Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Internet] Met ISDN, via kabel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=919913)

Stefanie 06-08-2004 19:11

[ISDN centrale] Vraagje over internet

Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis waar al een ISDN centrale zit. Die mensen die daar wonen hebben internet en meerdere telefoonnummers. Nu vraag ik me af of ik ondanks die ISDN centrale gewoon kabel-internet ofzoiets zou kunnen aanvragen voor mijzelf.

Wat houdt zo'n ISDN centrale eigenlijk precies in (ik heb er namelijk nog nooit wat van gehoord)?

Betaal je met ISDN per minuut of gewoon een vast bedrag per maand (want dan zou ik misschien wel gebruik kunnen maken van hun internet).

freyk 06-08-2004 19:46

Citaat:

Stefanie schreef op 06-08-2004 @ 20:11 :
Nu vraag ik me af of ik ondanks die ISDN centrale gewoon kabel-internet ofzoiets zou kunnen aanvragen voor mijzelf.
Kabel is duurder en sneller dan isdn.
Je kan dan eerder met die mensen overleggen om kabel of asdl internet aan te schaffen.

Citaat:

Wat houdt zo'n ISDN centrale eigenlijk precies in (ik heb er namelijk nog nooit wat van gehoord)?
Nou, kijk hier maar eerst eens, en gebruik dan dit

Citaat:

Betaal je met ISDN per minuut of gewoon een vast bedrag per maand (want dan zou ik misschien wel gebruik kunnen maken van hun internet).
Zover ik het weet betaal je een vast bedrag voor je abonement en de internet minuten (hoewel ik dit niet zeker weet)

Onorthodox 06-08-2004 20:03

Kabel is duurder dan isdn? :confused:

freyk 06-08-2004 20:34

Citaat:

Onorthodox schreef op 06-08-2004 @ 21:03 :
Kabel is duurder dan isdn? :confused:
Ach het is hoe je het bekijkt he.

nare man 07-08-2004 12:59

Citaat:

Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis waar al een ISDN centrale zit. Die mensen die daar wonen hebben internet en meerdere telefoonnummers. Nu vraag ik me af of ik ondanks die ISDN centrale gewoon kabel-internet ofzoiets zou kunnen aanvragen voor mijzelf.
Natuurlijk. Kabelinternet loopt via de televisiekabels en niet via de telefoonkabels. Als je ADSL zou willen aanvragen moet je wel rekening houden met die ISDN-centrale, maar nu kun je gewoon kabelinternet tot aan jouw eigen kamer laten aanleggen. Overigens betaal je dan natuurlijk wel de volle mep terwijl je er maar in je eentje opzit. Kun je beter je huisgenoten om een bijdrage vragen.

Citaat:

Een ISDN-'centrale' is niets anders dan een duo- of een quatrovox (of een schakeling daarvan). Dat is/zijn apparaten waar alle ISDN-apparatuur op is aangesloten: telefoons, ISDN-modems, digitale faxmachines.

Citaat:

Een vast bedrag per maand als abonnement EN de standaard telefoontikken, waarbij een lokaal inbelnummer goedkoper is dan een interlokaal nummer. Je hebt overigens ook zgn. flat rate-ISDN, dat is een variant waarbij je geen telefoontikken betaalt maar alleen abonnementskosten.

Bogdan 11-08-2004 21:25

Ik zou én ISDN én adsl nemen (hebben wij ook). Kun je met meerdere mensen tegelijk bellen (aangezien je met meerdere personen in een huis woont) en lekker snel internetten. Zou wel minimaal 2048/1024 abbonnementje nemen, want je moet er met veel mensen mee surfen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.