Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 19:22
No Quiero
No Quiero is offline
Mijn gevel is mijn bed. Ze helt wat over. Of ik.
Wikken, wegen, mijn denken is nog binnen. Donk're
lucht, mijn linnen deken. Een oude dronkaard prevelt
'nee!', ik vlieg en neem zijn tranen mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2004, 09:18
Verwijderd
Ik vind het heel mooi. Alleen die ik vlieg en neem zijn tranen mee... die ik vlieg, had ik eerder wat onpersoonlijk gelaten, of slechts een zweem van de persoon, niet zo overduidelijk ik. Zoiets als wegvliegend neem ik zijn tranen mee...

Maar dat is iets persoonlijks.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 13:44
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik vind het mooi zoals het is.
Leuk idee dat mooi is uitgewerkt
Oud 03-08-2004, 14:38
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 03-08-2004 @ 14:44 :
Ik vind het mooi zoals het is.
Leuk idee dat mooi is uitgewerkt
Dank je! Ik vond deze persoonlijk minder dan die andere die hier nog wel op het topicoverzicht staat, maar ik ben blij dat jullie 'm in ieder geval in enige mate waarderen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:43
*nerwen elensar
Ik vind deze mooier dan de andere
Bij die andere stoort het nogal dat het zo geschreven is als dit en bij dit vind ik het er supergoed bij passen. (hmm kan zelf bijna niet volgen)
Maar de andere is ook mooi hoor, maar deze vind ik super!!!
(in de andere vind ik ronkende wolken heel goed gevonden)
Oud 03-08-2004, 14:46
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 03-08-2004 @ 15:43 :
Ik vind deze mooier dan de andere
Bij die andere stoort het nogal dat het zo geschreven is als dit en bij dit vind ik het er supergoed bij passen. (hmm kan zelf bijna niet volgen)
Maar de andere is ook mooi hoor, maar deze vind ik super!!!
(in de andere vind ik ronkende wolken heel goed gevonden)
Ik ben wel een beetje een pésterige dichter hoor. Ik vind het wel leuk als mensen regelafbrekingen irritant vinden. Om eerlijk te zijn breek ik ook gewoon de regel af als ie even lang is als de vorige. Maar geen erg , zolang ik er plezier in heb.

Ik zal er nog eens zo eentje maken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:49
*nerwen elensar
Citaat:
No Quiero schreef op 03-08-2004 @ 15:46 :
Ik ben wel een beetje een pésterige dichter hoor. Ik vind het wel leuk als mensen regelafbrekingen irritant vinden. Om eerlijk te zijn breek ik ook gewoon de regel af als ie even lang is als de vorige. Maar geen erg , zolang ik er plezier in heb.

Ik zal er nog eens zo eentje maken
Haha, jij sadist
Nee maar nu versta ik wat andere mensen bedoelden (op een ander forum), ze zeiden dat bij sommige gedichten van me ook en ik kon dat maar niet verstaan. Dankzij jou is dit mysterie nu opgelost
Oud 03-08-2004, 14:56
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 03-08-2004 @ 15:49 :
Haha, jij sadist
Nee maar nu versta ik wat andere mensen bedoelden (op een ander forum), ze zeiden dat bij sommige gedichten van me ook en ik kon dat maar niet verstaan. Dankzij jou is dit mysterie nu opgelost
Nu het mysterie van mijn persoon nog. Daar ben ik zelf ook nog niet achter.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 15:12
*nerwen elensar

Denk dat er daar niemand achter komt, anders zou de fun eraf zijn hé
Oud 03-08-2004, 15:17
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 03-08-2004 @ 16:12 :

Denk dat er daar niemand achter komt, anders zou de fun eraf zijn hé
Het is inderdaad wel leuk om mysterieus te blijven
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 15:52
xineof
xineof is offline
Ik vind het een erg goed gedicht. Ik krijg het beeld van iemand die liever thuis/ergens geborgen zit dan erg naar buiten te klappen, en dat deze persoon daardoor soms weleens uit balans raakt. En verder raak ik het spoor wat bijster, wat bedoel je precies met de dronkaard? Dat dat een factor is waardoor de jongen wordt meegesleept, of zie ik dat verkeerd?

