![]() |
Mijn buiging
Is het te laat om terug te keren,
Naar de geborgenheid van ooit. Voordat ik verscheurd werd Door jouw ijzige woede, Die nimmermeer ontdooit. Je staat tegenover mij, lachend Wachtend op nederigheid. Minachting in jouw ogen Terwijl de mijne verwateren huilend om waardigheid Maar ik moet buigen, ik heb geen keus Toch zou ik liever triomferen Door weg te gaan met rechte rug, Alsof er nooit een messteek was, En nimmer terug te keren |
*overspoeld Ave9 met complimentjes* 't Is weer super meid! Niet dat ik anders van je verwacht hoor.. ;)
|
Iemand opbouwende kritiek?
|
Citaat:
Kortom: een matig gedicht, waarvan vooral de eerste strofe de betere van de drie is. Het gedicht mist in de tweede en derde strofe ritme; het leest niet soepel. De woordkeus is te 'groots' en onpersoonlijk. Werk aan je metaforen - kies er een of twee en werk die netjes uit. Tot slot mist je gedicht een opbouw. Je geeft de lezer alleen een stelling, maar werkt dit vervolgens niet uit, waardoor je als lezer met een leeg gevoel achter blijft. Oh.. en let op je interpunctie - een zeer belangrijk dichtersgereedschap. |
Thanks a lot!
Ik had trouwens in d elaatste strofe de laatste keer voor nimmer gekozen omdat in de regel daarbovenook al nooit stond en dat vond ik niet echt mooi.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |