geval dan dramaking) uithangen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56. |