Verder is het gewoon mooi en erg sterk geschreven door die regellengte gecombineerd met enjambement en beëindiging van de zinnen midden in de regel. Erg sterk . De klankrijk in de eerste twee regels vind ik mooi.
Oud 03-08-2004, 15:57
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
xineof schreef op 03-08-2004 @ 16:52 :
Ik vind het een erg goed gedicht. Ik krijg het beeld van iemand die liever thuis/ergens geborgen zit dan erg naar buiten te klappen, en dat deze persoon daardoor soms weleens uit balans raakt. En verder raak ik het spoor wat bijster, wat bedoel je precies met de dronkaard? Dat dat een factor is waardoor de jongen wordt meegesleept, of zie ik dat verkeerd?

Verder is het gewoon mooi en erg sterk geschreven door die regellengte gecombineerd met enjambement en beëindiging van de zinnen midden in de regel. Erg sterk . De klankrijk in de eerste twee regels vind ik mooi.
Dank je wel. Waar het gedicht eigenlijk over gaat, is dat ik in het midden van de nacht op de gevel van mijn huis sta, met de lucht in mijn armen, en dreig te springen. Dan komt er een dronkaard langs, die probeert me tegen te houden, maar ik spring bovenop hem en we zijn beiden dood.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 15:58
*nerwen elensar
Haha
waarom zou je uberhaupt willen springen?! (vraag ik me toch wel af)
Oud 03-08-2004, 15:59
xineof
xineof is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 03-08-2004 @ 16:57 :
Dank je wel. Waar het gedicht eigenlijk over gaat, is dat ik in het midden van de nacht op de gevel van mijn huis sta, met de lucht in mijn armen, en dreig te springen. Dan komt er een dronkaard langs, die probeert me tegen te houden, maar ik spring bovenop hem en we zijn beiden dood.
Aha. Op die fiets.

In dat geval heb ik het enigszins verkeerd geïnterpreteerd, geloof ik. Het gaat dus over een droom? Het spreekt me in ieder geval wel aan, wat is de achterliggende gedachte?
Oud 03-08-2004, 15:59
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 03-08-2004 @ 16:58 :
Haha
waarom zou je uberhaupt willen springen?! (vraag ik me toch wel af)
Waarom ik er überhaupt een eind aan zou willen maken bedoel je? Mja, soms, ...maar ook niet écht écht hoor. Maar waarom? niet echt een reden in het bijzonder.

@xineof: nee het is geen droom hoor. meer een zelfmoordgedicht. het bed en de deken zijn maar metaforen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:03
xineof
xineof is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 03-08-2004 @ 16:59 :
@xineof: nee het is geen droom hoor. meer een zelfmoordgedicht. het bed en de deken zijn maar metaforen.
Ah, ik snap wat je bedoeld. Maar ik vond het beeld van de droom wel leuk, persoonlijk. Het enige wat je dus wilt zeggen met dit gedicht, is dat je soms staat te dubben of je het nog wel verder wilt?

Of eigenlijk zie ik dan, vanuit mijn standpunt, het geval van de man die je meeneemt in je val als degene die je raakt met eventuele zelfmoord. Of is het zo niet bedoeld?
Oud 03-08-2004, 16:07
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
xineof schreef op 03-08-2004 @ 17:03 :
Ah, ik snap wat je bedoeld. Maar ik vond het beeld van de droom wel leuk, persoonlijk. Het enige wat je dus wilt zeggen met dit gedicht, is dat je soms staat te dubben of je het nog wel verder wilt?

Of eigenlijk zie ik dan, vanuit mijn standpunt, het geval van de man die je meeneemt in je val als degene die je raakt met eventuele zelfmoord. Of is het zo niet bedoeld?
ja klopt, hoewel ik er niet heel serieus over nadenk, maar gedichten erover maken is wel interessant.

nee niet echt, dat van die dronkaard was vrij letterlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:09
*nerwen elensar
Citaat:
No Quiero schreef op 03-08-2004 @ 17:07 :
ja klopt, hoewel ik er niet heel serieus over nadenk, maar gedichten erover maken is wel interessant.

nee niet echt, dat van die dronkaard was vrij letterlijk.
Gelukkig maar dat je er niet serieus over nadenkt...
Oud 03-08-2004, 16:10
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 03-08-2004 @ 17:09 :
Gelukkig maar dat je er niet serieus over nadenkt...
ja idd daarvoor ben ik dan weer te positief en te vrolijk. ik kan ook wel om mezelf lachen hoor
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:12
*nerwen elensar
Beetje zelfspot kan nooit geen kwaad. We kunnen niet altijd de dramaqueen (okay in jouw geval dan dramaking) uithangen
Reageren

Regels voor berichten